Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
SAS nie daje też pić ani jeść na lotach międzynarodowych. taka się z niego tania linia zrobiła
A taki np. SAS w Norwegii wcale nie daje mil za loty krajowe... więc nie jest jeszcze tak źle.
piterius
2008-08-08 12:38
cezary: to że LO się "wycwanił" to akurat świadczy dobrze o naszym przewoźniku i żaden to nakaz LH, bo LH wcale nie ma interesu w tym żeby powodziło się LO (to też paradoks smutny). Reagujesz na te zmiany jak małe dziecko, któremu zamiast 3 daje się jeden cukierek. I tak należy się cieszyć, bo często na krajowych przy relatywnie niskim nakładzie kosztów możesz zyskać 500 mil za przelot - porównaj to do najniższych taryf po Europie i marnych 125 jakie na takie dają inni przewoźnicy
cezary: jakby LOT miał rozdawać punkty na prawo i lewo za rejsy, które kosztują parę groszy np. 58 zeta krajówka, to by notował straty 3 x takie, jak ma. Zrozum realia rynku - niekt ci nie daje nic za darmo.
Ale za to w klasie T jest 2x więcej mil, już od 1 lipca. Czy mi się wydaje, czy klasa T była zawsze tańsza od W i S?
marecki: jak to delikatnie opisać...(powtarzam wal się w W)
Kiedyś literki rezerwacyjne nie robiły róznicy. LOT się wycwanił . Widocznie nakaz Lufthansy. Oby LOT definitywnie zbankrutował i wykupił tę niedołęgę Lufthansa.
cezary: ci, którzy kupują elastyczny bilet w economic w Ygold na Europę za ponad 2000 zeta i ci, którzy kupują restrykcyjną L czy W za 500 zeta nie mogą dostawać tyle samo punktów w programie lojalnościowym. A że W jest właśnie taryfą jedną z najniżej płatnych, to teraz obcinają za nią punkty. PROSTE. I nie jest to żadne oszustwo - tylko zimna kalkulacja - nikt Ci przecież nie da za darmo biletu.
marecki: nie tłumacz mi jak krowie w rowie. Kiedyś za każdy LOT w jedną stronę krajowy było 500 punktów a za economy w Europie 1000 bez względu na literkę klasy rezerwacyjnej.
Bilet papierowy na koszt LOT dostarczał Mastelink. Teraz za bilet e-tix (nigdy nie zrozumiem czemu za to płacę ??) trzeba zapłacić więcej za co jest zdecydowanie mniej mil=punktów.
To jest zwykłe oszustwo i tyle....
cezary: cena biletu ma zasadnicze znaczenie w programach tego typu: im więcej wydajesz na bilety, tym więcej dostajesz punktów. A z klasami rezerwacyjnymi poza całym systemem dozwolonych okresów pobytu, zasad refundacji i zwrotów itd., jest związana właśnie cena.
marecki: co ma cena do programu miles&more ? Ceny biletów LOT ZDECYDOWANIE rosną a zbieranie punktów będzie trudniejsze. This is not fair !
cezary: nie ma się co dziwić, że obniżają, skoro np. na krajówkach w taryfie W sprzedawali bilety po 58 zł + opłaty, czyli najniższej z możliwej.
Wspominłem kilka miesięcy o tym że szykują się zmiany w ilości punktów na konkretną taryfę i np w krajowej to będzie tylko 125 mil. Ale wtedy stenus nakrzyczał na mnie że nie rozumiem taryf.
Program Miles&More coraz mniej mi się podoba ale co mam zrobić jak ze Szczecina poza LOTem lata tylko DY i FR ?
Czyli wielkimi krokami zbliża się początek końca LOT.
Od 1 października LOT obniża ilość mil naliczanych w klasach rezerwacyjnych W i S na trasach międzynarodowych i krajowych do 125 mil (lub odpowiednio 50% TPM).