Opinie: Co dalej z polską awiacją? Powyborcze dylematy lotnicze

Opinie: Co dalej z polską awiacją? Powyborcze dylematy lotnicze Pomału opada wyborczy kurz. Obraz, który się zaczyna rysować jest jeszcze niewyraźny, ale jedno jest pewne. Nastąpi zmiana politycznego kursu, co z kolei przełoży się na wiele obszarów polskiej gospodarki. Zmiany nie ominą również branży lotniczej, która jest zależna od polityki od wielu lat, a przez ostatnie osiem jej wpływ na awiację tylko się zwiększał. Zwłaszcza, że w...
19/10/2023 09:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
solokhumbu 2023-10-19 10:47   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Tak, jak zawsze pozytywnie oceniałem Wasze wpisy na styku lotnictwa, polityki i biznesu, tak tym razem muszę się z paroma (nie wszystkimi :) ) tezami nie zgodzić.
1. W imię czego rząd ma wspierać LO? Bo to polska linia? Enter czy Buzz również mają maszyny o regach Sierra Papa...
2. Czy LO musi być polski (w sensie kapitałowym)? Kto, jak kto, ale Redakcja na pewno wie o trwającej na naszych oczach konsolidacji: ITA do grupy LH, SK do grupy KL/AF, TP również w procesie sprzedaży. Jakoś nie chce mi się wierzyć, aby jeden-jedyny LO (w dodatku linia w zasadzie bez majątku, za to z kolosalnymi zobowiązaniami) przetrwał sam na konsolidującym się rynku europejskim.

Co do CPK - przedstawiliście wyważoną opinię, ale ja (pozwolicie) raz jeszcze powtórzę swoją. WAW ma jeszcze pewne rezerwy, wystarczy (o czym piszecie) powiększyć terminal. WMI: linia kolejowa (koniecznie przelotowa!) i odblokowanie rozbudowy. RDO: dać szansę, choć - jak pokazuje kończący się S23 - pomimo bliskości Afryki :) szału podażowego i popytowego nie ma.
Całość w/w zmian / inwestycji będzie ułamkiem kosztów CPK.

Komponent kolejowy (tu również zgoda) jest odcinkowo potrzebny. Ale trudno zmuszać 100% pasażerów dalekobieżnych do podróży via Baranów. Za podobne (lub mniejsze) pieniądze należy sukcesywnie modernizować inne linie, łączące główne ośrodki bezpośrednio. Choć, raz jeszcze powtórzę, niektóre odcinki planowanych szprych mają sens.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy