@greg0303: to nie chodzi o to, czy jest proste, czy tanie, ale czy i komu to się opłaca.
Przystosowanie gate’u M11A na ORD kosztowało ok. 4,8mln USD
zobacz link
I to był przede wszystkim koszt oddzielnego, dedykowanego wejścia i strefy dla pierwszej klasy i biznes. Na Okęciu nie powinno to kosztować więcej. Jeśli byłoby to np. 15 mln zł a samolot mógłby przewozić ponad 1000pax dziennie (rocznie przyjmijmy 300tys.) to w perspektywie choćby 5 lat koszt wynosi ok. 10 zł na pax. Lotnisko pobiera kilka razy więcej – gospodarczo zatem miałoby to sens.
Ale PPL patrzy również od strony polityki i LOT, a to znacznie zmniejsza gospodarczy sens.
Wiele mówi się także o zatłoczonej strefie non-schengen. Faktycznie np. między godz. 15:40, a 17:10 (1,5 godziny) mamy np. w środy aż 5 odlotów wide-body: 15:40 Seul, 15:50 Doha, 16:40 Chicago, 16:50 Toronto i 17:10 Nowy Jork (czyli może odlatywać ponad 1200 pasażerów).
Między 11:55, a 13:25 (odlot EK180) cztery razy w tygodniu odlatuje Pekin (Air China) na A330-200. A jakiś inny wide-body? Oczywiście – odlatują też mniejsze (np. do Moskwy), ale mniejsze latają też w innych godzinach.
Innymi słowy – gdyby PPL chciało A380 to nie byłoby z tym technicznego problemu. Ale że nie chce… cóż może tak robić, tylko nich zmienią argumenty, bo aktualne łatwo podważyć. A380 znajdzie sobie inne lotnisko jak napisał @gość_91000.