×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Decyzja o budowie CPL już oficjalna


Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję o przygotowaniu kierunkowej uchwały w sprawie budowy Centralnego Portu Lotniczego (CPL) - poinformował Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury, cytowany przez PAP. To potwierdza nasze doniesienia.

15/03/2017 11:11
gość_7b6b3 - Profil
gość_7b6b3
  
Ile wynosi suma zero + 4?

gość_16fea - Profil
gość_16fea
  
Proszę zauważyć, że zauważono ścisk terminala w KRK. I co dalej ?
19/03/2017 18:15  

  
Jeden z licznych artykułów ostatnio powstających o CPL
zobacz link
19/03/2017 13:59  

gość_45a92 - Profil
gość_45a92
  
MONACHIUM budowano 21 lat nasze jak za 27 lat będzie sukcesem
17/03/2017 22:49  

gość_1c339 - Profil
gość_1c339
  
@ gość_4056b. Nie, nie jestem burmistrzem Piotrkowa ani w nim nie mieszkam. Nawet w pobliżu Piotrkowa nie mieszkam. Nie mam rodziny ani znajomych w Piotrkowie. Nie mam żadnego osobistego interesu w tym aby propagować lub rekomendować Piotrków z wyjątkiem czysto ekonomiczno rynkowej kalkulacji abym jako podatnik nie musiał do tego lotniska za wiele dokładać. Przy budowie dużych obiektów użyteczności publicznej na których zyski lub straty ma wpływ ilość ludzi korzystających z tego obiektu bardzo duży wpływ ma czas dojazdu do tego obiektu a nie sama odległość. Wbrew pozorom dojazd do Modlina lub Mszczonowa wcale nie będzie oznaczać dojazdu w ciągu 20 minut. Raczej to będzie w granicach 40-60 min. Dojazd do Piotrkowa z Warszawy używając Pendolino to około 70 min. czyli 10-30 min. więcej. Różnica w odległości nie przekłada się proporcjonalnie do czasu. Natomiast dla ludzi z południa Polski to oznacza skrócenie czasu podróży również do około 70 minut czyli około 1 godziny mniej niż by to było do Mszczonowa. Jeśli z Warszawy mamy w przybliżeniu tyle samo pasażerów co ze Śląska i Krakowa bo drugie 8 mln to tranzyt to oczywiste jest że w ogólnym rozrachunku daje to kilka milionów godzin rocznie oszczędności w dojeździe do CPL. Ale ponieważ decyzję o budowie i lokalizacj CPL podejmują politycy a nie ekonomiści to uważam że Warszawiacy nie powinni się obawiać że CPL będzie zbudowany z dala od stolicy. Dla poltyków czynnik ekonomiczno rynkowy ma drugo lut trzecio rzędne znaczenie. Liczą się głównie układy, własna wygoda, osobisty zysk, itp. Tak więc spokojnie. Trochę cierpliwości i za 15-20 lat Warszawa będzie miała mega lotnisko a że od początku to będzie finansowa klapa i przy okazji położy to na łopatki LOT to kogo to, podatnik zapłaci a LOT w najlepszym wypadku będzie się nazywał LUT-hansa bo stolicy nie zależy żeby południe latało z CPL bo to tylko kłopot i tłok na lotnisku. Prawda?
16/03/2017 22:02  

gość_4fadd - Profil
gość_4fadd
  
@ gość_4056b: Jakże by inaczej. Jak nie po czyjejś myśli to posądzić o stronniczość bez względu na to czy ktoś ma rację czy nie. Zniszczyć, zdyskredytować, ośmieszyć byle byś my mieli blisko, wygodnie i cudownie a reszta jak nie chce to Frankfurt czeka. Czy przy takim myśleniu potrzebny nam jest CPL?
16/03/2017 16:10  

gość_4fadd - Profil
gość_4fadd
  
@ Kelo: to po co w ogóle ten CPL jeśli nie ma umożliwić ludziom latanie bez przesiadek? Jeśli musi być przesiadka żeby CPL miał więcej pasażerów to jest idiotyzm i dlatego ludzie z południa Polski częściej latają z Frankfurtu niż w Warszawy bo nie mają żadnej korzyści żeby lecieć przez WAW. Czy to jest takie trudne zrozumieć?
16/03/2017 15:43  

  
gość_1c339: Jaki znowu Piotrków Trybunalski. Tam jest za daleko od kogokolwiek, a dwa ruch lotniczy generują przesiadki czyli "podwójne liczenie paxa" czyli lepiej teraz ma na tym oddalone od południa Okęcie na które trzeba dolecieć przesiąść i odlecieć. Jak będzie bliżej jakiś CPL do którego dojedzie się dogodnie pociągiem/autostradą to nie będzie można policzyć paxa x2. Druga sprawa zanim to powstanie to już będą powszechne loty longhaul p2p, a nie przez mega giga huby. Takie są prawa rynku, po wejściu w ten segment tanich linii
16/03/2017 10:54  

gość_4056b - Profil
gość_4056b
  
gość_1c339: jesteś starostą piotrkowa czy ki ..?
16/03/2017 09:00  

gość_18bd1 - Profil
gość_18bd1
  
Biznes lotniskowy to biznes nieruchomościowy. Buduje się infrastrukturę za pieniądze państwowe "in the middle of nowhere", gdzie cena ziemi jest bardzo niska. Po zbudowaniu lotniska cena ziemi wokół lotniska wzrasta ponad 100 razy. Kluczem jest teraz wykupienie terenów wokół przyszłego lotniska przez odpowiednich ludzi, którzy będą wiedzieli gdzie to będzie dokładnie. To jest główny motor napędowy rozwoju lotnisk i autostrad. Ktoś chce zarobić. A przecież sprawa jest czysta i cel szczytny. Nie ważne, czy lotnisko jest przydatne. Rozbudowa innego lotniska nie daje żadnych zwrotów na inwestycji w ziemię, tylko budowa nowego. A przecież za miliardy, które mają być wydane możnaby wykupić dodatkowe tereny wokół istneijącego lotniska i rozbudować go 10 krotnie taniej. Ale Miś nie może być tani.
16/03/2017 07:57  

gość_9228e - Profil
gość_9228e
  
Lotnisko Baranów. Ta dziś zapyziala gmina stanie jednym z najbardziej znanych i najlepiej skomunikowanych miejsc w Polsce, po tym jak umiejscowione zostanie tam lotnisko na przecięciu dwóch linii kolejowych wielkich prędkości.
16/03/2017 06:45  

gość_1c339 - Profil
gość_1c339
  
Jeśli nowy CPL nie powstanie w połowie drogi między Warszawą a Śląskiem i Krakowem czyli koło Piotrkowa Trybunalskiego aby ludzie z obu regionów mieli dojazd pociągiem do CPL około godziny to południe Polski nadal będzie częściej latać przez Frankfurt niż przez Warszawę. Jeśli to w Warszawie nikogo nie interesuje to nie narzekajcie później że CPL jest tylko wypełniony częściowo bo Hanysy i Krakusy nie chcą przez Warszawę latać. I proszę nie mówić że CPL musi być koło Warszawy bo jest dwa razy tyle pasażerów niż w Krakowie i Katowicach bo to nie jest dokładnie tak tylko wiele ludzi nie rozumie skąd się to bierze. Warszawa ma mniej​ więcej tyle samo pasażerów docelowych co Kraków i Katowice czyli około 8 mln. Drugie 8 mln jest generowane przez 4 mln pasażerów tranzytowych którzy są liczeni podwójnie, gdy przylatują i gdy się przesiadają do drugiego samolotu. Dla pasażerów tranzytowych jest obojętne czy to jest Warszawa, Mszczonów czy Piotrków Trybunalski byle by podróż i przesiadka trwały jak najkrócej. Jeśli Warszawa będzie myśleć egoistycznie to się to odbije na wypełnieniu tego lotniska a co za tym idzie na jego konkurencyjności w stosunku do innych hubów w Europie. Tylko kumulacja lotnisk w promieniu 60-90 min jazdy pociągiem (Okęcie, Modlin, Balice, Pyrzowice, Łódź) do CPL jest w stanie zapewnić mu sukces w przeciwnym wypadku będzie tyle samo znaczył co obecnie Okęcie. Piotrków Tryb. ma Centralną Magistralę Kolejową, autostradę A1, stosunkowo słabo zaludnione tereny i elektrownię Bełchatów a prądu trzeba będzie i to dużo. Czy w końcu ktoś w rządzie zacznie myśleć jak ekonomista i biznesmen a nie jak polityk? Obawiam się że to jest mało prawdopodobne.
15/03/2017 22:14  

gość_87f96 - Profil
gość_87f96
  
a ja wybieram elektrownię atomową albo i dwie :-) i jeszcze bym chciał, by na waciki mi zostało ;-)
15/03/2017 19:28  

gość_4dfa4 - Profil
gość_4dfa4
  
nie będzie kosztować 25 dużych baniek tylko 100 i nie wiadomo czy w ogóle otworzą tak jak w ber. czy tak trudno jest wyciągnąć wnioski z porażek innych ? a jeśli Niemcy nie mogą dokończyć swojego projektu to my zrobimy taniej / szybciej /lepiej ?
15/03/2017 18:06  

  
Jesli mamy wybor: elektrownia atomowa, koleje duzych predkosci i CPL to ja wybieram to ostatnie!
15/03/2017 17:59  

gość_ac2c5 - Profil
gość_ac2c5
  
Biorąc średnią cene 480zł za m2 działka o wielkości lotniska chopina jest warta ponad 4 miliardy pln. To już część kosztu spłacone :)
15/03/2017 17:45  

  
To lotnisko bardziej podniosloby konkurencyjnosc Polski w nie tylko w regionie, ale i globalnie niz elektrownia atomowa lub koleje duzych predkosci. Nie popadajmy w obed i nie krytykujmy wszystkiego!
15/03/2017 17:29  

  
CPL nie powstanie a rozbudowa Okęcia będzie, ponieważ LOT powiększa flotę a brakuje miejsca przy rękawach non schengen. Dodatkowa strefa non schengen musi powstać bo coraz więcej linii long haul jest zainteresowana lotami do WAW: Thai, Garuda, gdzie je wszystkie pomieścicie. W takiej sytuacji samoloty LOTu będą odlatywać ze stanowisk oddalonych bo z pewnością nie Thai czy Garuda które zażyczą sobie miejsca przy rękawach. Strefa non schengen była budowana na Okęciu krótkowzrocznie i nieperspektywicznie.
15/03/2017 16:36  

  
ortler o koleji duzych predkosci, tez juz nie slychac! Nie wiem jak ten kraj chce isc do przodu jak na wszystko skapi pieniedzy. No ale powiedzmy sobie szczerze, ze CPL jesli powstanie to na pewno bardziej przysluzy sie Polsce niz elektrownia jadrowa albo kolej duzych predkosci pomiedzy Warszawa a Wroclawiem. Wedlug mnie jest to drogi projekt, ale jesli Polska chce podniesc swoja konkurencyjnosc i byc jakimstam centrum dla somsiednich krajow ten port powinnien powstac.
15/03/2017 16:29  

gość_39c5b - Profil
gość_39c5b
  
@piorun, poproszę narzędzie pt. "ozbudować Modlin i przenieść tam"
15/03/2017 16:23  

  
W jeden dzień czytam info o kosztach CPL 25-30 mld zł i wydatkach na Okęcie /ponad 200 baniek/, Może W-wę stać na dwa duże lotniska i jedno mniejsze, ale Polski nie.Jeśli Okęcie mają przeznaczyć na osiedla mieszkaniowe to po co wydawać dużą kasę co roku na jego rozbudowę, a potem burzyć.Albo cholera brać się za CPL,albo o tym zapomnieć i rozbudować Okęcie za mniejszą kasę.Jestem za tym drugim rozwiązaniem, bo szkoda tych wielu miliardów już wtopionych w lotnisko, a po drugie przyrost pax. nie będzie stale tak dużo rósł.Za kilkaset baniek rozbudować Modlin i przenieść tam czartery, WIZZA i FR i mamy spokój na 50 lat. A potem, potem już nas na tym padole nie będzie i niech inni się tym problemem martwią.
15/03/2017 15:57  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:


Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy