lysypiotr76
2023-10-05 22:44
Przykład Ławicy jest podobny do warszawskiego Okęcia. Co prawda ścieżka podejścia w Poznaniu jest nad centrum miasta. Tu mamy różnicę. Krzesiny też nie są dobrym miejscem dla cywilnego lotniska. Też za blisko. Były jakieś przymiarki ale wiadomo, wszystko rozbija się o pieniądze. Najczęściej wymienianym miejscem były Bednary. Ławica ma być "czynna" co najmniej do 2034 r. Tak przynajmniej zakłada przyjęta strategia. W praktyce jednak lotnisko może pozostać tu na zawsze.
MisiekUszatek
2023-10-05 14:17
A czy zamiast kolejnej przebudowy/rozbudowy Lawicy nie warto rozwazyc przeniesienia ruchu komercyjnego z Lawicy do Krzesin i tam zbudowac nowy terminal pasazerski (np. podobny do tych jakie są dzis w GDN czy WRO), płyty postojowe i drogi kolowania po polnocno wshodniej stronie drogi startowej I wspoldzielic lotnisko z wojskiem (ktore swoja infrastrukture ma po stronie poludniowo-zachodniej DS).
Lawica ma ograniczenia nocne, ponadto mimo bliskości centrum Poznania trudno jest dojechać z racji korków.
Przez Krzesiny (położone obok skrzyżowania A2 z S11) mozna tez przeprowadzić planowaną linię kolejową Ygrek budujac przelotową stację kolejowa obok terminala (jak w GDN), co pozwoliłoby na szybki dojazd koleją zarówno z centrum Poznania, jak i innych miast Regionu.
Teren dzisiejszego lotniska Lawica doskonale nadaje sie na umiejscowienie tam funkcji miejskich.