"Poza tym uważam, że należy zamknąć lotnisko Chopina!"

Nie było bardziej ożywionego tematu w dyskusji nad przyjętą ustawą o CPK, niż kwestia konieczności zamknięcia lotniska Chopina. Sprawcą tego ożywienia jest oczywiście kampania do zbliżających się wyborów samorządowych. Wpływ polityki na stosunek do przyszłości Okęcia najdobitniej było widać w postawach dwóch głównych kandydatów do urzędu prezydenta Warszawy. Jeden z nich...
16/05/2018 12:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_63c0e 2018-10-10 14:49   
gość_63c0e - Profil gość_63c0e
Spokojnie nie jesienia tego roku, to w 2019 lub 2020r. przyjdzie wreszcie
(mija juz 10 lat, a srednio co 7 lat powinien być, wiec ten bedzie konkretny)
kryzys ekonomiczny i CPK sie oddali w czasie na niewiadomo ile lat. Bedzie
znacznie większą niewiadomą niż BBI :)

Co do tego co napisał gość_e056f, ze duże huby w EU to max. do 25-30km
od centrum, to ja dodam ze max. 15-20km, to raz.
2nd: pytanie kto tam w tym Baranowie ma dużo ziemi do z-handlowania,
ze tak cisną się ze ten CPK ma być na takim zadupiu, coś jak lotnisko KTW.

Wiatry zachodnie i NW u nas dominuja jak na LHR, wiec starty na zachod od
miasta, a same pola (i mało domostw do wywłaszczenia) są w trójkącie
Stare Babice-Borzęcin Duży & Ożarów Maz. Na Zachod od miasta i jest
15-20km od city-center (na razie zabudowane pola przez "depelowerow"
ul. Lazurowa - Szeligi i to byłby koniec zabudowań mieszkalnych, rest
czegoś co nowego by tam powstało, to tylko usługi/ przemysl/ logistyka).
-- położenie takiego CPK = taki warszawski odpowiednik LHR
gość_ec29c 2018-05-18 00:54   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Tu macie ciekawy wykład Ziemkiewicza o mocarstwowych planach za II RP:

zobacz link
lysypiotr76 2018-05-17 20:48   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kluczem do sukcesu CPK ma być LOT. Jak mocno narodowy przewoźnik może jeszcze urosnąć? Jaka skala wielkości może być argumentem, że nowe lotnisko odniesie sukces ? Wiadomo, żeby przyciągnąć nowych pasażerów CPK (LOT) będzie musiało mieć sporą siatkę. Na razie jest mała, wręcz mikroskopijna w stosunku do największych konkurentów (lotnisk). A nawet wobec Wiednia czy Helsinek nie wygląda nawet dobrze. Czy za kilka lat będzie lepiej? Nie sądzę.
gość_72119 2018-05-17 15:07   
gość_72119 - Profil gość_72119
Co to za rozpowszechnianie bzdur dotyczące problemów środowiskowych Modlina. Dzisiaj lotnisko jest na 3mln rocznie i 60 operacji dziennie. Oczywistym jest iz rozbudowa o kolejny terminal wymaga nowych decyzji środowiskowych tak jak będzie ich wymagać HUB Radom Europa Center Airport i Mrzonki Wida Baran City Center Aiport
gość_3d06d 2018-05-17 13:42   
gość_3d06d - Profil gość_3d06d
@gość_074f1: czyli co? przestaną latać w ogóle? czy może jednak pozostaną dalej przy swoich lotniskach? Tyle, że w tym ostatnim przypadku to upada jeden z głównych argumentów przeciwników CPK, że jakoby ten port miał "zaorać" lotniska regionalne w Polsce;) A CPK budować trzeba tak czy siak i nie przejmować się krytyką - jak to się pięknie mówi "psy szczekają, karawana jedzie dalej". A jeśli Modlina nie da się rozbudować wystarczająco ze względów środowiskowych, druga równoległa droga startowa na Okęciu odpada, to ja się pytam przeciwników CPK, co należałoby zrobić w odpowiedzi na tak szybko rosnący ruch w Warszawie (i w ogóle w Polsce)? PS. Nie będę komentował chorych pomysłów z Radomiem...
gość_074f1 2018-05-17 13:07   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
gość_93544 co to za logika z tymi 40 mln? jak slusznie zauwazyles z regionow nie beda pedzic na PISSBARANOW bo po co ?
gość_fb7dc 2018-05-17 09:35   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
do gość_93544
Modlin Drogi Forumowiczu ma ograniczone warunki do rozbudowy ze względu na umiejscowienie w delcie rzek i skupisk ptaków czyli środowiskowe, co drastycznie zmniejsza liczbę ew. operacji - i tyle a po za tym już jest skazany na wygaszenie więc po co te "swary" głupie...?
gość_fb7dc 2018-05-17 09:29   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
Najlepiej nic nie robić a potem narzekać jak to na zachodzie jest cudownie a my 100lat za mu.....mi.
Jeżeli tereny w bezpośredniej bliskości Warszawy są silnie zurbanizowane i de facto stanowią dzielnice stolicy to gdzie tak wielkie lotnisko umiejscowić?
Z reguły jest tak, ze najbardziej krytyczni wobec wszelkich inicjatyw są ci, którzy sami nic nie robią bo nie potrafią...
gość_b7ff1 2018-05-17 07:27   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Myślę, że trzeba patrzeć w przyszłość i próbować swoich szans. Jestem za budową CPK z jednoczesnym zamknięciem Okęcia. Pewne rzeczy trzeba zrobić aby w przyszłości było lepiej. Trzymam kciuki za rozwój LOTu. Pozdrawiam
gość_34f70 2018-05-17 01:29   
gość_34f70 - Profil gość_34f70
Jest jeszcze lotnisko na Bemowie no i poza tym pobudowac nowe na Goclawiu.:)
gość_d30ef 2018-05-16 22:26   
gość_d30ef - Profil gość_d30ef
Jeden wielki pisowski bełkot, i bajeczki o tym jaki to LOT ma być gigantyczny na zadupiastym lotnisku. ROTFL.
gość_93544 2018-05-16 22:04   
gość_93544 - Profil gość_93544
niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale... jak tak sobie patrzę na mapę, to wychodzi, że Modlin jest tylko MINIMALNIE bliżej Warszawy (raptem parę km??) niż planowane CPK, więc jak mógłby być dla CPK tak wielką konkurencją o czym wielu tutaj się rozpisuje? Poza tym CPK byłoby z Warszawą (i resztą kraju) znacznie lepiej skomunikowane zarówno drogowo jak i kolejowo... Kolejna sprawa - jakim cudem CPK miałoby zniszczyć/zaorać regionalne lotniska co tak wielu zarzuca (pomijam Łódź, Bydgoszcz czy Radom, z którego nic nie lata)? Czy pasażerowie z Krakowa, Wrocławia, Poznania, Katowic czy Gdańska mający na chwilę obecną połączenia z praktycznie całą Europą nagle przestaną latać z tych lotniska jak tylko zostanie otwarty CPK? Przecież takie myślenie to trochę naiwność... A nawet jeśli założymy, że tak będzie, to przyjmując, że tylko na dzisiaj KRK to ok. 6mln pax, KTW i GDN każde po ok. 4mln, WRO ok. 3mln, PZN ok. 2mln (czyli wszystkie razem prawie 20mln rocznie) to plus ok. 20mln z Okęcia na sam start CPK robi nam 40mln pax czyli już na granicy planowanej dzisiaj przepustowości... Czyli wychodzi z tego, że planowane CPK na dzień dobry byłoby już za małe... A ewentualne jego otwarcie to przecież dopiero 2027 (i nie powiem, gdzie mi kaktus wyrośnie, jeśli tego tego terminu uda się dotrzymać). I żeby nie było, że jestem pisiorem czy coś - pomysł z lotniskiem dla LCC w Radomiu uważam za poroniony do sześcianu i mam szczerą nadzieję, że nigdy nie powstanie... A jeśli powstanie, to osoby za to odpowiedzialne zostaną pociągnięte do odpowiedzialności za marnotrawstwo pieniędzy.. Bo tutaj mamy do czynienia jeszcze dodatkowo z mega hipokryzją, bo wg PiS Okęcia nie da się rozbudować i docelowo trzeba je zamknąć, żeby samoloty ludziom nad głowami nie przeszkadzały (jeden z głównych argumentow) - ale to samo nie przeszkadza już PiSowi w przypadku Radomia - czy oni w ogóle spojrzeli na mapę jak blisko miasta jest tamtejsze lotnisko??? Czy Radomianie są ludźmi gorszego sortu, że im samoloty to mogą przeszkadzać a Warszawiakom już nie? Nie podoba mi się też to, co PiS wyprawia w sprawie Modlina i blokowanie tego lotniska... Docelowo widziałbym dla Warszawy właśnie CPK dla LOTu i innych tego typu linii i rozbudowany Modlin dla LCC.
gość_e056f 2018-05-16 20:41   
gość_e056f - Profil gość_e056f
do gosc 1e8ff - wg wikipedii: Lotn.Havla - 10 km od centrum, CDG - 25 km, Heathrow - 24 km, Schiphol - ok.10 km, Frankfurt - 12 km od centrum miasta, Barajas -13 km, itd.

GLOWNE lotniska dla danego miasta sa z reguly w odleglosci nie wiekszej niz 25-30 km
gość_074f1 2018-05-16 18:13   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
gość_6e5ab lekcja z montrealu jest taka ze po co budowac lotnisko jak mozna rozbudowac istniejace zeby bylo efektywne ???? dorval przeciez zaspokaja potrzeby ?do tego w rejonie warszawy oprocz okecia sa jeszcze 3 inne lotniska .modlin peka w szwach , lodz ma pewien ruch i duzy zapas i radom 0 pasazerow .naprawde potrzebne jest 5 lotnisko ???
gość_6d13e 2018-05-16 17:58   
gość_6d13e - Profil gość_6d13e
Przytoczone argumenty są racjonalne dla polityków, firmy LOT, mieszkańców, którzy w większości wprowadzili się w pobliże lotniska (gdy lotnisko już działało od lat i ich narzekanie jest po prostu śmieszne) a CO ZE MNĄ? Dlaczego będę zmuszany do długich podróży na lotnisko bo tak się podoba wyżej wymienionym? Mieszkam w Pradze, często latam do Warszawy, wiem jakie to uciążliwe i dziękuję niebiosom, że w Czechach taksówki tanie (w przeliczeniu ok. 30 Euro z centrum Pragi w taniej korporacji), choć tracę nerwy stojąc w korkach. CPL ma sens wyłącznie wtedy gdy zbudowana zostanie całkowicie nowa, nowoczesna linia kolejowa z pociągami umożliwiającymi dotarcie do portu w max 25 min z centrum Warszawy. W innym przypadku to poroniony pomysł.
gość_66841 2018-05-16 16:56   
gość_66841 - Profil gość_66841
CPL to inicjatywa czysto polityczna nie do obronienia w merytorycznej dyskusji.
Budowa hubu dla PLL LOT, ktore maja konkurowac z liniami z Europy Zachodniej lub Zatoki Perskiej to mzonka. Porownanie z LHR zupelnie nietrafione, a zamykanie WAW, tylko po to zeby LO nie mial konkurencji to jakis absurd. Troche jak z pomyslem budowy Polskiego samochodu elektrycznego - idea piekna, ale wiadomo, ze nie wygra zderzenia z rzeczywistoscia.
Pomysl duoportu WAW-WMI nie jest wystarczajaco spektakularny i to jest jego glowna wada.
gość_39c5b 2018-05-16 16:52   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@gość_b1367 sam się zaorałeś. Modlin jest... CPK to śmieszne plany
gość_39c5b 2018-05-16 16:41   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
"bardzo ważne i racjonalne powody" no jeżeli racjonalnym powodem w czasach wolnego rynku jest robienie dobrze jednemu przewoźnikowi, a zamiast szukania rozwiązań szukanie ograniczeń to luzik. btw, ciekawe dlaczego nowy BER powstaje na bazie starego lotniska, da się?
gość_c834e 2018-05-16 16:01   
gość_c834e - Profil gość_c834e
Polecam też ku uwadze Centralny Port Kolejowy obok CPL. I jego bezpośrednie połączenie z każdym miastem wojewódzkim. Tak, żeby np. z Krakowa do Katowic nie dało się dojechać tylko przez CPK!!! Megalomani z Nowowiejskiej.....
gość_72119 2018-05-16 15:59   
gość_72119 - Profil gość_72119
Dlaczego porownujesz z LHR a nie z London City. Lotnisko Chopina moglby zostać dla biznesowych kierunków p2p a stawkami za operacje wykruszyc wszelkie pomysly LCC na jego uzytkowania. Port Chopina na 10mln jest jak najbardziej do utrzymania. W modlinie wybudowac terminal dla " High costów" i zalatwione
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy