d800:jurku? Ty " zlosliwcze pospolity":)) co do stoiska ATR przyznaje Tobie racje.
Oczywiście, jurku, że masz rację. Jednak nie jest to aż takie od zera, jak się może wydawać. A poza tym, lepszy jest Bombardier i tyle. Pod każdym względem, poza ceną. A ATR skreślony winien być za samo "stoisko" i prezentację swojego ATRa w wersji... "cargo". ŻENUA ;p
d800: o ile się orientuję w tych sprawach to mając nawet dopuszczenie na np B767/737 do lotu "noc trudne" to nie możesz lecieć Q400/ATR600 w takich warunkach. Pisząc "od zera" nie miałem na mysli nauki od podstaw natomiast chodzilo mi o poszczegolne dopuszczenia zalog do lotow w danych warunkach oraz do kategorii np: ILS. A caly proces szkolenia pilota przy zmianie typu samolotu nie trwa dwa tygodnie. Mowienie ze " przeszkole pilota w dwa tygodnie" mija sie z prawda i jest wg. mnie totalna bzdura.
d800: zapomniaes dopytac paru rzeczy. Przeszkolenie a i owszem natomiast nabycie uprawnien do wykonywania lotow w roznych warunkach juz nie.
4tech: Nie, nie zaczynamy od zera, albowiem rozmawiałem z osobą, która będzie instruktorem polskich LOTowskich pilotów, jeżeli LOT zdecyduje się na Q400. Ci, którzy latają na Embraerach serii 70/75 są wstanie przeszkolić się na Q400 w dwa tygodnie. ATRowcy w niewiele więcej. "Od zera" to będzie, gdy LOT kupi Airbusy. Choć i tutaj bym nie przesadzał.
piotrek737
2010-07-21 15:27
No właśnie zapomniałem tego dodać ;) To samo dotyczy B737 lub A320 też jeżeli wybrać by tego drugiego no to jedziemy od zera a nie wiem czy przy obecnej sytuacji LOTu byłoby to dobre.
piotrek737: dochodzi jeszcze kwestia przeszkolenia zalog na nowy typ samolotu..czyli zaczynamy od "zera"
piotrek737
2010-07-21 15:18
Mam podobne zdanie jak Flybe, że nie przekreśliłbym kategorycznie najnowszego dziecka ATR czyli wersji 600. Wszyscy z Lotu mamy porównania do pierwszych wersji jakie tylko były no i troszkę nowych wersji 42-500. Poza tym jeżeli wybiorą ponownie 737 ale NG no to wypada coś wziąć z Europy a wtedy ATR jest idealny. Ale obojętnie który by nie był w LO to wiatraki są fajne ;)
Też jestem za Q400 szczególnie ,New Generation'. Chociaż nadal ustępują 'dżetom'.
latam na DHC-8-402Q (Dash8) i na E90. Miłe samoloty, ale nie przekreślałbym ATR-a 600.
tomcat_bzg
2010-07-21 13:44
Jestem całym sercem za zakupem Q400. Są szybsze od ATR-ów, praktycznie na trasach na jakich latają czas przelotu niewiele rózni się od odrzutowców a ekonomicznie są znacznie wydajniejsze od tych ostatnich. Leciałem kiedyś z POZ do MUC i vice versa i byłem bardzo zadowolony z wygody w porównaniu z ATR-em
Chodzą plotki, ze były by to Q400 i w ilości 20 sztuk.
Oby szybko zapadły decyzje na ten temat :)