spider_85
2018-06-15 23:39
Powyższy artykuł jest dla mnie kolejnym przykładem upadku tego portalu. Może byście się wysilili trochę i opisali jakie jest praktyczne znaczenie ww. zmian dla linii lotniczych? Podobnie w przypadku inauguracji połączeń, jak już coś napiszecie, to jest to przekład z oficjalnego profilu lotniska, nawet się Wam nie chce włożyć minimum wysiłku żeby uzyskać np. informację na temat LF. Już nie wspomnę o sytuacjach kiedy onet pisze wcześniej o jakimś wydarzeniu lotniczym niż Wy. Waszym jedynym atutem jest obecnie monopol. A szkoda, bo z portalu pełnego pasji zmieniliście się w komercyjny monolit. R.I.P. pasazer.com
greg0303
2018-06-15 22:38
Airbus chce, aby model A350-1000 byl bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych odbiorców, stąd też nowe warianty w ofercie.
A350-900 ULR nie spełnia wymóg linii Qantas, aby obsłużył połączenia z Sydney/Melborne do Londynu/Nowego Jorku. Producent przedstawił ten 280-tonowy (maksymalna masa startowa) wariant WV013 z konfiguracją wnętrza dla 173 pasażerów (80 klasy biznesowej i 93 klasy ekonomicznej). Australijski przewoźnik myśli o co najmniej 300 miejscach na pokładzie. Dodatkowo przedni luk towarowy wersji ULR będzie nieaktywny.
Ewentualna wersja A350-1000 ULR, o podwyższonej maksymalnej masie startowej, mogłaby zostać skonfigurowana do potrzeb obsługi lotów super dalekiego zasięgu.
Singapore Airlines spodziewają się dużych ograniczeń załadunku swoich maszyn A350-900 ULR, obsługujących bezpośrednie rejsy Singapur - Nowy Jork/Newark, szczególnie w okresie zimowym.
Te dwa nowe warianty "regionalne" (260-270t) wyglądają ciekawie (przy wykorzystaniu pełnego MZFW to tylko 37-47 ton paliwa - jakieś 5-7 godzin lotu).
Nie do końca jest jasne czy taki samolot będzie mógł latać z silnikiem XWB-84 (znanym z wersji -900), co niektórym operatorom dałoby 100% możliwość korzystania z tego samego wariantu silnika w wersji -900 i "regionalnej" -1000.
Natomiast wariant MTOW=316t nieoficjalnie daje już zasięg ponad 8400nm przy 366pax - to bardzo blisko B777-8X. Można także spotkać sugestie, że Airbus pracuje nad kolejną "cięższą" wersją ok.320-325ton (w szczególności dla projektu sunrise i Qantas).