Na jednym bilecie LOT-em do Australii

Na jednym bilecie LOT-em do Australii Special Prorate Agreement jest szczególnym przypadkiem umowy interline, w której zostają dokładnie zdefiniowane kwestie rozdziału opłat i rozliczenia kosztów biletów między przewoźnikami. Podczas gdy umowa interline jest szeroko pojętym porozumieniem dwóch (lub więcej) linii, które pozwalają na podróż na jednym bilecie, to SPA precyzuje warunki finansowania, rozdziału...
07/03/2018 15:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_288cb 2018-04-06 08:30   
gość_288cb - Profil gość_288cb
Taka kombinacja jest droga (5,000 zl Syd-Waw-Syd). Lepiej Sin-Waw-Sin za 2,000zl z LOT i Syd-Sin-Syd za 800zl z np. Scoot).
Marcin14 2018-03-13 01:26   
Marcin14 - Profil Marcin14
@gość_2b480, też tak sobie kalkulowałem. Zabawne te wakacje w LA, trwające pół roku, ale widać rodacy mają rozmach! :)
gość_2b480 2018-03-12 02:25   
gość_2b480 - Profil gość_2b480
W kwestii tajemnicy niskiego oblozenia powrotow z LAX - nie jest tajemnica, ze przelot w dwie strony bywa tanszy niz one way...poza tym ludzie lataja do US na turystycznych wizach
z prawem wjazdu nawet na 6 miesiecy. Za te blisko 6 miesiecy beda wracac...nawet ci przesiadkowi. Trzeba jeszcze chwile poczekac...i tyle!
gość_dc703 2018-03-09 14:29   
gość_dc703 - Profil gość_dc703
Brawo LOT. Współpraca z najlepszymi się opłaci w przyszłości. Oneworld? byłoby znacznie lepiej nisz Staralliance z Lufą.
BA850 2018-03-09 12:08   
BA850 - Profil BA850
Lot by dużo zystał przechodząc do oneworld, Lufthansie nie zależy, by LOT się rozwijał.

BTW: do umowy code-share nie potrzeba być w tym samym sojuszu.
gość_64d20 2018-03-09 10:29   
gość_64d20 - Profil gość_64d20
Myślę, że w tym roku połączenie do LAX dopełnią trochę pasażerowie m.in. z Norymbergi, Hanoweru, czy Billund. Poza tym jak na pierwszy rok i na tą częstotliwość połączeń nie jest źle. Dopełnić obraz pomogłyby dane o wypełnieniu klasy biznes i premium economy.
gość_34a2c 2018-03-08 19:53   
gość_34a2c - Profil gość_34a2c
@Marcin14: do AKL idealne jest połączenie LO do SIN a potem SQ do AKL (droga powrotna podobnie). Czasy przesiadek idealne, dużo lepsze niż z NZ.
Marcin14 2018-03-08 19:15   
Marcin14 - Profil Marcin14
Myślę, że jak na pierwszy rok, połączenie LO do LAX jest mimo wszystko udane. Martwi i równocześnie intryguje ogromna różnica pomiędzy wylatującymi i powracającymi do WAW. Aż 11% zostaje w LAX. W świetle kampanii o zniesienie wiz to totalna porażka.

Kiedyś zastanawiałem się czy LO nie może podpisać również umowy z UA, QF czy NZ na loty do Australii/NZ przez LAX. Jak sprawdzałem połączenia to były niekorzystne. Czy ktoś wie czy to się nie zmieniło?

Jasne, że przez LAX do Australii dalej niż przez SIN, ale przy korzystnych przesiadkach można dolecieć w 26-28 godzin. Tylko, że... przy przesiadkach w LAX byłaby potrzebna ta diabelna wiza!
greg0303 2018-03-08 17:54   
greg0303 - Profil greg0303
Dla porównania:
Austrian Airlines VIE - LAX - VIE: 84,4 % (średni wskażnik wykorzystania miejsc za rok 2017), Boeing 777-200, 308 miejsc
greg0303 2018-03-08 17:46   
greg0303 - Profil greg0303
Statystyki operacji lotniczych wykonywanych przez PLL LOT na trasie WAW - LAX - WAW za rok 2017:
Liczba operacji: 296
Liczba pasażerów przylatujących do LAX: 28132
Liczba pasażerów odlatujących z LAX: 25261
Przewóz towarów/Cargo: 1489 ton
B787-8: 252 miejsca

Średni wskaźnik wykorzystania miejsc (tzw. load factor) za rok 2017:
WAW - LAX: 190 pasażerów/rejs = 75,4 %
LAX - WAW: 170 pasażerów/rejs = 67,7 %

Średni wskażnik wykorzystania miejsc ogółem: 180 pasażerów/rejs = 71,6 %

Średni przewóz towarów/Cargo: 5,03 tony/rejs

Dane: Los Angeles World Airports
Marcin14 2018-03-08 13:32   
Marcin14 - Profil Marcin14
Super wiadomość. Lubię Qantas - bardzo dobra linia. Lubię też LOT. Myślę, że połączyły się linie podobnej jakości. Fajnie będzie polecieć sobie znów do Australii!
gość_fecc7 2018-03-07 22:44   
gość_fecc7 - Profil gość_fecc7
Bardzo dobra wiadomosc. !!!
Tak na marginesie ... LOT naprawde sie poprawil.W lutym lecialem z grupa hiszpanska tylko do WAW i byli pozytywnie zadowoleni.
Nowe samoloty,czysto,serwis bardzo dobry( to nic nie oznacza ze za jedzenie sie placi bo IBERIA nie jest lepsza ),szybki serwis na ziemi.
Juz poinformowali , ze nastepne polaczenie tym razem do Szwecji przez WAW chca leciec LOT-em.
To jest juz dobry przyklad,ze ten LOT naprawde sie stara !
demar 2018-03-07 22:37   
demar - Profil demar
To bardzo dobry ruch ze strony LOT. Takich potrzeba więcej także w ICN, czy NRT.

Co ciekawe zawarta umowa pozwala łączyć LO67 (czyli WAW-SIN na B787-8) z dolotem do Australii na A388 zarówno ze strony Qantas (np. QF2 do SYD) jak i Singapore (np. SQ221 też do SYD).
gość_ec29c 2018-03-07 22:16   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@vBartten

LAX miał średnie obłożenie w 2017 roku 70%, a w styczniu 64%. Jeśli LOT na tym zarabia to ja jestem indyjskim maharadżą.

Moim zdaniem na SIN LOT też straci i nawet loty do Australii z bardzo wygodnymi przesiadkami tego nie zmienią. A to dlatego że SIN jest daleko (wymaga dwóch dni na obsłużenie jednej rotacji), ruch biznesowy jest niewielki, konkurencja olbrzymia, a Polacy są zbyt biedni by podróżować turystycznie do Singapuru.

Z dłuższych tras (ponad Tokio) moim zdaniem sens mogą mieć tylko San Jose i Manila i oczywiście loty co najmniej 7 razy w tygodniu.
scrillo 2018-03-07 21:54   
scrillo - Profil scrillo
Niedawno komentowałem o poszukiwaniu partnera w Singapurze i jak widzę LH nie udało się zablokować, bo Qantas jest z One World. Jest to bardzo dobra wiadomość i mam nadzieje, że połączenie do SIN będzie się rozwijać szybciej dzięki tym przesiadką. Doskonały wybór partnera na loty do tego kraju, no bo w końcu Qantas to przecież "Spirit of Australia" (duch Australii) i w dodatku pięciogwiazdkowy.
gość_9adbd 2018-03-07 21:42   
gość_9adbd - Profil gość_9adbd
Może faktycznie coś jest na rzeczy z przejściem do OW? Na razie SPA, a po zmianie sojuszu CS. Albo straszak na Star i teraz Lufa nie będzie blokować LOTowi CS z SQ, ANA, czy CA?
vBartten 2018-03-07 21:19   
vBartten - Profil vBartten
Wooow naprawde bardzo się ciesze mysle ze ta decyzja zamknie usta niedowiarkom i hejterom pll Lot pamietam jak wszyscy się śmialiście z lotu ze najpierw jakieś LAX teraz Singapur ze nikt nie będzie tam latac ze długi prostuj i wgl walić wszystko wole lufthanse bo niemiecka i wgl och ach
Obecnie wsiadam do samolotu na Strachowicach i za 22 godziny wysiadam w SYD wiec ...
serio mega Gratulacja
gość_0d945 2018-03-07 21:13   
gość_0d945 - Profil gość_0d945
Dostępny jest też lot do Aucklandu z przesiadką na Singapore A.
pcharasz 2018-03-07 20:21   
pcharasz - Profil pcharasz
Na stronie LOT-u bilety już są, i to na przesiadki nie tylko z Quantas ale też SQ!!! ceny całkiem niezłe, np. WAW-SYD RT za 1100 Euro w sierpniu! Dobre godziny, można dolecieć WAW-SYD w 22-24 godziny. TO bardzo cieszy, i może nieźle poprawić rentowność i szanse przetrwania lotów do SIN.
gość_ff466 2018-03-07 16:10   
gość_ff466 - Profil gość_ff466
Strony Quatasa nie wyszukuje puk Co mozliwosci LOTu np. Z SYD do WAW z przesiadką w SIN
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy