Lufthansa włącza się do walki o Norwegiana

Lufthansa włącza się do walki o Norwegiana Według źródeł portalu Aviator, prowadzone rozmowy są na wstępnym etapie i nie osiągnięto jeszcze żadnego porozumienia w tej sprawie, co zresztą potwierdził Spohr w wywiadzie dla niemieckiego czasopisma Suddeutsche Zeitung.- Lufthansa pozostaje w kontakcie z Norwegian Air, a osiągnięcie porozumienia zależy od oferowanej ceny i strategicznej...
19/06/2018 09:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_50983 2018-06-20 11:26   
gość_50983 - Profil gość_50983
"arahja: skoro Norwegian tak skutecznie obniżył im zyski i jak rozumiem, przejął bardzo lukratywne połączenia, to dlaczego wystawia się na sprzedaż, a nie rozwija?"

Norwegian nie jest na sprzedaż. Ze strony Lufthansy to jest próba tzw. wrogiego przejęcia w imię wartości europejskich pod hasłem "konsolidacja".
gość_ec29c 2018-06-20 11:12   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_73ccb

Norwegian niczego nie przejął, tylko konkuruje na tych samych trasach. Dlatego sam nie jest w stanie zarobić, ale szkodzi innym, zwłaszcza BA.

Norwegian ma złą strategię, by bezpośrednio konkurować z silnymi.

Taki Ryan najpierw zbudował sobie niszową siatkę połączeń typu pipidówa A z pipidówą B, biorąc jeszcze dotacje od samorządów i dopiero po tym rzucił rękawice największym graczom.

Easy postawił na kilka lotnisk: Gatwick, Genewę, Neapol nie będących hubami i tylko dwa huby Malpensę (wygryzł Alitalię) i CDG ze słabymi liniami (Alitalia i Air France).

Wizz skorzystał z błędów tradycyjnych przewoźników w naszym stosunkowo biednym regionie oparli swoje strategie na przesiadkach i wysokich cenach biletów P2P. Bazowali na małych samolotach z wysokim kosztem na miejsce (Embraery w Locie, A318/319 w TAROM i CSA, B737-600 i 700 w Malevie), oferowali przesiadki (i wszyscy na przesiadkach tracili), próbowali sprzedawać bilety za wysokie ceny, w razie braku chętnych wozili powietrze. Dopiero teraz mając miliard złotych zysku, kilka razy więcej, niż Austrian, zrobił bazę w Wiedniu, ale i tak stara się mieć swoje niszowe trasy, np. Wiedeń - Gdańsk.

Każdy poza Norwegianem rozpoczął od niszy i starał się konkurować tylko z najsłabszymi. Norwegian rozpoczął od konkurowania z SAS-em i BA.
salesmenpolska 2018-06-20 08:22   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Na szczescie Norwegian nie jest zainteresowany byciem przejetym przez kogokolwiek oficjalnie. Wiadomo ze kazdy ma swoja cene ale narazie sie rozwijaja i zdziwilbym sie gdyby sie zgodzili na sprzedaz. PS - Zapraszam na blog o podrozach lotniczych FlyDonkey.pl
gość_4043e 2018-06-20 01:51   
gość_4043e - Profil gość_4043e
Jeszcze czego, rozumiem jeszcze BA ale Lufa wykupuje sobie konkurencje (najtansze ich bilety z przesiadka to minimum 800zl roundtrip bez bagazu).
gość_73ccb 2018-06-19 23:50   
gość_73ccb - Profil gość_73ccb
arahja: skoro Norwegian tak skutecznie obniżył im zyski i jak rozumiem, przejął bardzo lukratywne połączenia, to dlaczego wystawia się na sprzedaż, a nie rozwija?
gość_c0cf6 2018-06-19 22:15   
gość_c0cf6 - Profil gość_c0cf6
Zla LH. Nosacze juz dostaja rozwolnienia.
arahja 2018-06-19 20:57   
arahja - Profil arahja
Obecność Norwegian chyba mocno obniżyła rentowność połączeń dalekodystansowych IAG oraz LH skoro tak bardzo chcą ich kupić
gość_7f71f 2018-06-19 19:25   
gość_7f71f - Profil gość_7f71f
Czekam na ofertę LOTu
gość_9704c 2018-06-19 17:48   
gość_9704c - Profil gość_9704c
Od kiedy to linie lotnicze ogłaszają fakt kupna przed kupnem?
Wiadomo, że to winduje cenę ... no chyba że to celowa zagrywka
adam1987 2018-06-19 16:15   
adam1987 - Profil adam1987
LH zastanawia się nad zakupem. Urząd monopolowy może zakazać transakcji, a nie słów prezesa. Przypominam, że z Niki musieli zrezygnować ze względu na potencjalny brak zgody na połączenie. Choć wszystko przejął ostatecznie Laudamotion, to bardzo prawdopodobnie, że będzie to ostatecznie Ryanair czyli grupa lotnicza właściwie z taką samą liczbą pasażerów co LH.

Wydaje się, że rynki IAG i Norwegiana są bardziej zbieżne niż Norwegiana i LH. Najlepiej by żadna z linii ich nie przejęła, ale oskarżanie urzędu monopolowego w tym momencie jest przedwczesne.
gość_b4608 2018-06-19 14:44   
gość_b4608 - Profil gość_b4608
Znów zła Lufthansa, niemiecka!!! be! Gdyby to LOT miał kupować, aaaa to co innego! Wtedy bilety były by za darmo!
usuniety 2018-06-19 13:51   
usuniety - Profil usuniety
To byłaby tragedia dla pasażerów! Wzrost cen biletów praktycznie w całej Europie gwarantowany.
gość_333aa 2018-06-19 12:16   
gość_333aa - Profil gość_333aa
Co na to komisja antymonopolowa Unii Europejskiej?Lufthansa i tak jest najwieksza grupa lotnicza w Europie.Jej dominacja bylaby rozszerzona na kolejne kraje.Wiadomo brak konkurencji to dyktowanie cen i warunkow
gość_1054e 2018-06-19 12:11   
gość_1054e - Profil gość_1054e
Oczywiście Niemiecki urząd antymonopolowy będzie twierdził, że problemu nie ma ....
gość_66a8b 2018-06-19 10:12   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Niech Lufthansa wszystko kupi a potem za każdy bilet po Europie zapłacimy po 3 tysiące złotych...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy