Najtańszy bilet z Austrii za co najmniej 40 euro

Najtańszy bilet z Austrii za co najmniej 40 euro Rząd austriacki pod przewodnictwem kanclerza federalnego Sebastiana Kurza nie tylko zapowiedział w poniedziałek (8.06) pakiet ratunkowy dla Austrian Airlines w wysokości 600 mln euro. Przedstawił on również trzy środki, które mają uczynić lotnictwo bardziej ekologicznym i społecznym. Obejmują one natychmiastowe wprowadzenie reformy opłat za bilety lotnicze.Zamiast...
10/06/2020 10:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b80a 2020-06-12 13:20   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_a0177

Myślę, że Wizz bardzo mocno posługuje się "prawdą alternatywną" w swoich sprawozdaniach twierdząc, że nie zarabia na bagażu tylko na usługach dodatkowych. Bo te "usługi dodatkowe" to pakiety zawierające bagaż. Ale to nie oznacza prania brudnych pieniędzy!

A bilety po kilka euro są integralną częścią modelu LCC, który zakłada zarabianie na połączonych przychodach z biletów, za bagaż, za usługi dodatkowe, za reklamy od samorządów/państw i organizacji turystycznych. I jeszcze stanowią zachętę do stosowania niskich opłat lotniskowych i dają szansę na walkę z podatkami lotniczymi, bo ludzie chcą tanich biletów.

Ja tu widzę wielu zwolenników biletów po Europie za 3 000 zł i w "promocji" po 1 500 zł...

@gość_2c43c

To się chyba zakończy rozbudową bazy Ryana w Bratysławie. I bardzo dobrze. Problem możemy mieć w Polsce bo rząd może chcieć wprowadzić minimalną cenę by budować WIELKI LOT i JESZCZE WIĘKSZY CPK.
gość_2c43c 2020-06-11 22:36   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_f9091 Laudę to zajechały właśnie związki, zupełnie przypadkiem w większości sterowane przez pracowników AA, które potem wyciąga łapę po publiczną kasę.
@gość_a0177 dobrze, że jasno określiłeś, że nie masz bladego pojęcia o tej branży, bo to "że dużo podróżujesz i masz firmę" naprawdę nie znaczy nic. Nie masz pojęcia o jej specyfice, więc twoje wymysły i fantazje są właśnie wymysłami i fantazjami, a mity o biletach za 20E są tylko kolejnymi mitami. jest garstka takich biletów na 189+ samolot, czyli miejsce za ca 400E pokrywa te kilka za 20. to chyba nietrudne do zrozumienia takiemu tytanowi biznesu?
@gość_ebf46 oh pan elitarny, pewnie bilet nie taniej jak 1000 euro, zakaz wstępu w obuwiu sportowym i tylko pod krawatem. przy okazji zakazać dyskontów spożywczych, ubera i Flixbusów! że też nie jesteś jeszcze ceo jakieś linii legacy?
gość_ebf46 2020-06-11 14:03   
gość_ebf46 - Profil gość_ebf46
Brawo dla Austrii! Dziki biznes w lotnictwie powinien być ukrocony. Przy okazji nie kazdego angielskiego pijaka bedzie stac na weekend w Polsce. Normalni turysci i mieszkańcy Krakowa, Gdańska i innych miast tylko na tym zyskają.
gość_4a60b 2020-06-11 13:25   
gość_4a60b - Profil gość_4a60b
Pewnie z tego powodu dziś jest promocja Wizzair na 200000 biletów na loty do i z Austrii za 9,99 euro... xd
gość_66614 2020-06-11 00:38   
gość_66614 - Profil gość_66614
Na takie działania anty-konkurencyjne jest łatwy sposób. Po pierwsze latanie z Bratysławy, a po drugie większe przywileje w zakresie biletu. Jeśli Ryanair chcę sprzedać bilet za 30 EUR, może dodać "priority" plus wybór miejsca i sprzedać za 40+. Do biletu za 10 EUR może dorzucić jeszcze 20kg bagaż. Może wyjść taki paradoks, że w Ryanair bagaż będzie wliczony w przeciwieństwie do linii "full service". Tak czy siak Austrian nie będzie wstanie z tym skutecznie konkurować jak do tej pory. A tak na marginesie, ciekawe co na to KE? Jeśli się nie przeciwstawi, możemy tego samego się spodziewać na Okęciu.

gość_f13b5 2020-06-10 23:16   
gość_f13b5 - Profil gość_f13b5
Bilet za 30 czy 40€ tez jest biletem poniżej kosztów, sorry. Rozumiem idee, ze linia mniej zarabia na biletach, a więcej na usługach dodanych, ale jeśli cena biletu ledwo pokrywa podatki czy inne opłaty, a na pokrycie kosztów przewiezienia samego pasażera nawet bez bagażu podręcznego zostaje 1-1,5€ to jest to po prostu dumping. W handlu za takie praktyki są grube kary, dlaczego w lotnictwie jest to tolerowane, tego nie rozumiem.
adam1987 2020-06-10 17:30   
adam1987 - Profil adam1987
No ale też nie przesadzajmy, że te 40€ to nie wiadomo jak dużo. Jeśli średnia pensja w Austrii to grubo ponad 2500€, a nawet nie wykwalifikowany pracownik zarabia jakieś 10€ na godzinę (przed opodatkowaniem) to wcale nie będzie tak bardzo dużo chętnych na jazdę do Bratysławy (co widać np. po statystykach z czasów przed "bitwy o Wiedeń"), żeby zaoszczędzić 10€ od biletu.

Zresztą linie lotnicze też mogą nieco zmodyfikować swoje taryfy. Przykładowo Ryan może oferować bilety za 40€ ale już z bagażem i wyborem miejsca
gość_a0177 2020-06-10 17:06   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Gość 8b80a
Nie jestem żadnym pracownikiem wymienionych podmiotow.
Mam firmę i dużo podróżuje.
Nie pisz o sprawozdaniach bo to lipa. Można cuda wykazywać i cuda ukrywać.
Napisałem co myśle. Sprzedawanie biletów za pare € to czyste psucie rynku. W każdej branży można spotkać tego typu praktyki.
A teoria kto tak naprawdę stoi za lowcostami i czym sa w ich rękach lowcosty to nikt nie przekona mnie ze jest inaczej. Za długo siedze w korporacjach i doskonale wiem jak to działa.
Z jednym zgodzę się ze lowcosty rozpowszechniły lotnictwo. To ich zasługa i korzystają z tego wszystkie linie. Reszta to nieuczciwe praktyki. I obłuda jest gdy prezes Wizz krytykuje pomoce dla lini tradycyjnych.
Rynek lotniczy jest bardzo zepsuty i tyle.
Rząd Austrii wie to i dając te 600mln € chce mieć większa pewność na powodzenie planu ratunkowego.
BA850 2020-06-10 16:10   
BA850 - Profil BA850
Na cenę biletu składają się dwa komponenty: taryfa (fare) + podatki (taxes). Niektóre linie, w tym Austrian, doliczają też opłaty paliwowe, ale to pomijam. Ryanair i Wizzair (większość lowcostów) wrzuca wszystko do jednego worka pokazuje jedną cenę. O to tu chodzi - każdy pasażer powinien płacić jednakowy podatek.

Aktualne opłaty za wylot z VIE to 30.33€ - to przy opłacie z tytułu "Austrian Air Transport Levy" w wysokości 3.50€, pod podniesieniu tej opłaty do 12€ opłaty z tytułu podatków wyniosą 38.83€, więc minimalna cena biletu w wysokości 40€ ma sens. Ma to na celu ukrucenie prakty niektórych operatorów, którzy sprzedają bilety poniżej kosztu obowiązkowych podatków - np. Ryanair sprzedając bilet za 19.99€ do Londynu sprzedaje go poniżej kosztów.
gość_3ff2b 2020-06-10 15:49   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Wizz i Ryan zarabiają miliardy - no właśnie, na czym? Przecież nie na biletach za 20 euro. Zarabiają na dotacjach od samorządów "na marketing" i na sytuacjach takich jak "grupa inwestycyjna venture capital dofinansuje kwotą X mln... przewoźnik w ramach ekspansji zamówi Y nowych samolotów..."
gość_8b80a 2020-06-10 12:53   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_a0177

Cytuję: "Każdy kto ma jakas elementarna wiedzę to wie ze Bilety po pare euro nie maja nic wspólnego z zarabianiem. Lowcosty to pralnia kasy dużych instytucji finansowych."

Raczej Ty nie masz elementarnej wiedzy (lub jesteś z LOT-u/PPL/CPK/Rządu), bo sprawozdania Wizza i Ryana są publicznie dostępne na ich stronach (LOT swoje ukrywa). Licząc w złotówkach i jedni i drudzy zarabiają miliardy.

Można postawić zarzut, że bilety po kilka eur służą do niszczenia konkurencji, co jest częściowo prawdą. Ale one służą tez przyciągnięciu paxów i zarabianiu na bagażu i innych usługach.

@gość_13540

100/100

@adam1987

Nie wiem, czym im chodziło o rezygnację z KRK. Przy monopolu VIE - KRK jest raczej dochodowe.
gość_89775 2020-06-10 12:48   
gość_89775 - Profil gość_89775
gość_a0177 - to decyzja w interesie Austriana, ale nie obywateli. Emisja - OK, ale nie minimalna cena biletów. Każdy, kto czymkolwiek handlował wie, że lepiej coś sprzedać poniżej kosztów, niż po prostu nie sprzedać w ogóle. Do tego jeszcze spowoduje to ograniczenie konkurencji, a więc ceny linii tradycyjnych poszybują w górę do poziomu z lat 90-tych i latać będą nimi tylko urzędnicy i handlowcy. popadają biznesy rent-a-car, hoteliki i pensjonaty, kantory i inne usługi związane z obsługą taniego i masowego latania. Ci ludzie pójdą na zasiłki i też rząd im zapłaci z pieniędzy podatników, tak jak zarządom i dobrze zarabiającym personelom samolotów Austriana.
Poza tym trzeba odróżnić biznes i negocjacje - chcącemu nie dzieje się krzywda - od przymusu państwowego. Gdyby w zarządach linii tradycyjnych było więcej ludzi kompetentnych, to nie musieliby lobbowac u polityków o walkę z LCC. To tak jakby przegrywająca drużyna zażądała od własnego sędziego zmian reguł gry, by pokonać przeciwnika. Za słabi by wygrać na polu ekonomicznym, więc sięgają po politykę. Kogo ty nazywasz oszustami? Lepszych w swoim fachu, którzy nie potrzebują pomocy sędziego i właściciela stadionu by wygrywać? Jakiś chory punkt widzenia, spiski, oszuści, układ etc.? Jesteś pracownikiem takiej przegrywającej linii?
gość_f9091 2020-06-10 12:07   
gość_f9091 - Profil gość_f9091
Zemsta za ‚zajechanie’ Laudy przez RYR...
gość_a0177 2020-06-10 10:53   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Sprawa wydaje się jasna. Jeśli Pastwo Austria chce dopłacić ok 600mln € do Austrian to chce mieć tez pewność ze nie pójdzie to w błoto.
Nawet pare mld € nic nie da jeśli obok Wizz czy Ryan będą podstawiali samoloty gdzie bilety będą po pare €.
Każdy kto ma jakas elementarna wiedzę to wie ze Bilety po pare euro nie maja nic wspólnego z zarabianiem. Lowcosty to pralnia kasy dużych instytucji finansowych. Trzeba być naiwnym by myśleć ze to nieprawda.
Dlatego Austria podjęła decyzje by urealnić konkurencje a niepowielane sytuacji ze niby to linie tradycyjne to studnie bez dna , a lowcosty to świetnie zarządzane dochodowe firmy. Bzdura i ściema. Wyzyskują lotniska i samorządy. A ludzie którzy stoją za lowcostami ( nie prezesi ) , ci co naprawdę finansują te linie to oszuści.
Przyznać trzeba ze ciężko z tym walczyć bo wszystko jest niby ok. Wolny rynek, otwarte niebo , i tanie bilety , podróże dla wszystkich. Piękne hasła...
Ale za tym wszystkim kryją się wielkie przekręty finansowe i mnóstwo instytucji czy finansowych graczy i lobbystów umoczonych w procederze.
Choć to decyzja mało medialna ale krok w dobrym kierunku. Oby inne kraje poszły droga Austrii i urealnimy rynki a nie potrzymywaly chory układ i dyktat lowcostow
ortler 2020-06-10 10:38   
ortler - Profil ortler
Przy tych 40 euro jako ceny minimalnej za bliet nie chodzi przecież tak naprawdę
o żadne sprawy środowiskowe, lecz o ratowanie chwiejącego się mocno Austriana
silnie "podgryzanego" przez tanie linie.
gość_750a7 2020-06-10 10:34   
gość_750a7 - Profil gość_750a7
Głupia gawiedź pewnie będzie skakać z radości patrząc jak rząd ją okrada. Zrozumcie ludzie, że żadne ograniczenia nie są dla waszego dobra, a tylko po to by lepiej zrobić urzędnikom. Czyli odpadowi społecznemu który był zbyt głupi lub leniwy by uczciwie pracować
gość_0e62a 2020-06-10 10:20   
gość_0e62a - Profil gość_0e62a
No to jak bilet austriana wczesniej byl 100e, a wizza 20e, teraz austrian bedzie 140e a wizz 60e?

nie widze jak to pomoze austrianu z walka z LCC. Zabija sobie ruch przesiadkowy.

Ktos moze wyjasnic?
gość_13540 2020-06-10 10:20   
gość_13540 - Profil gość_13540
No to Bratysława się cieszy. Low costy tam się szybko przeniosą, a za nimi Wiedeńczycy. Bratysława cierpiała z powodu konkurencji na Schwechat. Teraz odżyje.
adam1987 2020-06-10 10:14   
adam1987 - Profil adam1987
Czytam artykuły o tej minimalnej cenie i nadal nie bardzo rozumiem. Raz jest mowa, że 40€ to cena minimalna, a raz, że cena nie może być dumpingowa. 40€ na Teneryfę będzie ceną dumpingową, ale być może do Treviso pod Wenecją już nie.

Przy okazji Kraków jest zdaje się w mniejszej odległości niż 350 km. Natomiast Monachium to 355km i pewnie dlatego taki a nie inny limit odległości.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy