Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691
2019-09-08 21:35
gość_f5f62: człowieku napisz wprost po co nam LOT, mamy przecież LH
gość_f5f62
2019-09-08 17:33
Dokąd LOT doleciał to widać, chociaż nie za bardzo można zrozumieć po co tam doleciał - szczególnie po co komu ten Budapeszt i Skandynawia???. Ale i tak najwięcej śmiechu będzie przy lądowaniu. Niestety nie dla wszystkich, szczególnie załoga LOTu będzie poszkodowana kiedy im przyjdzie płacić za genialne posunięcia swojego prezesa. Przy pierwszych oznakach kryzysu, który z pewnością niedługo przyjdzie z powodu np. wzrostu cen paliw albo jakiegoś kryzysu politycznego lub terrorystycznego Pan Prezes razem z całą resztą swoich profesjonalistów zostanie wciągnięty przez jedną dziurkę od nosa przez Lufę i paru innych dzisiejszych łagodnych konkurentów. Ciekawe czy te zeszłoroczne premie jakie już sobie zdążyli wypłacić będą do odzyskania....
gość_62a2d
2019-09-07 10:43
@spotter10 twoje wyliczenia są mocno życzeniowe.
Poza wynajmowanymi od nich embraerami rząd ma teraz do dyspozycji największą w europie flotę samolotów własnych, a mimo to wartość kontraktu z lotem podwojono w zeszłym roku, nie ma to uzasadnienia rynkowego.
pilkoszal
2019-09-07 09:38
Doleci tam gdzie doleci ale jest ryzyko 33 % ze się spóźni taki jest wskaźnik lotu co do opóźnien Lot jest na 6 miejscu na świecie w rankingu najbardziej opóźnionych lin.
Spotter10
Przecież napisałem, że się nie znam.
Nie wiem skąd założenie, że marża to 5%? To nie jest rynkowy kontrakt. Załogi na co dzień latają na siatce, więc jakie koszty. Pozostają koszty leasingu i obsługi technicznej samolotów. Coś mi mówi, choć się nie znam, że marża jest znacznie wyższa i to rząd sponsoruje LOT.
gość_6b61b
2019-09-02 12:06
Przede wszystkim LOT pokazuje takie dane i taką księgowość, jakie chce.
spotter10
2019-09-02 12:04
pasażer - no nie znasz się. Zysk a kwota jaką LOT otrzyma za chartery, to są dwie różne wersje. Te 156 mln to przychód, który należy pomniejszyć o koszty (m.in załogi, paliwo, amortyzacja itp.) i dopiero wtedy wyjdzie dochód. Oczywiście dochód należy jeszcze pomniejszyć o inne koszty finansowe, podatki itp. I dopiero wtedy masz zysk. Zakładając, że marża netto wychodzi 5% w tej branży, to masz raptem 7,8 mln. O ile marża nie jest niższa.
gość_4412c
2019-09-02 11:09
ekspansja linii mając na celu przebicie Austrian... Lina ma aktywa warte mniej niż jeden Dreamliner!!! i uziemioną większość floty średniego zasięgu, konflikt z pracownikami i jakiś smieszny LF 68%. Do tego jest drogi i ma bardzo słabą obsługę. To jest sukces?
To jest medialny sukces w słupach (2krotny wzrost) dla widzów TVP.
A prawda jest tak że LOT jest golasem balansującym w okolicach cienkiej linii rentowności, nieprzygotowanym na kolejny kryzys który jest już za rogiem...
gość_0ec52
2019-09-02 08:22
gość_c0036
kto ma zapłacić za te samoloty? z calego dofinasowania państwowego poprzez utworzenie grupy lotniczej i kontrakty w najlepszym wypadku starczyłoby na dwa wąskie kadłuby....
zmienić na airbusa, ale skąd wziąść pilotów z uprawnieniami jak sie oferuje gorsze warunki zatrndienia niż ryanair?
Przepraszam, bo ja się nie znam, ale skoro LOT ma 45 mln pln zysku, a z innego artykułu wynika, że LOT podpisał umowę na czartery dla rządu na lata 2018-19 na kwotę ca156 mln pln, to bez tego rządowego kontraktu (mimo, że rząd dawno kupił samoloty) biorąc połowę tej umowy byłaby strata ca - 40 mln pln.
Przepraszam, bo ja się nie znam. Czy to prawda, że LOT zwolnił kpt. Wronę, dlaczego? Tak, tego, który wylądował na brzuchu B767 kilka lat temu.
gość_79f3b
2019-09-01 12:07
gość_c0036
człowieku, zyski LOT spadły o 87% między innymi dlatego że robiono nieprzemyślaną ekspansję. Kto miałby latać na tych wszystkich kierunkach?
Rozwijane powinny być głównie USA (bo są najbardziej dochodowe) i ruch rośnie (zwłaszcza po zniesieniu wiz) ale nie na taką skalę i raczej przez zwiększanie liczby lotów na istniejących połączeniach.
gość_bce1c
2019-08-31 20:26
Zapomnieliście umieścić pewnego zdania na początku tego bałwochwalczego tekstu: „Artykuł Sponsorowany”.
gość_c0036
2019-08-31 14:58
LOT ma wielki potencjał ale tez wielkie problemy, i Milczarski musi pracować szybciej tempie aby byli efekty.
Problemy:
Boeing 737 MAX: każdego od dawna widać ze ten samolot jest i będzie na zawsze pełny problemów technicznych. Czas aby LOT w nim się pożegnał i zamówił/wyleasingował A320neo oraz A220.
Produkt pokładowy: na tymczasowych samolotów B733/4/A319/F100 jest fatalny.
Brak samolotów: sprawa jest jasna. Jest absolutny brak strategicznego planowania flotę LOTu.
Brak samolotów z capacity: Flota 9 samolotów średniego zasięgu (Segment A320/B737) jest totalny żart. LOT nigdy nie będzie miał dobre zyski jeśli będzie aż tyle małych samolotów.
Wielkie szanse:
Zamówić/wyleasingować 60 x A320neo i wycofać wszystkie Boeing 737 MAX 8, 9 starych B733/4, A319, F100, DHC-8Q400, CRF900ER i CFR700ER.
Zamówić/wyleasingować 8 X B787-9 oraz 6 x B787-10
Uruchomić nowe trasy dalekodystansowe: Ho Chi Minh, Bangkok, Osaka, Shanghai, Guangzhou, Shenyang, Hong Kong, Mumbai, Vancouver, Boston, San Francisco, Detroit, Pittsburgh/Philadelphia, Sao Paula/Rio de Janiero.
gość_99784
2019-08-31 14:03
a co powiecie na Hong Kong?
gość_fcf50
2019-08-31 12:27
Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się dla naszego lotu przemęcza, prezes Milczrski Rafał. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki! Niech żyje nam prezes sto lat!
Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam prezes naszego lotu. Niech żyje nam!
gość_04dec
2019-08-31 01:53
Ten artykuł to tak jak bym czytał jakieś sprawozdanie zarządu LOTu. Kiedy był ostatni raz gdy jakaś niezależna firma z zewnątrz przeprowadziła w LOcie audyt? No właśnie i tu jest problem.
gość_409a8
2019-08-30 16:41
Jak tak dalej będzie szło to upadek zbliża się. W6 i FR już zacierają wolanty i czekają tylko na rynek przewozów po PLL LOT.
Ale napiszcie, że materiał sponsorowany, przecież widać ewidentnie że wystawiacie taką laurkę prezesowi na jego (lub jego ludzi) zamówienie.
gość_3d570
2019-08-30 15:01
Szkoda że nie pogonił tej związkowej hołoty