Ryanair poszerza ofertę z Modlina. Czy to koniec impasu?

Ryanair poszerza ofertę z Modlina. Czy to koniec impasu? Czerwiec i lipiec to okres, gdy linie ogłaszają nowości w swoich ofertach zimowych. Pewnym zaskoczeniem była informacja Ryanaira, że od początku sezonu Zima 2023/24 po raz pierwszy będzie operować z Modlina do Tirany, trzy razy w tygodniu, na Lanzarote, raz w tygodniu. Równocześnie po dłuższej przerwie wznowi rejsy do Walencji i Belfastu, po dwa razy w...
07/07/2023 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2023-07-07 11:36   
krzysiekl - Profil krzysiekl
solokhumbu, każde lotnisko to jest uzupełnienie oferty innych lotnisk.
Jeśli komuś w Radmiu będzie odpowiadać lot z Radomia to poleci z Radomia, jeśli nie, to poleci z innego lotniska.
Tak samo jak komuś z Nowego Dworu Mazowieckiego nie pasuje lot z Modlina to leci z innego lotniska.

Oczywiście, Modlin ma duży obszar na północ i wschód gdzie nie ma lotnisk, to nie jest argument oznaczający, że z Kielc ludzie nie będą dojeżdżali do Radomia jeśli to będzie dla nich korzystniejszy lot niż z Krakowa. Tak samo jak teraz dojeżdżają (i nadal będą dojeżdżać) do Warszawy.

Tak samo jak mieszkając na południu Polski latam z Katowic, Krakowa, Okęcia albo w ogóle z lotnisk w innych krajach, z dojazdem lądowym (Wiedeń, Praga).

Czy Radom będzie taniej zamknąć niż rozbudowywać ZNACZĄCO Modlin to nie jestem pewny.
Oczywiście inna sprawa gdy będzie CPK. Wtedy Radom straci sens jako "rozluźniacz" Okęcia. Także inwestycje w poważne rozbudowy Modlina będą pod znakiem zapytania, gdyż Ryanair może latać także z CPK.

Dopiero wtedy ma sens zamykanie Radomia. Dlatego też skoro mówimy o okresie przejściowym dopóki nie ma CPK, to znacząca rozbudowa Modlina (w sensie kolejny terminal itp) nie ma sensu. Natomiast CPK kiedyś musi powstać, przecież nie będziemy budować CPK w Modlinie, skoro w Baranowie jest DUŻO lepsza lokalizacja, lepsza dostępność z różnych miejsc w kraju, szansa na dobrą integrację z transportem kolejowym (przypominam, że CMK Północ ma przejąć ruch kolejowy z południa Polski do Trójmiasta).air, główny problem w Modlinie jest taki, że to "za bezcen" jest tylko dla Ryanaira. Przy dotychczasowym cenniku nie ma praktycznych szans by jakiś przewoźnik dostał takie same zniżki. Natomiast w Radomiu każdy kto uruchomi choć jedną nową trasę dostanie takie same zniżki. Jak Modlin zmieni zasady udzielania zniżek to też będzie ok w Modlinie.

Zwracam też uwagę, że lotnisko w Radomiu nie powstało od zera, to lotnisko już istniało. Ktoś zamiast je zamknąć postanowił je roz budować licząc, że wtedy będzie miało sens. To był błąd skoro ma powstać CPK.
usuniety 2023-07-07 10:26   
usuniety - Profil usuniety
Ryanair zamówił nowe sloty do / z Chopina? I co z tego jeżeli pięć "starych" połączeń wykonuje w najgorszych godzinach. Czym dojechać na lotnisko na Majorce, w Charleroi, Wiedniu, na start o 5:45 lub 6:30? WizzAir z Charleroi do Chopina startuje codziennie o 9:10, a przypominam, że Brussels Airlines od czerwca wznowiły loty z Zaventem. Przez lata był zarzut do Modlina, że pozwala latać Ryanair za bezcen! I co? Wpakowali miliard w Radom, a prezes ULC zatwierdził opłatę pasażerską w wysokości 40 zł i hałasową 0 zł! Po zniżkach i upustach Radom dostaje zaledwie 16 zł za pasażera? Do tego PPL funduje bezpłatny shuttle bus z Warszawy i Kielc? To może taki sam niech jeździ do Modlina?
solokhumbu 2023-07-07 10:25   
solokhumbu - Profil solokhumbu
krzysiekl: jak zwykle w Twoich wypowiedzi przebija kalka rządowo-tvpisowska.
Owszem. RDO ma zaplecze w postaci samego Radomia, Kielc itp. Ale... z tych miasta masz rozsądną odległość (poza WAW) do KTW i KRK z ogromną ofertą. I na pewno RDO z obecnymi dwoma, politycznymi zresztą, kierunkami, nie stanowi żadnej alternatywy dla osób z południowego MAzowsza czy Kielecczyzny.
Z kolei WMI nie ma blisko żadnego dużego (znów: poza Warszawą) miasta, ale obsługuje niemały obszar N i NE, gdzie brak (lub prawie brak: SZY) konkurencji.

Zatem powtarzam po raz n-ty - Radom wyjdzie taniej zamknąć, niż utrzymywać trwale nierentowne lotnisko.
Za podobne pieniądze można było wykonać choć część prac w Modlinie (płyta / lekka rozbudowa terminala). Wtedy pieniądze poszłyby w lotnisko, z którego chcą latać i linie (OK, w zasadzie jedna, ale kluczowa) i paxy.
Z RDO (jak widać) lata tylko, na polityczny zamówienie suskiego, tylko LO. Dodajmy, że za wspólne pieniądze.
krzysiekl 2023-07-07 09:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Z praktycznego punktu widzenia, skoro nieszczęsny Radom już istnieje a potrzebujemy lotniska które odciąży Okęcie (gdyż CPK nie ma i nie wiadomo czy i kiedy będzie) rozsądniejsze wydaje się przenoszenie części połączeń do Radomia niż rozbudowa Modlina.
Radom już jest i co z nim zrobić? Nawet jeśli go zamknąć to będzie to strata.
Czas przejazdu z południowych dzielnic Warszawy jest taki sam do Radomia i Modlina.

Radom ma przy tym pewien "plus" to jest bliskość innych nieco większych ośrodków: Radom, Kielce. Tego nie ma koło Modlina.
krzysiekl 2023-07-07 09:53   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Co do obecności w Modlinie innych przewoźników: kluczowa jest zmiana polityki taryfowej w tym porcie oraz rozbudowa samego portu.
Należy odejść od cennika preferującego uruchamianie bardzo dużej liczby połączeń (co jest korzystne tylko dla Ryanaira) na rzecz promowania nowych połączeń.
krzysiekl 2023-07-07 09:51   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Oczywiście, że Radom JEST alternatywą dla Modlina, to, że obecnie nie jest brany pod uwagę przez np. Wizzaira to tylko element gry:
- na razie nie jest to dla nich pilna sprawa
- próba ugrania lepszych stawek
do tego jest to temat polityczny a tu każdy woli ostrożnie, rok wyborczy, nie wiadomo co zrobi nowa władza.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy