Alitalia: Arrivederci Cracovia!

Alitalia: Arrivederci Cracovia! Po niedawnym zamknięciu połączeń do Budapesztu węgierskiego Maleva, zlikwidowaniu bazy operacyjnej linii Sky Europe i zamknięciu jednego z dwóch połączeń linii Jet2.com do Newcastle, tym razem włoski narodowy przewoźnik Alitalia wycofuje się z obsługi połączeń z krakowskiego lotniska. Z systemu rezerwacyjnego linii wynika, iż po 12 stycznia 2008 roku nie ma dostępnych...
07/12/2007 15:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
paolo-79 2007-12-11 12:18   
paolo-79 - Profil paolo-79
przem:na FCO zrobili juz specjalny terminal AA, miedzy A a B, dla LCC,mysle ze stopniowo Ciampino bedzie zamykane ale z 3 lata to potrwa
Cezary 2007-12-10 23:39   
Cezary - Profil Cezary
przem: no to jeszcze raz mi się coś udało. Zanim zamkną Ciampino przeleciałem się na to lotnisko. Taka samą frajdę miałem lecąc po raz pierwszy do Aten na stare lotnisko oddalone 10 km od centrum. Już nie istnieje. Teraz jest E.Venizelos oddalone o godzinę drogi autobusem lub metrem do centrum lub 1,5 godziny autobusem do portu Pireus
przem 2007-12-10 23:26   
przem - Profil przem
byc moze za niedlugo powiemy bon voyage Alitali, AirFrance nosi sie z zamiarem kupna narodowego wloskiego przewoznika...
Z innej beczki: kilka dni temu Corriere della Sera podalo, ze odbyla sie manifestacja okolicznych mieszkancow lotniska Ciampino. Slowem, wszyscy maja dosc halasu, spalin, kurzu itp. jakie w nieunkiniony sposob dostracza bliksa lokazlizacja lotniska. Proponuje sie dwa rozwiazania: przeniesc loty low cost na FCO, lub zbodowac nowe lotnisko w 'niedalekim' Viterbo (ok. 90 km od Rzymu na polnoc), zas CIA sluzyloby tylko jako port cargo. No, tu najwyrazniej fantazji im braklo, chyba ze jeszcze raz przelicza zyski....bouna notte
andrzej500 2007-12-10 23:16   
andrzej500 - Profil andrzej500
Marku z C0 jest inaczej wiadomo ze poleci tylko nie wiadomo kiedy :), bo jak przeanalizujesz np ostatni rok C0 raczej nie odwoływał lotów tylko był spóźniony, no czasami je przekładał, natomiast AZ raczej odwołuje tak jak dzisiaj 23:15 AZ 588 MEDIOLAN ODWOŁANY, miałem klienta który na poprzednie Boże Narodzenie leciał DUB-MXP-KRK 46 godzin i nie sądzę żeby jeszcze kiedyś wybrał ta linie, a Sky był przy wyborze linii droższy o 85 zł, pamiętam jak dziś :)
marqoos_pl 2007-12-10 23:06   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
OT zwierzęcy: Co do zwierzaków na pokładzie, to ja raz miałem nietypowe zapytanie... Było to jeszcze w biurze w Nowym Targu... Jeden z klientów usilnie chciał wysłać do USA (same lub z pasażerem ewentualnie) dwie podhalańskie owce... Powstrzymałem się od śmiechu, ale klient nie dawał za wygraną. Zadzwoniłem do LOT-u, zeby zapytać, jak oni się na taki 'bagaż' zapatrują... Uprzedziłem, że będę miał nieco oryginalne zapytanie... Pani w call center zapytała się czy się dobrze czuję, a potem czy rzeczywiście serio się o to pytam... Wcale się nie obraziłem na nią, bo takie same myśli mi po głowie chodziły... LOT owieczek (samych czy z pasazerem) nie przewozi... Klient chciał ewentualnie wysłać z przesiadkami biedne owieczki, ale udało mu się to wybić z głowy... /// A wracając do Alitalii, to ceny może i miała dobre (na dalekie trasy głównie), ale pewność lotu porównywalna do Centralwings... Poleci? Nie poleci! Poleci? Nie poleci... Itd...
andrzej500 2007-12-10 23:02   
andrzej500 - Profil andrzej500
Teraz przepisy są takie jak napisałem, moja klientka, która chciała zabrać swojego setera do Londynu gdy się dowiedział to rzekła: nigdy mu tego nie zrobię i kupiła bilet autokarowy :)
Cezary 2007-12-10 22:50   
Cezary - Profil Cezary
aynis: w Grecji królik duszony w pomidorach i cebulkach jest pyszny. Jadłem we wrześniu tego roku na wyspie Leros (Dodekanez).:) Przewóz żywych zwierząt na pokładzie. W samolotach LOT kiedyś wolno było mieć jedno zwierzę na pokładzie a reszta musiała lecieć w klimatyzownym luku bagażowym. Nie wiem jak jest teraz. Przypomniałaś mi jeszcze jedną scenę. Chyba z roku 1997. Jak wróciłem LOTem z Oslo. Czekamy przy taśmie na odbiór bagażu. Wtedy na Okęciu było tak, że zanim taśma ruszyła zaczynała przeraźliwie wyć syrena i otwierała się brama - podnosiła się do góry , a taśma ruszała. Przed walizkami pierwszy wyjechał kot w klatace. Bidulek miał oczy wielkości 5 zł. Był wyraźnie przerażony, bo wcześniej leciał w tym klimatyzowanym luku a potem taki wyjec mu nad głową wyje. Ale wyglądało to tak komicznie że ludzkość ze śmiechu mało nie usiadła na podłodze....
andrzej500 2007-12-10 22:36   
andrzej500 - Profil andrzej500
z psami jest sprawa jasna, pieska do klatki, ważą go razem z klatką potem do luku bagażowego, -płacisz jak za bagaż- oczywiście wszystkie paszporty i zgody służb weterynaryjnych trzeba mieć, więc myślę że z królikiem podobnie
aynis 2007-12-10 22:29   
aynis - Profil aynis
Latanie z żywym inwentarzem - to dopiero jest ciekawe przeżycie! Swoją drogą, jak to wygląda np. z przewozem zwierząt? W tanich liniach na przykład? Kiedyś kolega chciał sprowadzić królika z Polski i się zastanawiał, jak to ugryźć (nie królika, tylko sposób transportu)...
Cezary 2007-12-10 22:16   
Cezary - Profil Cezary
Paolo: LOT jest czasem całkiem niezły. To Alitalia jest gorsza. A od AZ gorszy jest tylko Aerofłot (z czasów jak istniało CCCP), który znam z lat 89-90. Później tą linia już nie latałem. Na trasie Lwów -Symferopol-Baku jakiemuś Azerowi po stracie z worka uciekły żywe kury. Świeci napis jak wół: "NIE KURIT", ale wiekszości pasażerów to nie przeszkadzało. Po tych doświadczeniach w życiu nie polecę tą linią.
wojtek 2007-12-10 18:07   
wojtek - Profil wojtek
Paolo: teoretycznie połączenie KRK-FCO by norvegian mogłoby być, jest nawet kilka możliwości (OSL-FCO-KRK, OSL-KRK-FCO, WAW-FCO-KRK, ARN-KRK-FCO). Problem w tym, że na wszytskich trasach sprzedają już bilety, w rozkładzie nie ma "dziur" i bardzo mało prawdopodobne, aby zmienili rozkład.
mimis 2007-12-10 17:35   
mimis - Profil mimis
Hamburg: "usadzanie" pasażerów zależy od typu samolotu (np. B734 i 738 nie są zbyt łatwe w wyważaniu) i od tego jak zostały załadowane bagażniki. Poza tym rzeczywiście usadzanie pasażerów zależy od przepisów danej firmy, a nawet może zależec od decyzji kapitana - w jednym locie pilot trochę zmieni trym ("ustawienie zerowe" powierzchni sterowych), a w innym będzie wolał przesadzić pasażerów. Tak że jest możliwe, że w jednym Twoim locie pasażerów nie przasadzali a w drugim - tak, np. ze względu na bagaż, albo własnie dlatego że te 11 osób różnicy to było wystarczająco żeby zmienić sposób wyważania samolotu. Akurat FR ma w procedurach dość wąski zakres ustawiania trymu (przynajmniej tak słyszałem), więc częściej przesadzają ludzi.
hamburg 2007-12-10 17:14   
hamburg - Profil hamburg
Disorder, tos: Jeden mowi ze ciezar musi byc na srotku, a jeden ze w tylnej czescie. No i co tutaj jest prawda?. Ale w waszych komentarz zapomnieliscie wytlumaczyc czemu na locie z LBC do BGY, pasazerowie mogli sobie usiosc gdzie chca.(A byla podobna liczba pax 142//131) A poza tym pierwszy raz spotkalem sie z takim czyms. Ile ja latam W6, AB, 4U lub EZY...i jeszcze nigdy nie zatarasowali jakies tam miesca, mimo je LF byl 50-70%. np. lot 15.10.07 NYO-GDN: 85 pax// 19.10.07 GDN-LBC 102 pax.
I jeszcze cos.....nie sadze zeby mozna bylo przez to oszczedzic paliwa. Przeciesz waga czlowieka do takiej wagi samolutu, jest prozentualnie mala i nie ma specialnego wplywu (gdzie ten czlowiek siedzi) na z uzycie paliwa. (Owszem ma wplyl nato ile pasazerow jest na pokladzie). Tak i tak samolot musie uniesc iles tam ton w gore. Przesto ze pasazerowie siedza na srodku, samolot nie bedzie lzejszy.
paolo-79 2007-12-10 15:47   
paolo-79 - Profil paolo-79
ufff..3 dni mnie nie bylo a tu poematy,az milo wrocic,generalnie kazdy mowi na inny temat ale za to lubie to forum:)))przem:swiete slowa,mozna miec max precyzji,ale tego co mamy w italii,fantazji,malo kto ma:)Cezary:widze serwujesz nam kolejne etapy spaceru po rzymie,dzis zwierz z piazza venezia:)ladne fotki:)co do alitalii to fakt ile mozna o niej gadac...ale ale..stenus i Cezary,nie wyzywajcie sie tak juz na AZ...jak dla mnie lot jest o klase gorszy,o ile mozna byc gorszym od AZ.przypominam ze z AZ mozna poleciec na trasach krajowych w IT od 29eur..MXP FCO czy NAP lub PMO,nie ma problemu.i takich promocji jest duzo...LOT w trasach krajowych wlasciwie nie istnieje.a na KRK FCO czekam z niecierpliowscia i zastanawiam sie kiedy ktos jej brak zauwazy...wojtek:jesli tak wyliczyles flote DY,to pewnie tak jest,ale super bylo by dla KRK gdyby norueg latal do FCO jak z WAW...a czy samolot DY nie moglby robic benkiem z WAW trasy WAW FCO KRK FCO WAW?pozdrawiam ochloniety ledwo po wczorajszym horrorze na camp nou:)
wojtek 2007-12-10 15:26   
wojtek - Profil wojtek
Jak ostatnio leciałem Wizzairem, 5 pierwszych i kilka (niel iczyłem) ostatnich rzędów także było zablokowanych.
Disorder 2007-12-10 15:08   
Disorder - Profil Disorder
Hamburg: Pewnie chodziło o wyważenie samolotu. Generalną zasadą jest, żeby ciężar był przesunięty do tyłu. Każdy samolot jest wyważany. W liniach, gdzie przydziela się miejsca przy check-in rzadziej zdarza się przesadzanie pasażerów, ale się zdarza - gdy check-in źle pousadza ludzi. W Ryanair nie ma dedykowanych miejsc, więc zablokowali kilka pierwszych rzędów i loadsheet (arkusz wyważenia) odpowiadał stanowi faktycznemu. Byćmoże też coś przewozili w przednim bagażniku, więc tym bardziej przód musiał być odciążony. To tyle w kwestii wyjaśnienia - nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale blade pojęcie o tym mam. /// Stenus: easyJet też to robi. Każda linia to robi. To, że na Twoim rejsie nie robił to nie znaczy, że tego nie robi. Każdy samolot musi być wyważony do startu. Sam leciałem kiedyś w easyJet i kika pierwszych rzędów też było zablokowanych. Czyli wcale nie taki dziwny ten Ryanair.
tos 2007-12-10 15:07   
tos - Profil tos
Hamburg: chodzi o oszczednosc paliwa. Samolot zuzywa mniej paliwa, gdy jest mniej obciazony z przodu i z tylu kabiny a glowny ciezar jest na srodku przy skrzydlach.
aynis 2007-12-10 14:58   
aynis - Profil aynis
Podczas mojej ostatniej podróży FR stewardessy przesadzały pasażerów z tylnej części samolotu (dobrych kilka rzędów) ze względu na silne turbulencje... Przynajmniej taki powód podały pasażerom.
marqoos_pl 2007-12-10 14:52   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Ach, kolejna zasluga i efekt ciezkiej pracy pana Kaminskiego... Ja wiem, ze Alitalia to nie jest najszczesliwsza linia, ale tych polaczen tez szkoda... Kolejne 3 loty do Krakowa mniej dziennie... Masakra po prostu... Tak dalej, szanowni Panstwo, a za kilka lat juz nie bedzie tlumow na Balicach... Jedynie wycieczki szkolne beda ogladac 'lotnisko, gdzie kiedys samoloty ladowaly'... Wrrr... powiem szczerze, ze w czasach tak dynamicznego rozwoju lotnictwa powinnismy otrzymywac 5 x czesciej informacje o nowych lotach, a nie o skasowanych... /// A co do FR, to wczoraj lecialem HHN-DUB, samolot pelny prawie, szybko, sprawnie i milo (czesciowo polska obsluga oczywiscie), 1 minuta opoznienia przy ladowaniu... A w HHN widzialem samolot Emirates. Zabladzil?
tomili7 2007-12-10 14:25   
tomili7 - Profil tomili7
to z tymi rękawami to chyba ze mnie szczęściarz. Latałem w życiu FR tyle co stenus w dwa tygodnie przeleci:), a dwa razy mi się rękaw trafił-w AGP i PMI.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy