gość_8c080
2018-06-06 19:55
@Fc3d6:
Jesli latasz glownie A380 I 747-8 tak, ale takowe w KRK nie bywaja i w perspektywie kilku lat się nie zanosi. Więc możesz obniżyć owe 43 mln do 15-20 mln.
Lotnisko jak najbardziej powinno budować dwa pasy nie przecinajace się. W WAW kiedy budowano lotnisko też mało kto sądził, że nie wystarczy planowana na 12 mln przepustowość dwóch skrzyzowanych pasów. I teraz jest problem. Gdyby te same dwa pasy zbudowano kiedyś w WAW jako równolegle, to dziś nie byłoby dyskusji o CPL.
Dlatego zawsze trzeba myśleć o bardzo długiej perspektywie i budować z głową, a nie na hurra, jak bylo z większością inwestycji lotniskowych w PL.
gość_00546
2017-04-01 23:59
@ gość_fc3d6: Skoro twierdzisz że "Jeden pas może obsłużyć CO NAJMNIEJ 43 000 000 pasażerów rocznie." to dlaczego 90% obrońców budowy CPL, w tym wielu ekspertów, twierdzi że lotnisko Chopina zaczyna dobijać do granic swoich możliwości podczas gdy ma zaledwie 13 mln. pasażerów?
A swoją drogą to szkoda że Balice nie dogadały się z MON i nie będzie przeprowadzki jednostki wojskowej oraz wykupu ogródków działkowych Malwa i Morawica bo można by położyć nowy pas między Morawicą i Cholerzynem. Taki pas mógłby mieć spokojnie 3600 metrów a nie wyduszone 2800. Ludzie w Morawicy też by trochę odpoczęli od chałasu. W dodatku z dwoma pasami nie trzeba by się martwić za 20 lub 30 lat gdzie przenosić lotnisko bo osiągnęło kres swoich możliwości.
gość_fc3d6
2017-04-01 13:57
@gość_1acf0
Jeden pas może obsłużyć CO NAJMNIEJ 43 000 000 pasażerów rocznie.
gość_58758
2017-04-01 11:07
Akurat w KTW kruszą stary pas więc może weźcie sobie te elementy do KRK to będzie taniej i szybciej!
gość_1acf0
2017-04-01 10:28
Mam nadzieję, że pójdą po rozum do głowy i nowy pas nie będzie przecinal obecnego. Dziś dwa pasy nie są w KRK potrzebne, ale za kilka lat może być zupełnie inaczej. Wtedy drugi niekrzyzujacy się pas w miejscu obecnego będzie jak znalazł. Dwa skrzyżowanie pasy mają przepustowość nie wiele większą niż jeden i powodują spore ograniczenia.
lysypiotr76
2017-03-31 19:49
Konsultacje społeczne...... to będzie droga przez mękę. Gmina Zabierzów może być przeciw.
mam nadzieję, że władze Balic pójdą po rozum do głowy i za ćwierć miliarda zł. wybudują pas o dł. 3km, a nie jak planują 2,8km.Wiadomo, że pogoda w Krakowie nie zawsze jest przychylna dla samolotów i lepiej będzie dla ich operacji nieco dłuższy pas, a i bezpieczeństwo się też zwiększy.Gdzieś przeczytałem,że w planach ma być uwzględniona możliwość przedłużenia pasa, tylko czemu nie zrobić to od razu.Budowa na dwa etapy na pewno zwiększy koszta.
gość_824b8: Na pewno? ja tam opóźnień nie widzę, a nawet wyprzedzenie terminów.
zobacz link
Samo zamówienie jest na stronie lotniska.
zobacz link
gość_824b8
2017-03-31 09:00
Do 2021 to raczej już nie zdązą, ja obstawiam najwcześniej 2023, i to jak dobrze pójdzie.