Gdańsk będzie miał ILS kategorii III

Gdańsk będzie miał ILS kategorii III Lotnisko w Gdańsku będzie miało system ILS kategorii IIIB, która umożliwia lądowanie samolotów przy widzialności wzdłuż pasa równej zaledwie 75 m oraz podstawie chmur praktycznie na wysokości pasa startowego. Taki system umożliwia też operacje z wykorzystaniem modułu autoland, w którym piloci tylko kontroluje lądowanie wykonywane przez autopilota. Tomasz Kloskowski,...
13/11/2017 10:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_24486 2018-11-12 15:19   
gość_24486 - Profil gość_24486
Dokładnie rok minął - ILS z powrotem w kategorii I. Brawo!
gość_d96bb 2017-11-14 12:07   
gość_d96bb - Profil gość_d96bb
Do: gość_2728d

GDN ma AirBaltic i UIA sezonowo, czego obecnie KRK nie ma.
No i więcej połączeń do Skandynawii, niż nie jeden większy port w w krajach Skandynawskich.
Nie lubię takiej rywalizacji danych mieszkańców PL, które lotnisko jest najlepsze.
Każdy ma inną specyfikacje.
GDN ma dużo kierunków skandynawskich+ ruch przylotowy zaczyna powoli hulać
KRK, to w dużej mierze ruch przylotowy, z dużymi możliwościami przesiadek w innych znaczących hub'ach
WAW jest wszystkim, w jednym. Transfery, ruch wylotowy, przylotowy. Jakiś biznes.
KTW, to typowy ruch czarterowych+ low costy.
Co do reszty np. POZ, czy WRO, to czartery+ low costy, reszty funkcji prawie w ogóle nie ma
Reszta portów zaspokaja w sposób elementarny swoich mieszkańców i to jest mega w porządku!
Nie ma o co się spinać. Życzmy sobie wszyscy wysokich wzrostów i tyle!
adam7691 2017-11-13 21:42   
adam7691 - Profil adam7691
brawo,
czy ktoś wie jaki procent w Gdańsku to przekierowania
themrmatik 2017-11-13 20:43   
themrmatik - Profil themrmatik
gość_b7ff1; niestety musimy poczekać do 2021 :(
gość_b7ff1 2017-11-13 17:20   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Czas najwyższy na taki system ILS w KRK, tam taki system miałby bardzo duże zastosowanie. Trzymam kciuki aby i na południu ILS III kategorii niedługo został uruchomiony.
gość_2728d 2017-11-13 16:56   
gość_2728d - Profil gość_2728d
spotter10; a jakiż to przewoźnik wymaga aż takiego ILS-a? Delta, Qantas, Emirates, United? W Krakowie dziadują na ILS I a przewoźnicy lgną jak miś do miodu i cisną się drzwiami i oknami. Nawet 1 TATAL mają a zapowiada się drugi a u nas? Zawsze tak było, że jak linia nie sparzyła się na KRK to dopiero myślała o kolejnym regionie w PL. Czemu u nas nie mogą się postarać jako pierwsi o nowego przewoźnika. Prezes tak nabijał się z KRK że ORD w KRK nie ma prawa bytu a tu proszę hula i to całkiem nieźle. A u nas?
gość_c6881 2017-11-13 14:51   
gość_c6881 - Profil gość_c6881
LVP bez radaru SMR lub multilateracji lotniskowej? Same pętle indukcyjne to za mało. Obyśmy nie mieli kolejnego Linate.
gość_cddd1 2017-11-13 13:30   
gość_cddd1 - Profil gość_cddd1
spotter10, to jedyna sensowna odpowiedź, że robią to pod jakiegoś (jakiś) nowych linii :)
spotter10 2017-11-13 13:16   
spotter10 - Profil spotter10
I tu się mylisz. Lotnisko robi bardzo dużo. Bo PAŻP jest odpowiedzialny za nadajniki, oblot i certyfikację. Zaś cała infrastruktura, w tym właśnie oświetlenie pasa, dróg kołowania, pętle indukcyjne itp, to właśnie działka lotniska.
Cieszy mnie niezmiernie że GDN będzie posiadał cat. III. Zastanawiam się, czy to nie jest związane z jakimiś nowym przewoźnikiem, który może wymagać od GDN właśnie tej kategorii. W końcu obecna ilość odwołań lotów jest prawie znikoma i jest pytanie o sens ponoszenia kosztów za podniesienie i utrzymanie tej kategorii.
gość_7c3d6 2017-11-13 13:15   
gość_7c3d6 - Profil gość_7c3d6
gość_eddbc Bzdury opowiadasz. Remont drogi startowej, instalacja odpowiednich swiatel to tez do PAŻP nalezalo?

Co do samej sprawy w pierwszej kolejnosci powinna byc inwestycja w cat I na przeciwnym kierunku.
gość_cddd1 2017-11-13 12:59   
gość_cddd1 - Profil gość_cddd1
tzn, za niedługo pojawi się AF i BA ???
gość_eddbc 2017-11-13 11:34   
gość_eddbc - Profil gość_eddbc
Tyle, że lotnisko nic nie robi z samym ILS bo to nie jest brocha lotniska. Wcześniej też lotnisko nie robiło nic z ILS aby był Cat II. To akurat dzieło PAŻP.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy