Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_29db9
2018-06-04 12:49
Kilka cyfr słabo wróżących Centralnemu Portowi Lotniczemu Baranów, nie wspominając o lotnisku Warszawa-Radom:
1) Liczba pasażerów Turkish vs LOT - 10 razy większa.
2) Liczba pasażerów na lotnisku Ataturka vs Chopina - 4 razy więcej.
3) Liczba pasażerów na lotnisku Sabihy Gokcen vs Modlin - 10 razy więcej.
gość_d233b
2018-05-31 23:22
do gość_a2381
'a co ma wielkość miasta do portu lotniczego?' - akurat ma. Wszystkie cytowane przez Ciebie porty to właśnie obsługują DUŻE miasta, które są GŁÓWNYM celem podróży - hubem są jakby 'przy okazji'.
Jest dokładnie tak jak napisał gość_ec29c: NIE ma na świecie ani jednego hubu czysto przesiadkowego
gość_5faa9
2018-05-31 22:12
Wymieniacie znaczące argumenty szanowni państwo, ale zacznijmy od tego, że LOT to nawet floty nie ma... Parę 787, i co dalej??? Co? Parę 737, Embrajery??? Jak chcemy wojować na arenie lotniczej to zdobądźmy najpierw jakieś samoloty... My dopiero zaczynamy do Azji regularnie latać, ale na dłuższą metę nie mamy czym latać. Jest jakiś Airbus w ogóle w LOT? Turki mają wielką siatkę połączeń, LOT co najmniej 'średnią'.
gość_074f1
2018-05-31 19:01
gość_a2381 vienna airport ma 4,5 tys pracownikow jest 18 km od miasta i obsluguje 24 mln ...okecie moze spokojnie tyle robic . do tego jeszcze jest latwy do rozbudowania modlin ...po co wywalac 40 mld baranow,zamyknac okecie zeby wozic np bulgarow do chicago ? nie jest to wcale zyskowne ...za chwile pojda w gore ceny paliwa i sie okaze ze lot ledwo zipie ...
gość_ec29c
2018-05-31 11:49
@gość_a2381
Ale bredzisz!!!
1) Na świecie NIE ma ani jednego hubu czysto przesiadkowego
2) Lotnisko w Katowicach jest czynne 24 h, a zatem powinno stać się drugim Lipskiem. A jednak nie jest, więc CPL też nie będzie.
3) Alternatywą dla CDG, LHR, AMS, ZRH, FRA, MUC i VIE będą połączenie P2P, co ułatwi model 797.
LOT może z łatwością pokonać Lufę poszerzając ofertę P2P z Krakowa i Budapesztu, a być może także z Bukaresztu, Zagrzebia i Erewania. Do tego CPK jest CAŁKOWICIE ZBĘDNY.
gość_a2381
2018-05-31 11:30
a co ma wielkość miasta do portu lotniczego?
CPK ma być w głównej mierze portem przesiadkowym i alternatywą dla CDG, LHR, AMS, ZRH, FRA, MUC i VIE w ruchu pasażerskim i CARGO dla LEJ.
Na tym drugim samo DHL zatrudnia 10 000 ! pracowników.
CPK jak łatwo wyliczyć będzie o wiele tańszym portem (w DE minimalna stawka to 10 euro/h), mogącym operować także w nocy.
Czy zamiast wyliczać ile to będzie kosztować ktoś policzy ile to stworzy miejsc pracy na samym lotnisku, firmach lotniczych, firmach logistycznych, hotelach, usługach itp itd
Jak np. lotnisko w VIE podaje, ok 20 000 pracuje na lotnisku a 52,5 tyś pracuje pośrednio.
Ponad 1200 firm współpracuje z lotniskiem a ci w sumie zatrudniają 600 tyś pracowników.
Czy Polska jest gotowa na tyle miejsc pracy?
gość_074f1
2018-05-30 20:32
gość_b1367 PPL klamie ? pewnie tak bo zarzad modlina mysli ze moze by taniej ...
gość_1b4ab
2018-05-30 10:53
Mikołaj Wild ma na czołówce swoich prezentacji w Baranowie wizualizację lotniska w Dallian na 45mln, któremu jest daleko do nowego Istambułu.
gość_b1367
2018-05-30 09:59
gość_074f1: Trzeba skumać, że ten 1 mld to bajka.
gość_f898a
2018-05-29 23:25
A Turkish airlines (jak i cała turecka gospodarka) na skraju upadku.
Będzie im trudno. Jest ogromna konkurencja linii zatokowych oraz coraz więcej połączeń p2p w długich dystansach co oznacza moijanie hubów taklich jak Stambuł.
Sama Turcja to duży kraj (ludność) i mocno scentralizowany (Stambuł to prawie 20% ludności a Warszawa trochę ponad 10%).
Zobaczymy jak to się będzie rozwijać.
gość_074f1
2018-05-29 16:04
w porownaniu do CPL za 40 mld to nawet 1 mld to grosze ...nie wiem czego tu nie mozna skumac ?
gość_d7b71
2018-05-29 15:59
@gość_074f1 Nic dodać, nic ująć. Ciszę się, że w zalewie zachwytu nad pomysłami PiSu słychać głosy rozsądku
gość_d7b71
2018-05-29 15:20
CPK powstanie tak samo, jak została zmodernizowana armia, jak została udzielona pomoc niepełnosprawnym, usprawniona opieka medyczna, zlikwidowany NFZ, obniżony ZUS, podniesiona kwota wolna od podatku itp. itd.
gość_b1367
2018-05-29 13:32
gość_074f1: Po co do znudzenia powtarzać, jakoby Modlin dałoby się rozbudować za grosze, skoro przy wzroście ruchu trzeba będzie najpierw zutylizować wszystkie obecnie używane nawierzchnie (droga startowa, drogi kołowania, płyta postojowa) i wybudować je od nowa? Wyjdzie drożej niż od zera.
gość_2901a
2018-05-29 12:36
lotnisko IST ma 3 pasy startowe a nie dwa, jak napisano
gość_074f1
2018-05-29 12:10
wyliczamy pisuarowe debilstwo 1 istambul ma 15 mln mieszkancow warszawa 2 .istambul i turcja sa bardzo atrakcyjne turystycznie ...baranow i warszawa nie bardzo .3 turcja jest ponad dwa razy wieksza od polski i ma 80 mln obywateli . ta liczba ciagle rosnie .4 istambul jest polozony idealnie (podobnie jak lotniska nad zatoka perska) jezeli chodzi o przesiadki . 5 turkish ma 70 mln pasazerow a lot 10 mln ...6 w polsce unijne linie moga latac gdzie chca wiec beda dalej latac do regionow ....7 jak podano w artykule lotnisko Sabihy Gökçen (SAW) robi 31 mln na jednym pasie (warszawa 17 mln ) . do tego mozna w warszawie rozbudowac modlin za grosze do 10mln przepustowosci w porownaniu do CPL ,8 lotnisko w lodzi jest prawie puste a radom zupelnie ...9 baranow ma byc 50 km od warszawy ....geniusze pissuarowi utopia 40 mld bez potrzeby byle tylko sie oblowic na posadkach i kontraktach .
lysypiotr76
2018-05-29 12:03
Chyba nie do końca dobry przykład Pana redaktora. Gdyby mocniej zgłębić temat budowy nowego lotniska w Stambule, okaże się że tam mocno naciągano przepisy. Choć może to dobry przykład dla obecnie rządzących w naszym kraju gdzie prawo można napisać na przysłowiowym kolanie i uchwalić w jedną noc.
gość_318db
2018-05-29 11:33
@gość_29954
Turcy mają wielkie firmy budowlane, które budowały nowe terminale Moskwie, Kijowie, Kuwejcie (Limak)...
One korzystają z mieszanki kadr lokalnych, tureckich i osób z islamskich byłych republik radzieckich.
"There were 10 Turkish companies in the top 100.
TAV Construction ranked 76th, Yapı Merkezi ranked 78th and Alarko Contracting Group ranked 79th in the list.
Limak Construction, which recently won a number of large tenders abroad, especially in Middle Eastern markets, climbed from 135th place to 85th place this year.
Turkey’s Ant Construction ranked 86th, GAP ranked 92th and Universal Acarsan ranked 98th in the latest list.
Turkish construction companies gained $25.6 billion from their international projects in 2016, by taking a 5.5 percent share in the global market, according to the ENR list."
Limak uczestniczy w tym konsorcjum.
gość_2f28b
2018-05-29 10:20
Wydaje się, ze najważniejsze konkluzje sa dwie: formuła finansowania ryzyko finansowe projektu bierze operator, a nie budżet państwa, a po drugie porównaie LOT - (optymistycznie 10 mln pasażerów) do Turkish Airlines (70 mln ). Pokazuje to jaka beztroską finansową (biznesową) operują polscy politycy.
gość_29954
2018-05-29 10:15
Jakim cudem Turcy mogą zbudować pierwszy, działający etap gigantycznego lotniska w 3,5 roku??? Byłem przekonany, że oni to budują już z 5 lat skoro w tym roku otwarcie...