that: a niby dlaczego rząd miałby spłacać długi Sky Europe ? Przecież to była prywatna linia sfinansowana głównie z funduszy konsorcjów bakowych EBRD i ABN AMRO.
Oczywiscie rzad Slowacji nie wylozy ani centa ze swojej strony ...
"Aby Polska była dobra, potrzebne są cztery ziobra..." Jakoś tak śpiewał Rosiewicz na dawnej konwencji pewnej partii ;p Sami jej członkowie byli zażenowani ;p
merlinie: To już lepiej było, jak byłeś zerem. :o)
merlin31
2010-06-01 22:17
zmieniłem zdanie, jestem ziobrem
merlin: O tak. W oczach wielu buraków Ci, co nie mają kart kredytowych czy 12 rachunków bankowych, są gorsi. W moich oczach - nie! ;) P.S. - Ja nie mam wcale wiele więcej ;p
merlin31
2010-06-01 22:09
mam tylko jedną kartę, jestem zerem :(
To tak, jak z kartami kredytowymi. Im ludzie bogatsi, zamożniejsi, z zasobniejszymi kontami... tym więcej mają kart kredytowych z bajońskimi limitami. A przecież stać ich na zakup wszystkiego za gotówkę... ;p
Nie wierzę, że kupuje za gotówkę. Jeżeli rzeczywiście, to sporadycznie i robi to na pokaz. A jeżeli moja niewiara wpędza mnie w błąd, to Ryanair jest... głupi, że kupuje za gotówkę ;p Tego typu sprzętu (czy jakiegokolwiek sprzętu) dziś nie opłaca się kupować za gotówkę, gdyż po pierwsze leasing jest dziś baaaardzo tani i przy takich sumach "przepłacenie" może nie przekroczyć nawet 1 procenta, a po drugie z obracania nadwyżką gotówki czy jej inwestowaniem tu i ówdzie, można dużo więcej zarobić :) To powszechne dziś w nawet niedużych firmach, że gotówkę się ma, a i tak kupuje się w leasing (flotę, urządzenia a nawet technologie) bo to się opłaca! :) Także pod względem księgowo - podatkowym, bardziej, niż zakup za gotówkę :)
that: nie do konca i nie wszystkie samoloty FR kupuje za wlasne srodki, ma rowniez samoloty w leasingu, w wynajmie etc....
driver: Ryanair kupuje za gotowke :)
stenus: Pewnie akcje chciales kupic ;O a tu zaskoczenie...
Dopiero miesiąc temu SkyEurope została wykluczona z warszawskiej giełdy?!
Każda linia lotnicza, która się chwali "zakupem" samolotów, tak naprawdę podpisuje umowy leasingowe... Przypuszczam, że Wizz Air na własność nie ma jeszcze ani jednego samolotu... LOT zresztą chyba też (może ATR i E145 są spłacone, ale nie wszystkie). To normalne w tym biznesie.
A samoloty mieli leasingowane? Pamiętam, jak jeszcze latali z/do Krakowa to się chwalili zakupem 32 nowych 737...
Klucz to znać swoją przyszłość.. ;p i odpowiednio do tej wizji zarejestrować spółkę typu Ltd. / Z.O.O. / BSC (Bearer Share Corporations) :D