×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Lotnisko Chopina chce zakazać tankowania z pasażerami na pokładzie


Lotnisko Chopina przygotowuje się do wprowadzenia całkowitego zakazu tankowania z pasażerami na pokładzie - dowiedział się portal Pasazer.com. Rozwiązanie najbardziej uderzy w węgierskiego Wizz Aira, który najczęściej korzysta z tej możliwości.

09/03/2018 14:43
gość_f777e - Profil
gość_f777e
  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
Tak zastanawiam sie jak dluga rotacje beda mialy samoloty Ryanair Sun i czy to moze ich dotyczyc na WAW ?
18/03/2018 12:29  

gość_185cf - Profil
gość_185cf
  
a dlaczego zdjęcie w artykule jest z Gdańska?? :) :) dodam że operator na zdjęciu ma na imię Mirek :)
13/03/2018 21:23  

gość_d1f14 - Profil
gość_d1f14
  
Koszt asysty strażackiej to 1zł na pasażera więc jeśli będzie dozwolone tankowanie z pasażerami w asyście to temat nie istnieje.
13/03/2018 07:26  

gość_dfdb7 - Profil
gość_dfdb7
  
"Każda linia jest również zobligowana do skorzystania z asysty straży pożarnej, za którą musi dodatkowo zapłacić."

Pytanie czy to do końca prawda. GDN, KTW, WAW stanowią podobnie.

Dla przykładu WAW:

3. OPŁATY ZA USŁUGI DODATKOWE
3.1. OPŁATA ZA ZABEZPIECZENIE TANKOWANIA STATKU POWIETRZNEGO
3.1.1. Opłata za zabezpieczenie tankowania statku powietrznego jest pobierana za usługi
zabezpieczenia, z wykorzystaniem pojazdu gaśniczego, tankowania lub roztankowania statku
powietrznego, w szczególności w czasie wsiadania, wysiadania lub przebywania pasażerów na
pokładzie statku powietrznego, przez Służby Ratownictwa – Lotniskowej Straży Pożarnej Lotniska
Chopina w Warszawie.
3.1.2. Usługa jest świadczona na życzenie usługobiorcy.
3.1.3. Wysokość opłaty wynosi 179 PLN za każdą operację

A tytuł pliku to "Taryfa opłat lotniskowych" . Wiec pytanie czy na pewno linie to płacą.


12/03/2018 12:17  

gość_ae0fc - Profil
gość_ae0fc
  
Ja proponuję wprowadzić dodatkowo zakaz operowania samolotów wąskokadłubowych, które mają więcej niż 229 miejsc.

Według najnowszych badań powoduję one klaustrofobię bezobjawową...
12/03/2018 08:41  

gość_c0438 - Profil
gość_c0438
  
Czy ktoś zna jakieś statystyki PPL dotyczące incydentów/przesłanek do wypadku związanymi z tankowaniem z pax na pokładzie?
12/03/2018 07:23  

gość_45730 - Profil
gość_45730
  
Po drodze do Mombasy tankowaliśmy w Hurgadzie i wszyscy straszyli że będziemy musieli wychodzić i postój 2 godziny, a tylko otwarli drzwi coś tam obsługa pogadała i w 40 minut było po wszystkim. Bez sensu to wysiadanie.
11/03/2018 20:40  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
gość_6d5d6 rownie dobrze PPl z uwagi na bezpieczenstwo moze zakazaz obslugi rozowych samolotow bo rozpraszaja uwage innych pilotow. To nie uderza w Wizza bo moze i Lot kupic sobie rozowy samolot :)
10/03/2018 12:50  

gość_6d5d6 - Profil
gość_6d5d6
  
Nie rozumiem waszych komentarzy. Jakbym nie czytał artykułu to bym pomyślał, że LOT będzie sobie mógł tankować jak chce, a cała reszta bezwzględnie bez pasażerów.
Według mnie właśnie tak powinno się kulturalnie wypychać LCC z lotniska - podnosząc standardy bezpieczeństwa dla wszystkich, a jeśli WizzAir się to nie podoba, to niech zmieni napięty rozkład, żeby mieć więcej czasu na tankowanie tak jak tradycyjni przewoźnicy.
10/03/2018 11:01  

  
To smutne, że warszawskie lotnisko próbuje utrudniać życie innym liniom niż LOT. Ale często w życiu bywa tak, że sytuacja się odwraca. I w tym przypadku może być podobnie. Taki zakaz może dotknąć również narodowego przewoźnika który w ostatnim czasie do punktualnych nie należy. Wracając do meritum artykułu. Na wielu lotniskach tankowanie z pasażerami to norma. Głównym czynnikiem jest czas, nawiasem mówiąc ciekawe czy pomyśleli ilu więcej pasażerów będzie ,,koczowało'' w terminalu. To spowoduje spore zamieszanie. Bezpieczeństwo jest tutaj najważniejsze. I chyba procedury są na wysokim poziomie, bo chyba dotychczas nie odnotowano podczas tej czynności pożaru samolotu czy odpukać śmierci pasażerów. W czasie tankowania jeśli się nie mylę, zgodnie z procedurami musi być asysta lotniskowej straży pożarnej.
10/03/2018 09:49  

  
Tankuję samoloty od prawie 3 lat w Zurychu i tutaj jest to normalna praktyka (zakaz tankowania z pasażerami na pokładzie). Przepis ten jednak w mojej ocenie jest na 50% przestrzegany. Nie da się w życiu codziennym nie rozpoczynać tankowania w samolocie, który w slocie południowym czy popołudniowym ma spóźnienie. Nawarstwienie się kilku spóźnionych samolotów plus te o czasie robi się mały bałagan. Żadna firma tankująca nie postawi przecież przy każdym samolocie cysterny. Oczywiście w trakcie takiego tankowania z pasażerami na pokładzie stanie pilot bądź redcap przed samolotem w celach "bezpieczeństwa". Zakaz zakazem, a życie życiem. To nie jest żadne łamanie przepisów tylko życiowe podejście do sprawy i tak często opóźnionych połączeń. Także co do Warszawy podejrzewam taka sama sytuacja będzie miała miejsce. Jeżeli zakaz wprowadzą to na początku będą się starać go ściśle przestrzegać, ale jak zaczną się opóźnienia z tym związane to linie lotnicze jak w moim przypadku SWISS będą dopuszczały bezproblemowo tankowanie z zabezpieczeniem.
09/03/2018 23:28  

gość_f74d5 - Profil
gość_f74d5
  
wydłużenie czasu na tankowanie wymusi na Landrynie modyfikacje rozkładów, posypie się im siatka a co za tym idzie w związku z brakiem slotów ... mniej ich lotów
09/03/2018 22:48  

gość_a6a97 - Profil
gość_a6a97
  
No to zgodnie ze statystykami przyczyn zdarzeń lotniczych, PPL w pierwszej kolejności powinien zakazać latać ptakom w odległości co najmniej 14 mil od RWY, po drugie zakazać operacji statkom powietrznym, które nie mają jednolitej budowy struktury kadłuba z płozami – żeby zminimalizować FOD, po trzecie zdublować załogi oraz personel koordynacji, po czwarte zakazać naturze (lub komuś innemu – jak kto woli) przechodzenia przez korytarze powietrzne frontom atmosferycznym itp., po piąte itd. itd. Ale coś mi się wydaje, że to będzie znowu zakaz, którego „nie trzeba będzie przestrzegać” – premier Orban dość inteligentnie dba o swoje podatki ;)
09/03/2018 21:03  

gość_09596 - Profil
gość_09596
  
A czasem właśnie low costy nie miały lądować w Modlinie a cała reszta na Chopina?
09/03/2018 20:44  

gość_e4557 - Profil
gość_e4557
  
Do gość 777fe. Nie masz racji.
09/03/2018 20:19  

gość_d2c24 - Profil
gość_d2c24
  
Oni chyba są gotowi na "tę rynnę" a nawet ją prowokują.
Wszytkich dotknie takie obostrzenie ale najbardziej WIZZ i to jest "delikatna" sugestia ... "zapraszamy do WMI". Tak WMI, bo Radom to utopia a PPL przejmie kontrolę nad Modlinem i będzie dzielić: WAW (docelowo CPK)- LOT itp a na WMI- Ryan, Wizz..może easyJet.
Tankowania+zapowiedzi zniżek w opłatach +jakieś jeszcze zachęty i w końcu może się udać.
09/03/2018 20:13  

gość_bcfc2 - Profil
gość_bcfc2
  
Dobra decyzja. Polskie porty powinny wspierać polskiego bezpiecznego przewoźnika.
09/03/2018 20:04  

gość_cd43b - Profil
gość_cd43b
  
Ciekawe, czy są świadomi że w ten sposób wpadną "z deszczu pod rynnę"? Jeśli takimi metodami wyrzucą W6, to ten pójdzie do Modlina i nie będzie już argumentu, że WMI jest złe przez monopol FR.
09/03/2018 18:54  

gość_777fe - Profil
gość_777fe
  
We Włoszech jest całkowity zakaz tankowania z pasażerami, co Ryanarowi nie przeszkadza w dominacji na włoskim rynku.
09/03/2018 17:02  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
Adam w np. w Kef nawet asysty strazy nie trzeba. Waw ewidentnie chce pozbyc sie LCC.
09/03/2018 16:48  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie