LOT wybrał prezesa

LOT wybrał prezesa Nie Zbigniew Mazur, nie Marek Mazur, nie "tajemniczy czarny koń" a Marcin Piróg (zobacz życiorys) został nowym prezesem Polskich Linii Lotniczych LOT. (fot.Carlsberg)Piróg w drugim etapie walczył z Markiem Mazurem, tymczasowym prezesem LOT-u z 2007 roku, uznanym ekonomistą i wykładowcą SGH. Na starcie konkursu największe szanse dawano właśnie Pirogowi, jednak przed...
29/10/2010 11:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
c0fa 2010-11-01 14:14   
c0fa - Profil c0fa
A co zabawnego jest w tym, co napisałem o Sabenie i Swissair, stenusie? Sabena to dzisiaj Brussels airlines a Swissair to Air Swiss. Nie rozumiem, co masz na myśli!
pepito 2010-11-01 14:10   
pepito - Profil pepito
Stenus: To moze Ty wskaz mi chociaz jednego fachowca wsrod tych prezesow ktorzy przewineli sie od 2005 roku. Zaden z nich nie byl specjalista od lotnictwa i ich wyniki dokladnie to potwierdzily. Dla mnie ostatnim prezesem, za ktorego LOT jeszcze sie rozwijal to byl Marek Grabarek. Potem to juz rownia pochyla, o czym najlepiej swiadcza rosnace straty. Nawet za Mikosza strata operacyjna nie zmalala, ale znowu wzrosla. Ale powiedz mi skad ci biedacy mieli sie znac na lotnictwie? Podobnie jak i ten nastepny kamikadze? Nie lepiej by mu bylo nadal zajmowac sie piwem albo slodyczami, jezeli jak opowiada dobrze mu to wychodzilo?
humbak 2010-10-30 13:00   
humbak - Profil humbak
c0fie: Dosyć zabawne co mówisz o Sabenie i Swissair... :o)
c0fa 2010-10-30 12:09   
c0fa - Profil c0fa
Nie znam osobiście ani nowego Pana prezesa, ani jego osiągnięć. Oprócz tego, co tu napisano. Wiem jedno... Za dużo, za często i za szybko zmieniają się sternicy w LOT!!! Nieważne z jakiej są partii!!! Każdy prezes takiej spółki musi być, wg mnie ekspertem i pasjonatem lotnictwa z odpowiednim doświadczeniem, otwartą głową, świeżymi, oryginalnymi i przynoszącymi dochody pomysłami, otwartymi oczami i trzeźwo oceniającym rzeczywistość i rynek PREZESEM. Przede wszystkim powinien cechować się odpowiedzialnością, spokojem i PASJĄ lotniczą. Bez tego ani rusz. Prezes musi wiedzieć wszystko o swoich ludziach, samolotach, lotniskach, na które jego maszyny latają, trasy, obłożenia, potencjalne nowe trendy, kierunki, zużycie paliwa. Najlepiej żeby był to pilot w średnim wieku po jakiejś dobrej, zagranicznej szkole MBA. Pilotować spółką lotniczą powinien PILOT!!! I warunek najważniejszy - NIEZALEŻNOŚĆ, a więc całkowita prywatyzacja LOTu lub jego zamknięcie i otworzenie na nowo, z czystą kartką w ręku, (tak zrobiła na przykład belgijska Sabena, czy Swiss Air).
humbak 2010-10-30 12:08   
humbak - Profil humbak
pepito: Wskaż choć jednego z tych "specjalistów", proszę.
pepito 2010-10-30 11:46   
pepito - Profil pepito
Mylisz się Stenus - kiedy LOTem zarządzali specjaliści to firma rozwijała się dobrze. A w czasach PO to już czwarty prezes i straty największe w 80-cio letniej historii firmy. Dla ułatwienia dodam, że żaden z tych czterech nie miał zielonkawego choćby pojęcia o lotnictwie...
humbak 2010-10-30 11:25   
humbak - Profil humbak
damianku_787: Wskaż mi tę większość, bo ja nie widzę...
aynis 2010-10-30 11:22   
aynis - Profil aynis
Najbardziej to LOT potrzebuje chyba kogoś, kto nie będzie marionetką w rękach Skarbu Państwa, tego czy tamtego ministra czy prezesa tego czy tamtego portu lotniczego.
humbak 2010-10-30 11:17   
humbak - Profil humbak
pepito: LOT nie potrzebuje "specjalisty od lotnictwa". Ich już miał aż nadto, zaś dopiero Mikosz, który "od lotnictwa" nie jest, zrobił wiele dobrego w firmie. LOT potrzebuje stabilizacji przede wszystkim.
pepito 2010-10-30 07:14   
pepito - Profil pepito
No cóż, stało się...
Minister Skarbu powołał kolejny Zarząd w którym nie ma ANI JEDNEGO (!!!) specjalisty od lotnictwa. Jeżeli ktoś nie wie, czym się ten kolejny eksperyment skończy, to proszę zgadywać. Bo ja już wiem.
damianek_7 2010-10-29 23:14   
damianek_7 - Profil damianek_7
Szkoda, że większość osób spostrzega ten wybór jako kolejny gwóźdź do trumny dla LOT- u. A może wręcz przeciwnie, nowy prezesa wykaże się inicjatywą której np. Mikosz nie miał :-))
4tech 2010-10-29 19:14   
4tech - Profil 4tech
wroord, chyba nie masz na myśli staruszków B747 LH które latają np na JFK?/// nadja, LF jak sama wiesz to nie wszystko...liczba sprzedanych biletów w poszczególnych klasach, możliwość zabrania frachtu etc...a z tym w KRK bywało różnie. Czasami ograniczano ilość dostępnych miejsc tak aby zabrać więcej frachtu lub odwrotnie tak aby wystartować z KRK i nie mieć międzylądowania w GDN lub WAW a zdarzało się często że aby zrealizować połączenie w" pełnym wymiarze " paxy plus fracht konieczne było międzylądowanie co podniosło koszty całości operacji. I tu dla mnie bardziej wiarygodnym i przekonywującym jest p. Mikosz niż p. Pamuła
nadja 2010-10-29 17:19   
nadja - Profil nadja
ok, gadam głupoty :) W BC też się czasem trafiali pasażerowie ;))
2010-10-29 16:12   
 - Profil
Aynis: Ale LOT przecież może latać za 6 tysięcy. Górale przecież zapłacą ;p Ważne, aby mogli bezpośrednio i z Krakau'a ;p
mietek 2010-10-29 15:53   
mietek - Profil mietek
aynis: I tu się z Tobą nie zgodzę, bo w tym roku widziałem promocję w LOT gdzie dwie osoby RT do JFK były wyceniane na 3 tyś z małym dodatkiem;-)
Ale fakt, że Lufa ma więcej tych promocji i kupić u nich bilet do NYC z WAW to nie problem za 1500 zł RT. Sam taki nabyłem;-)
aynis 2010-10-29 15:31   
aynis - Profil aynis
LOT nie jest też wcale konkurencyjny cenowo - np. ostatnia promocja LH do Nowego Jorku za niecałe 1500 PLN. LOT raczej nie pozwoli sobie na takie ceny, bo musi zarabiać na połączeniu.
wroord 2010-10-29 15:27   
wroord - Profil wroord
LOT to bledne kolo - polaczenia transatlantyckie nie sa juz tak rentowne bo produkt oferowany przez LOT jest na duzo nizszym poziomie niz u konkurencji. Ceny sa podobne, wiec pasazer ma do wyboru leciec bezposrednio i przez 9 godzin miec malo przyjemny personel, ktory zachowuje sie jakby lecial na wakacje, stary samolot i jako rozrywke opowiesci rodzinne babci w fotelu obok. Mozna dodac godzine dluzej z przesiadka w MUC, FRA lub gdzie kolwiek indziej i miec nowy samolot, usmiechniety personale i 15 calowy LCD z wyborem najnowszych filmow - dla mnie wybor jest prosty - omijam LOT. LOT gdy mial sygnaly ze 787 beda opoznione powinnien wynajac nowsze 767 albo 777, panie przekladajace ekrany to juz traca myszka. Trasa ORD-KRK ma potencjal na business - Motorola, RR Donnelly i inni z siedziba w Chicago i oddzialami w Krakowie.
4tech 2010-10-29 15:18   
4tech - Profil 4tech
nadja: żaden argument.
antypilot 2010-10-29 15:17   
antypilot - Profil antypilot
Podobno tylko trasa z Warszawy do Nowego Jorku jest rentowna w siatce Lotu jeżeli chodzi o połączenia do USA. Tam lata trochę biznesu. Pozostałe trasy sa pod kreską.
mietek 2010-10-29 15:14   
mietek - Profil mietek
nadja: Gadasz jak Pamuła....co z tego, że było 200-220 paxów jak nie było nikogo w BC i samolot musiał lądować po drodze w Gdańsku? Chodzi o rentowność, a nie LF.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy