Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_58a2f
2019-09-17 21:47
@gość_29db9 "Bombardier Q400. Potencjalnymi następcami tych wysłużonych już samolotów" - ciekawa opinia zważywszy na to że średnia ich wieku to 7 lat, a dla samolotu to nie jest dużo. B737 500 i 800 we flocie są znacząco starsze.
Zauważ tylko, że dla zużycia liczy się też (a nawet głównie) liczba cykli (startów i lądowań) która dla samolotu jak DH4 jest wysoka ;-)
gość_5e3b2
2019-09-17 18:41
websterr: jeśli ta osoba słucha całej wypowiedzi i rozumie jej kontekst, a nie wyrwane z niego słowo to się nie pomyli, tyle ze jest jeden warunek sukcesu - ta osoba musi najpierw wiedzieć o istnieniu takiego kraju jak Bulanda...
usuniety
2019-09-17 16:32
@gość_6ff93 Przed napisaniem czegokolwiek w necie proponuję szklankę zimnej wody i bieg wokół szkoły.
gość_29db9
2019-09-17 15:41
"Bombardier Q400. Potencjalnymi następcami tych wysłużonych już samolotów" - ciekawa opinia zważywszy na to że średnia ich wieku to 7 lat, a dla samolotu to nie jest dużo. B737 500 i 800 we flocie są znacząco starsze.
gość_6ff93
2019-09-17 12:52
Airbus A220 byl i jest budowany w Kanadzie w miejscowosci Mirabel, gdzie roczna jego produkcja wynosi okolo 120 sztuk. Ze wzgledu na cla Trumpa od miesiaca sierpnia 2019 zostala uruchomiona dodatkowa linia produkcyjna w Mobile, Alabama - USA, gdzie docelowo bedzie montowanych do 48 samolotow tego typu rocznie. Ale to bedzie tylko i wylacznie montownia tych samolotow, natomiast jak do tej pory wszystkie podzespoly i technologia beda pochodzic z Kanady. Wiec nie ma co sie zachwycac faktem ze USA buduja ten typ samolotu bo go poprostu tylko skladaja w celu unikniecia cla. Poniewaz w Polsce istnieje poglad, ze jak "hamerykanskie" to "dobre", to duza grupa forumowiczow robi z siebie pacanow i pisze bzdury, zeby tylko podlizac sie wujowi Samowi. Proponuje zajrzec do internetu sobie troche poczytac, zamiast pisac bzdury no ale pewna grupa spleczenstwa z pod znaku "dojnej zmiany" od dawna sieje propagande sukcesu wuja Sama i naturalnie swoja, bo my to przeciez wasale.
usuniety
2019-09-17 12:39
@gość_5e3b2 Jeśli ktoś nie potrafi prawidłowo wymówić Poland [ˈpoʊ lənd] to zostanie to zrozumiane jak Holland [hɒl ənd].
@arahja: w sprawie rozwoju floty WB władze LOT-u ściemniały już wielokrotnie, ale akurat gdy będą już mieć 20+ sztuk Dreamlinerów to realne są tylko B787-10(ER) lub A350-900.
Moim zdaniem szczególnie planowana wersja ER dla B787-10 mogłaby być ciekawą opcją.
A jak nie to pozostaje sensowne pozostanie tylko A350-900.
Obecnie to poziom LF dla WB jest wyzwaniem, a nie zakup kolejnych sztuk.
W sprawie E2 vs A220 to na razie nie jest to największy problem LOT-u.
Mając już 15 sztuk E195 i 4 sztuki E190 można sobie radzić.
Problematyczny dla LOT-u jest najbardziej segment NB dla ok. 210-240 pax oraz ewentualnie 130-160 pax. Tutaj są największe braki i to tutaj w ciągu najbliższego roku, czy dwóch powinny zostać podjęte decyzje.
gość_e5ac4
2019-09-17 09:22
@gość_5e3b2: "...dla wielu osób Kanada i Stany to to samo..." I jeszcze Meksyk! :D
20 -787, 30-MAX (jak ruszą :), 40-E2 i wystarczy :D
gość_fba01
2019-09-17 00:16
Dolewając oliwy do wspaniałej dyskusji o miejscach produkcji jako czynniku determinującym wybór to A220 jest również produkowany w USA - w fabryce w Mobile, więc jest Made in USA :D
gość_5e3b2
2019-09-16 22:36
gość_79fa9: weź pod uwagę, że jesteśmy krajem, w którym dla wielu osób Kanada i Stany to to samo. Trochę jak dla Amerykanów Poland to mniej więcej to samo co Holland... :-)
Z dywersyfikacja wide-body to ściema. Lot jest za mała linia i ciągle niewielka flota żeby to się opłacało. Ale strategia negocjacyjna może być dobra.
Co do E2/a220 każdy wybór będzie dobry, w obu komfort jest wyższy nic na 737/a320 w konfiguracjach 180 pax. Wydaje się że samolot airbusa daje większe możliwości operacyjne i latwiejsze podmianki z 737 z których przecież lot nie rezygnuje, ale jeśli lot w swojej strategii dalej latanie na małe lotniska na wschodzie oraz chce utrzymywać 2-3 loty dziennie na średnie lotniska, to embraery mogą być rozsądniejsze. Pytanie tylko czy strategia jest nastawiona na podtrzymanie tempa rozwoju które jest teraz, czy mocarstwowe plany związane z CPK
gość_79fa9
2019-09-16 21:48
gość_9a53e- A220 są produkowane w Kanadzie a nie w USA...
gość_9a53e
2019-09-16 19:34
Zasadniczo LOT mόgłby wymienić wszystkie Bombardier’y ora Embraer’y na Airbus 220. W końcu tak czy owak te samoloty sᶏ produkowane w USA. Na wypadek gdyby rzᶏdzᶏcy chieliby utrzymać kierunek a la America.
gość_6d698
2019-09-16 19:09
No jeżeli Trump wprowadzi cła na Airbusa to zapewne skończy się odpowiednią reakcją UE.
Wtedy nieloty z Boeinga jeszcze zdrożeją.
Chiny będą oczywiście kupować Airbusy podobnie jak Europa. Boeingowi zostanie USA plus Azja Płd-Wsch. No i może LOT będzie jeszcze przepłacał.
gość_ec29c
2019-09-16 18:44
Ja jestem zwolennikiem A220-300. Ale nawet E195-E2 będzie olbrzymim postępem. Tylko dlaczego dopiero w 2023?
adam7691
2019-09-16 14:40
gość_5180f: przecież ty i tak nie latasz, a jeżeli jut to tylko na wakacje charterem
adam7691
2019-09-16 14:39
no i niech to będzie E2, wówczas będzie krzyk fahofcow
- wariant 1: dlaczego nie A220, przecież należy dywersyfikować flotę,
- wariant 2: dlaczego nie E2, przecież unifikacja to niższe koszty.
gość_31a2d
2019-09-16 11:53
Mam wrazenie ze zdecyduja sie na 777, 777X lub A350/A330/A330neo (jesli to nie jest sciema zeby wyciagnac wiecej od Boeinga).
Raczej nie wyobrazam sobie A321XLR w Locie z ta siatka. Nie bylibysmy w stanie podstawiac 787 i a321 zamiennie.
Moim zdaniem bedzie to E2. Boeing pewnie zaoferuje duze znizki na nowe samoloty po problemach z 737 i 787. LOT ma tez duza flote E jetow ktore sprawuja sie dobrze.
Chcialbym widziec ruch w strone Airbusa, ale chyba sie tego nie doczekamy za tych rzadow....
LOT BĘDZIE mieć 17 B787 w 2020, na razie MA ich 14, z czego 3 nie latają.... Ale 20 to fajny plan, wg strategii z 2016 planowali mieć ich 24 do 2026. Kilka 787-10 by się przydało, Seul czy Chicago latają z overbookingami cały rok.