gość_50983
2018-06-20 11:26
"arahja: skoro Norwegian tak skutecznie obniżył im zyski i jak rozumiem, przejął bardzo lukratywne połączenia, to dlaczego wystawia się na sprzedaż, a nie rozwija?"
Norwegian nie jest na sprzedaż. Ze strony Lufthansy to jest próba tzw. wrogiego przejęcia w imię wartości europejskich pod hasłem "konsolidacja".
gość_ec29c
2018-06-20 11:12
@gość_73ccb
Norwegian niczego nie przejął, tylko konkuruje na tych samych trasach. Dlatego sam nie jest w stanie zarobić, ale szkodzi innym, zwłaszcza BA.
Norwegian ma złą strategię, by bezpośrednio konkurować z silnymi.
Taki Ryan najpierw zbudował sobie niszową siatkę połączeń typu pipidówa A z pipidówą B, biorąc jeszcze dotacje od samorządów i dopiero po tym rzucił rękawice największym graczom.
Easy postawił na kilka lotnisk: Gatwick, Genewę, Neapol nie będących hubami i tylko dwa huby Malpensę (wygryzł Alitalię) i CDG ze słabymi liniami (Alitalia i Air France).
Wizz skorzystał z błędów tradycyjnych przewoźników w naszym stosunkowo biednym regionie oparli swoje strategie na przesiadkach i wysokich cenach biletów P2P. Bazowali na małych samolotach z wysokim kosztem na miejsce (Embraery w Locie, A318/319 w TAROM i CSA, B737-600 i 700 w Malevie), oferowali przesiadki (i wszyscy na przesiadkach tracili), próbowali sprzedawać bilety za wysokie ceny, w razie braku chętnych wozili powietrze. Dopiero teraz mając miliard złotych zysku, kilka razy więcej, niż Austrian, zrobił bazę w Wiedniu, ale i tak stara się mieć swoje niszowe trasy, np. Wiedeń - Gdańsk.
Każdy poza Norwegianem rozpoczął od niszy i starał się konkurować tylko z najsłabszymi. Norwegian rozpoczął od konkurowania z SAS-em i BA.
salesmenpolska
2018-06-20 08:22
Na szczescie Norwegian nie jest zainteresowany byciem przejetym przez kogokolwiek oficjalnie. Wiadomo ze kazdy ma swoja cene ale narazie sie rozwijaja i zdziwilbym sie gdyby sie zgodzili na sprzedaz. PS - Zapraszam na blog o podrozach lotniczych FlyDonkey.pl
gość_4043e
2018-06-20 01:51
Jeszcze czego, rozumiem jeszcze BA ale Lufa wykupuje sobie konkurencje (najtansze ich bilety z przesiadka to minimum 800zl roundtrip bez bagazu).
gość_73ccb
2018-06-19 23:50
arahja: skoro Norwegian tak skutecznie obniżył im zyski i jak rozumiem, przejął bardzo lukratywne połączenia, to dlaczego wystawia się na sprzedaż, a nie rozwija?
gość_c0cf6
2018-06-19 22:15
Zla LH. Nosacze juz dostaja rozwolnienia.
Obecność Norwegian chyba mocno obniżyła rentowność połączeń dalekodystansowych IAG oraz LH skoro tak bardzo chcą ich kupić
gość_9704c
2018-06-19 17:48
Od kiedy to linie lotnicze ogłaszają fakt kupna przed kupnem?
Wiadomo, że to winduje cenę ... no chyba że to celowa zagrywka
adam1987
2018-06-19 16:15
LH zastanawia się nad zakupem. Urząd monopolowy może zakazać transakcji, a nie słów prezesa. Przypominam, że z Niki musieli zrezygnować ze względu na potencjalny brak zgody na połączenie. Choć wszystko przejął ostatecznie Laudamotion, to bardzo prawdopodobnie, że będzie to ostatecznie Ryanair czyli grupa lotnicza właściwie z taką samą liczbą pasażerów co LH.
Wydaje się, że rynki IAG i Norwegiana są bardziej zbieżne niż Norwegiana i LH. Najlepiej by żadna z linii ich nie przejęła, ale oskarżanie urzędu monopolowego w tym momencie jest przedwczesne.
gość_b4608
2018-06-19 14:44
Znów zła Lufthansa, niemiecka!!! be! Gdyby to LOT miał kupować, aaaa to co innego! Wtedy bilety były by za darmo!
usuniety
2018-06-19 13:51
To byłaby tragedia dla pasażerów! Wzrost cen biletów praktycznie w całej Europie gwarantowany.
gość_333aa
2018-06-19 12:16
Co na to komisja antymonopolowa Unii Europejskiej?Lufthansa i tak jest najwieksza grupa lotnicza w Europie.Jej dominacja bylaby rozszerzona na kolejne kraje.Wiadomo brak konkurencji to dyktowanie cen i warunkow
gość_1054e
2018-06-19 12:11
Oczywiście Niemiecki urząd antymonopolowy będzie twierdził, że problemu nie ma ....
gość_66a8b
2018-06-19 10:12
Niech Lufthansa wszystko kupi a potem za każdy bilet po Europie zapłacimy po 3 tysiące złotych...