gość_24486
2018-11-12 15:19
Dokładnie rok minął - ILS z powrotem w kategorii I. Brawo!
gość_d96bb
2017-11-14 12:07
Do: gość_2728d
GDN ma AirBaltic i UIA sezonowo, czego obecnie KRK nie ma.
No i więcej połączeń do Skandynawii, niż nie jeden większy port w w krajach Skandynawskich.
Nie lubię takiej rywalizacji danych mieszkańców PL, które lotnisko jest najlepsze.
Każdy ma inną specyfikacje.
GDN ma dużo kierunków skandynawskich+ ruch przylotowy zaczyna powoli hulać
KRK, to w dużej mierze ruch przylotowy, z dużymi możliwościami przesiadek w innych znaczących hub'ach
WAW jest wszystkim, w jednym. Transfery, ruch wylotowy, przylotowy. Jakiś biznes.
KTW, to typowy ruch czarterowych+ low costy.
Co do reszty np. POZ, czy WRO, to czartery+ low costy, reszty funkcji prawie w ogóle nie ma
Reszta portów zaspokaja w sposób elementarny swoich mieszkańców i to jest mega w porządku!
Nie ma o co się spinać. Życzmy sobie wszyscy wysokich wzrostów i tyle!
adam7691
2017-11-13 21:42
brawo,
czy ktoś wie jaki procent w Gdańsku to przekierowania
themrmatik
2017-11-13 20:43
gość_b7ff1; niestety musimy poczekać do 2021 :(
gość_b7ff1
2017-11-13 17:20
Czas najwyższy na taki system ILS w KRK, tam taki system miałby bardzo duże zastosowanie. Trzymam kciuki aby i na południu ILS III kategorii niedługo został uruchomiony.
gość_2728d
2017-11-13 16:56
spotter10; a jakiż to przewoźnik wymaga aż takiego ILS-a? Delta, Qantas, Emirates, United? W Krakowie dziadują na ILS I a przewoźnicy lgną jak miś do miodu i cisną się drzwiami i oknami. Nawet 1 TATAL mają a zapowiada się drugi a u nas? Zawsze tak było, że jak linia nie sparzyła się na KRK to dopiero myślała o kolejnym regionie w PL. Czemu u nas nie mogą się postarać jako pierwsi o nowego przewoźnika. Prezes tak nabijał się z KRK że ORD w KRK nie ma prawa bytu a tu proszę hula i to całkiem nieźle. A u nas?
gość_c6881
2017-11-13 14:51
LVP bez radaru SMR lub multilateracji lotniskowej? Same pętle indukcyjne to za mało. Obyśmy nie mieli kolejnego Linate.
gość_cddd1
2017-11-13 13:30
spotter10, to jedyna sensowna odpowiedź, że robią to pod jakiegoś (jakiś) nowych linii :)
spotter10
2017-11-13 13:16
I tu się mylisz. Lotnisko robi bardzo dużo. Bo PAŻP jest odpowiedzialny za nadajniki, oblot i certyfikację. Zaś cała infrastruktura, w tym właśnie oświetlenie pasa, dróg kołowania, pętle indukcyjne itp, to właśnie działka lotniska.
Cieszy mnie niezmiernie że GDN będzie posiadał cat. III. Zastanawiam się, czy to nie jest związane z jakimiś nowym przewoźnikiem, który może wymagać od GDN właśnie tej kategorii. W końcu obecna ilość odwołań lotów jest prawie znikoma i jest pytanie o sens ponoszenia kosztów za podniesienie i utrzymanie tej kategorii.
gość_7c3d6
2017-11-13 13:15
gość_eddbc Bzdury opowiadasz. Remont drogi startowej, instalacja odpowiednich swiatel to tez do PAŻP nalezalo?
Co do samej sprawy w pierwszej kolejnosci powinna byc inwestycja w cat I na przeciwnym kierunku.
gość_cddd1
2017-11-13 12:59
tzn, za niedługo pojawi się AF i BA ???
gość_eddbc
2017-11-13 11:34
Tyle, że lotnisko nic nie robi z samym ILS bo to nie jest brocha lotniska. Wcześniej też lotnisko nie robiło nic z ILS aby był Cat II. To akurat dzieło PAŻP.