Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-08-22 18:28
Tak oto nowy prezes którego od początku uważałem za niekompetentnego pokazuje że zysk firmy jest ważniejszy niż człowiek w firmie.
zobacz link
lysypiotr76
2016-08-22 18:24
LOT ma problemy operacyjne , brak samolotów a do tego jeszcze kombinuje z etatami dla załóg. Wszystko po to żeby obniżyć koszty i wykazać zyski.
zobacz link
gość_736e9
2016-05-10 20:37
A teraz proszę o konkrety? Kiedy będzie zamówienie na nowe samoloty oraz sensowna strategia? Obecne zakładały zawsze wzrost floty bez uwzględnienia finansowania. Teraz liczę na taką strategię, którą będzie można zrealizować.
greg0303
2016-05-10 15:46
Dla porównania przeglądy techiczne B767/B777:
A-check - 650 godzin lotu (B767), 750 godzin lotu (B777)
C-check - 6000 godzin/18 miesięcy (B767), 3 lata (B777)
2C-check - 6000 cykli/3 lata (B767), 4 lata (B777)
4C-check - 12000 cykli/6 lat (B767), 8 lat (B777)
Remont podwozia - 18000 cykli/10 lat (B767), 10 lat (B777)
greg0303
2016-05-10 15:40
B787 Dreamliner SP-LRD wrócił do siatki połączeń. Wczoraj, 9 maja, wykonał rotację LO3/4 do/z Chicago.
Planowe przeglądy techniczne maszyn B787 Dreamliner wg. producenta:
A-check - po 1000 godzin lotu,
C-check - 6000 cykli (start/lądowanie) lub 12000 godzin lotu lub 36 miesięcy*
2C-check (zewnętrzna struktura) - 12000 cykli lub 6 lat*
4C-check (wewnętrzna struktura) - 24000 cykli lub 12 lat*
Remont podwozia - 24000 cykli lub 12 lat*
*przegląd/remont wykonuje się, gdy maszyna osiągnie pierwszy podany okres cykli/godzin lotu lub miesięcy/lat.
lysypiotr76
2016-05-08 00:55
Ale jak już o opóżnieniach .Okęcie jest najbardziej punktualne . Czyli LOT pewnie też .
zobacz link
gość_fef21
2016-05-07 21:38
O ile wiem Lot posiada prawa zakupu 10 E-Jetów. Skoro na 737 nie ma kasy to powinni wsiąść w leasing 3 E2-175 oraz 7 E2-195. Nowe 195 będą mieć 1/4 mniej miejsc od 738M, ale w zamian za to będą prawie o połowę tańsze. Poza tym w nowej generacji zasięg 195 jest lepszy.
lysypiotr76
2016-05-07 18:46
Panowie .To nie o opóżnieniach LOT-u. Linia odwołuje loty bo samolotów brakuje. Zbyt rozbudowana siatka powoduje że jak jeden czy dwa samoloty mają awarię to potem nie ma czym ich zastąpić.
pcharasz
2016-05-07 00:55
Można też oprzeć się na istniejących statystykach. Wg. OAG, punktualność LOT-u w zeszłym roku to 88.88%, co daje LO 4. miejsce w regionie EMEA, po AirBaltic, Finnair i Austrian, a przed m.in. KLM, SAS, Qatar, czy Iberią, i 10. na świecie.
Affinitor
2016-05-07 00:34
Kemot: pisząc o opóźnieniach Lotu pisze na podstawie własnych doświadczeń, tak samo jak Ty, tylko nie na podstawie dwóch lotów na krzyż, a kilkudziesięciu lotów rocznie. Skoro nie interesują Cię moje doświadczenia, to po co je czytasz i komentujesz? Trochę mało logiczne. Tak samo jak nielogiczne jest to, ze skoro nie ma obowiązku pisania nudnych komentarzy to jednak je piszesz przy każdej okazji paplajac to samo.
gość_349f0
2016-05-07 00:26
kemot97: mniej narzekania, więcej latania. Latasz jakimiś obcymi liniami czy tylko LOTem, ostatnio leciałem WAW-IST-BKK Turkishem, oba odcinki opóźnione po pół godziny, AKL-HKG-FRA, Cathay Pacific, pierwszy odcinek opóźniony 40 minut, drugi 1.5h !!!, BKK-DXB Thai, opóźniony pół godziny. Te 3 linie uważane są za dużo lepsze od LOTu a mimo to akurat jak leciałem ich samolotami to rejsy były poopóźniane, a rejsy LOTowskie (w zeszłym roku leciałem 8) zarówno short jak i longhaule były o czasie.
Affinitor: skoro jest watek o linii lotniczej , ktora znam to sie wypowiadam. Mnie nie interesuje z kolei to jakimi ty liniami latasz (bez LCC) I co dla ciebie jest w LOT zenujace. Kazdy moj lot wykonwany przez LOT byl opozniony I dla mnie to jest fakt I wymierna ocean linii lotniczej a nie zapewnia jakiegos eksperta, ze ''Opóźnienie w Locie obecnie jest czymś rzadkim, najczęściej przylatuje się o czasie lub przed i to czasem nawet 20 minut wcześniej niż zakłada rozkład''
Poza tym nie ma tu obowiazk czytania nudnych komentarzy czy ich pisania. Pozdrawiam
Affinitor
2016-05-06 20:58
pcharasz: nie oczekuj od hejterstwa powściągliwości, ja się tylko dziwię, że nie szkoda im mięśni palców na powtarzanie w każdym niemal wątku o końcu Lotu, o pustkach na pokładach i innych podobnych głupot... :)
Affinitor
2016-05-06 20:56
kemot: trochę nudne przy prawie każdej okazji czytać o Twoich doświadczeniach z pojedynczych lotów Lotem. Z całym szacunkiem, to że dwa czy trzy razy leciałeś i miałeś problem nie oznacza, że cała firma działa tak, jak Ci się na tej podstawie wydaje. Opóźnienie w Locie obecnie jest czymś rzadkim, najczęściej przylatuje się o czasie lub przed i to czasem nawet 20 minut wcześniej niż zakłada rozkład. Miejsc nie rezerwuję, bo nie widzę sensu w wydawaniu na to pieniędzy, ale zmiany samolotów w stosunku do planu to żadna wielka nowość w lotnictwie, zwłaszcza trudne do uniknięcia w przypadku stosunkowo małej floty jaką ma Lot. Latam różnymi liniami (bez LCC) i jakoś dramatycznej różnicy nie widzę, pomijając serwis na pokładzie, bo co do tego to zgadzam się, że oferta Prince Polo plus woda gazowana/niegazowana w linii tradycyjnej jest żenująca.
pcharasz
2016-05-06 19:41
Ja bym tylko apelował o wstrzemięźliwość w ocenie nowych połączeń. To oczywiste, że nie wszystkie przetrwają, ale jeszcze jest dosyć wcześnie na zdecydowane oceny, nawet w przypadku połączeń uruchomionych w styczniu - minęło tylko 4 miesiące, a styczeń-kwiecień, poza listopadem i grudniem, to tradycyjnie najsłabsze miesiące dla ruchu lotniczego w Polsce. Jeśli chodzi o Pekin, to niewątpliwie ten kierunek cierpi przez niską częstotliwość. Znam wiele osób, które latają Lufą lub Swissem, bo te linie latają codziennie.
gość_6a4de
2016-05-06 17:20
lysypiotr - dolotówki byłyby bardziej rentowne, gdyby była bogatsza sieć połączeń międzykontynentalnych; Proponuję uruchomić połączenia do Los Angeles, San Francisco, Miami i Vancouver.
lysypiotr76
2016-05-06 16:00
Panowie , niedawno pisałem że dolotówki nie zapełniają długodystansowych . Podobnie napisałem , że zamknąć loty do Azji a postawić na Amerykę . Komentarze były powiedzmy nie miłe.Ale nie tylko LOT nie radzi sobie w Azji . Podobnie BA i AF . PO prostu linie z Bliskiego Wschodu wygrały rywalizację > Do tego Turkish i Azja bez szans. O opłatach za loty nad Syberią to tylko wspomnę.
greg0303
2016-05-06 15:28
L/N 506 jest zarezerwowany dla B787-8 linii Royal Air Maroc.
SP-LRG ma L/N 568.
Polonia amerykańska jest licznie reprezentowana w New Jersey i Pensylwanii. Dla wielu osób wznowienie rejsów PLL LOT z/do Newarku byłoby dobrą wiadomością ze względu na dużo łatwiejszy dojazd do/z portu lotniczego Newark Liberty International.
Prezes Mikosz zapowiadał powrót do Newarku, ale teraz inne osoby podejmują decyzje.
kilka lat temu pisalem prace licencjacka nt LOT i odwiedzilem ich siedzibe pare razy - tam od zawsze panowal PRL (mentalny), z organizacja i komunikacja zawsze bylo krucho. Teraz tez zdarza mi sie czasem poleciec LOTem i zwykle z problemami - opoznienie to standard ale ja z racji wzrostu wykupuje zawsze miejsce w exit row i nie zdarzylo sie zebym je dostal. Zwykle albo samolot podstawia inny i inna numeracja rzedow jest lub pani na infolini zle wyliczy ktory to ma byc rzad. Niby mala rzecz ale rece opadaja - wiec nie dziwie sie ze wiekszych spraw tez nie potrafia ogarnac. Dopoki firma ta bedzie przechowalnia politykow po znajomosci dopty tam nie bedzie dobrze. Ta firma nikt nie zarzadza - kreci sie bo sie kreci. Jeszcze....
gość_a9444: pewnie tak :)