Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_251b0
2015-11-13 23:34
Zamknąć Modlin, to lotnisko jest nic nie warte. Odejdzie Ryan i po lotnisku.
gość_7127e
2015-11-13 21:46
Affinitor zestawianie tych lotnisk z LUZ jest nie na miejscu. W 3 roku działalności ma bazę LCC. Co miesiąc juz bedzie przed LCJ i BZG. Szykuje sie zwiększenie oferowania od FR i LH. To wszystko bez wielkiego terminala, drug kołowania, itd. Lotnisko prowadzone z głową.
Affinitor
2015-11-13 21:20
fu3i: KRK i KTW raczej to nie grozi, natomiast taka przyszłość spotka zapewne takie lotniska jak Radom, Lublin, nie mowiac juz o lotniskach typu Szymany. Poza tym po doświadczeniach z Hiszpanii i Portugalii u nas nie udało sie na szczescie tak bardzo rozdmuchać infrastruktury, vide choćby lotnisko w Gdyni.
A co do Ryana, to nie wiem czy lataliby z Okęcia. MOL kiedys był przeciwny takiemu lataniu, dopiero przymusowa przeprowadzka z Modlina na Okecie dała mu pewnie do myślenia i dzis byłoby juz zapewne inaczej, ale bez Modlina Ryan zapewne w ogole do Warszawy by nie wszedł, a prędzej obsługiwał Warszawę z LCJ.
Affinitor
2015-11-13 21:16
Z tym ruchem krajowym w Hiszpanii, to trzeba pamietać o dwóch rzeczach, po pierwsze Hiszpania to kraj wielu wysp, Baleary i Kanary robią duzo tych lotow krajowych. Ponadto rezydenci wysp maja bilety dotowane przez państwo i latanie do kontynentalnej Hiszpanii oraz na inne wyspy kosztuje ich grosze, w tej sytuacji łatwo o duży ruch i pasażerów, ale trudno o zyski.
Według mnie jest dobrze tak jak jest i niech tak zostanie!
Lepiej jest rozwijać dwa duże niż jeden. Tak jak jest to w Warszawie. Bo jak wiadomo lotnisko w Modlinie było budowane żeby odciążyć( bo w jakim innym celu?) lotnisko Chopina ;)
To nie jest kwestia wkurzenia - bo pewnie taki port działałby lepiej, ale w obu przypadkach zostały zainwestowane znaczne środki finansowe. I co teraz? Zaorać?
gość_38414
2015-11-13 19:40
fu3i: Akurat KRK i KTW nie są chyba trafionymi przykładami- oba porty się rozwijają i notują dobre wyniki finansowe.
Nas czeka to samo za kilkanaście lat, Przepraszam jeśli wkurzę Kraków lub Katowice, ale wyobrażacie sobie tą oszczędność pieniędzy gdyby mniej więcej w połowie drogi między KRK a GOPem przy samej A4 byłby duży port lotniczy dla Aglomeracji Krakowskiej i Górnośląskiej? Okęcie mogłoby mieć ogromnego przeciwnika. Wiem, że to teraz absolutnie niemożliwe, bo KRK jest super rozwinięty, a KTW niewiele mu ustępują, ale gdyby teoretycznie Kraków i GOP nie miały ani jednego portu byłoby to moim zdaniem super rozwiązanie - utrzymywanie jednego bardzo dużego portu lotniczego niż dwóch mniejszych. Gdyby fizycznie w Modlinie nigdy nie było portu lotniczego, to Ryan ani by myślał zbazować tam swoje maszyny, tylko latałby z Okęcia.
Dobrze ,że u nas otwierają a nie zamykają :)
Nie no wiem, że pominąłem LGW oraz London City ale chodzi mi o ogólny sposób liczenia? Czy jest z lotniska na lotnisko czy z miasta do miasta?
a ja byłem pewny że największy ruch lotniczy krajowy jest w Niemczech...
Mietku, pomijasz LGW w UK i GRO w E ;)
Ja zawsze myślałem, że najczęściej obsługiwanym rejsem w UE jest Dublin - Londyn. Pytanie tylko jak to liczą, bo Madryt i Barcelona mają po jednym lotnisku, a z DUB do Londka latają na LHR, STN i LTN.
gosc_b9dc8
2012-05-26 21:57
a u nas bum - kielce lublin, n. sącz lub n targ. zielona g, szymany; a wieszczę sukces tylko modlinowi
gosc_dfed5
2012-05-25 19:44
Nic dziwnego ze zamkna Son Bonet - to stare lotnisko PMI, dzis jako ladowisko dla aviacion general i aeroklubu.