kuba-gda
2018-01-23 14:26
Zrobiliście ciekawą zmianę wyniku za grudzień 2016 (wasza strona: statystyki lotnisk), gdzie było około 300 tys. , a teraz jest 319 596 i wyszło Wam tylko 2% wzrostu. A faktycznie był w okolicach 10% grudzień do grudnia.
Zapytajcie jeszcze raz port jakie wyniki miał za ostatnie miesiące IV kwartału 2017 i 2016 roku. To może dochowacie staranności w podawanych statystykach
i zweryfikujecie zdanie w artykule: "W grudniu odprawiono w Gdańsku 325,8 tys. pasażerów, czyli o prawie 2 proc. więcej niż w grudniu ubiegłego roku."
usuniety
2018-01-23 13:43
@gość_ae78f Nie ma większych szans na powrót Ryanaira na tę trasę. Wg tego
zobacz link raportu p.com jeśli podróż pociągiem na danej trasie trwa poniżej 4 godzin latanie staje się niekonkurencyjne w stosunku do kolei. Najkrótsza podróż Warszawa - Gdańsk pociągiem to zaledwie 2:46h.
gość_ae78f
2018-01-23 12:48
Jak myślicie, jest szansa że FR kiedyś wróci do latania na trasie GDN-WAW? Nie ukrywam że bardzo brakuje mi tego połączenia, można było sobie jednodniową wycieczkę do Wawy zrobić a ceny w Locie to gruba przesada.
gość_6b928
2018-01-23 12:12
lysypiotr76 a mógłbyś podać źródło skąd masz takie informacje? Szukam klasyfikacji za 2017 rok ale niestety nie mogę znaleźć. Będę wdzięczny.
lysypiotr76
2018-01-23 11:39
Na ,,dziś" gdańskie lotnisko jest na wśród 100 największych lotnisk w Europie. Dokładnie na 100 miejscu :-)
gość_4fcb2
2018-01-23 11:38
Czy są jakieś plany rozbudowy? Z tego co kojarzę to obecna przepustowość wynosi 7 mln. pax. Tym bardziej, że KRK planuje rozbudowę do 12 mln a KTW do 8 mln.
Wizzair na swojej zeszłotygodniowej konferencji w Gdańsku podał że w 2018 roku oferowanie z GDN wzrośnie do 3,13 mln miejsc co daje wzrost o około 600 tys paxów. Sam Wizzair zrobi 5 mln. Co prawda FR przewiózł około 250 k na trasie do Wawy ale coś dołożył na innych kierunkach oraz LOT zanotował wzrost w grudniu o 18% na trasie do Warszawy. Do tego dochodzi KLM całoroczny 2 x dzień, dodatkowa codzienna rotacja od Finnair, 11 lotów tygodniowo dodatkowych od Lufy, UIA i Air Baltic. Będzie grubo powyżej 5 mln.
gość_1a9d6
2018-01-23 11:13
nie mogę sie doczekac Etihada od maja 2018
gość_cddd1
2018-01-23 09:51
Bardzo dziękuję spotter10 za informację. Portal "pasazer" widać nie jest zainteresowany podawaniem dokładnych informacji. Wierzę że w tym roku będzie się dużo działo w GDN. Powodzenia w dalszych rozwojach
gość_33ba3
2018-01-23 09:22
W 2018 gdanski port spokojnie osiagnie mln pax.
spotter10
2018-01-23 09:22
Wspomniano również o największej bolączce lotniska, a mianowicie kontroli bezpieczeństwa, która w godzinach szczytu jest niedrożna i powoduje, że niekiedy trzeba czekać po 40-60 min. Władze lotniska, do czasu powiększenia strefy, będą robić wszystko co się tylko da, aby tą kontrolę usprawnić.
No i ostatnia kwestia - prezes Kłoskowski jest bardzo pewny przekroczenia liczby 5 mln pax w tym roku i to znacznie. A to może oznaczać tylko nowe połączenia i nowych przewoźników. Jak zwykle nic nie zdradza, ale ten rok może być bardzo ciekawy.
spotter10
2018-01-23 09:22
Iście ekspresowe tempo. Konferencja odbyła się w minionym tygodniu, zaś informacje dot. ilość odprawionych pasażerów lokalne portale informacyjne posiadały już wcześniej. No i informacje zawarte w powyższym artykule są tak okrojone, że p. Jakub Bujnik nie zasługuje na miano.
Dodam od siebie, że zapowiedziano dwie ważne inwestycje, które odbędą się w tym roku. O pierwszej już informowano wcześniej, tj. ILS cat. III. Zaś druga ważna inwestycja to wybudowanie pirsu od strony zachodniej terminala. Dzięki temu będzie można powiększyć strefę kontroli bezpieczeństwa oraz ilość karuzeli do odbioru bagażu. Na dodatek pirs ten z nowymi gate'ami ma zastąpić obecną strefę non-shengen w starym budynku, który przewidziany jest do rozbiórki. Obydwie inwestycje odbędą się ze środków własnych lotniska, które jest rentowne.