Rada nadzorcza LOT-u zatwierdziła strategię

Rada nadzorcza LOT-u zatwierdziła strategię Nowa strategia jest bardzo szczegółowa - dokument ma ok. 200 stron. Określa on dokładne sposoby realizacji celów ogłoszonych w czerwcu br. przez ówczesnego prezesa LOT-u, Sebastiana Mikosza. Linia lotnicza chce do 2020 r. urosnąć dwukrotnie zarówno pod względem liczby pasażerów, jak i posiadanej floty. Strategia ma też doprowadzić do zapewnienia długoterminowej stabilności...
13/12/2015 08:56   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c8b5a 2016-04-26 16:45   
gość_c8b5a - Profil gość_c8b5a
Nie wiem dlaczego tu jest napisane, że lata 9 Q400. Wg flightradar24 lata 10 - b,c,d,e,f,g,h,i,k oraz l
gość_75825 2015-12-20 06:52   
gość_75825 - Profil gość_75825
PO Prezesa LOTU na krótko przed wystrzeleniem w kosmos spotyka się z Boeingiem i zatwierdza strategię za wiele miliardów??? Coś mi to pachnie powtórką z Bombardiera albo z Caracala.
gość_b671f 2015-12-16 07:03   
gość_b671f - Profil gość_b671f
kiedy jumbo ??
boeing 747
gość_c064c 2015-12-14 22:04   
gość_c064c - Profil gość_c064c
W przypadku LOTu, strategia to czysta bajka. Jak nie ma sie pieniedzy w kasie(albo pomyslow na jej pozyskanie) to ciezko myslec o nowych kierunkach czy nowych samolotach. Nowy samolot kosztuje (mowimy o leasingu), nowe kierunki kosztuja (koszty operacyjne+promocja).... a jeszcze niech dojdzie kilka strajkow o niskie place. Lepsze zatem jest pytanie: Jak zyc/przetrwac? a nie Jak sie rozwijac?
wroord 2015-12-14 21:20   
wroord - Profil wroord
Juz o tym mowia od przeszlo pol roku....
gość_50884 2015-12-14 16:40   
gość_50884 - Profil gość_50884
Mam nadzieje, ze wybiora A320neo, a na dalekie trasy A330neo lub i nawet A350.

gość_9ece2 2015-12-14 13:42   
gość_9ece2 - Profil gość_9ece2
Jeśli chodzi o grubasy, to pewnie będzie B788/B789 (nie dadzą A338/A339 skoro rzekomo chcą ujednolicać flotę). Jeśli chodzi o średnie samoloty, to się okaże (z Boeingiem współpracują od lat, ale Airbus jest europejski i nie wiadomo, czy czegoś KE nie wymyśliła w związku z pozwoleniem na dofinansowanie).
gość_e0adb 2015-12-14 11:28   
gość_e0adb - Profil gość_e0adb
oni zawsze mają strategię. kiedy wywalą tego p.o. prezesa ?
mietek 2015-12-14 09:36   
mietek - Profil mietek
Czy zarząd wymienią czy nie to się okaże bardzo szybko, być może już dzisiaj. Ale strategia na pewno przypadnie do gustu nowemu rządowi. Niezapominajcie, że zawsze można pójść w wariant włoski, czyli w LOT zainwestuje na przykład PZU lub PKO BP. Obie firmy mają sporo gotówki i wiemy kto jest ich właścicielem:) Co do samolotów to raczej nie spodziewałbym się Airbusa.
szydelm 2015-12-14 02:19   
szydelm - Profil szydelm
Eee nie widzę tego.Chociaż może i bym chciał to nie wierzę w rodzinę A320 na średnim zasięgu.Prędzej B737 z prostych powodów biznesowo-finansowych, ale z obecną sytuacją linii nie spodziewałbym się we flocie 16-20 sztuk tego typu samolotu.To od razu radzę się na to nie nastawiać w bliskiej przyszłości.Nie ma co ukrywać kilka sztuk w zastępstwie za 737 ze starej generacji przydałoby się na cito, ale podejrzewam, że jak na razie większość tras (po za tymi priorytetowymi) LO będzie oparta na E-Jetach.
gość_6e226 2015-12-13 23:32   
gość_6e226 - Profil gość_6e226
Moim zdaniem lot powinien zakupić głównie samoloty średniego zasięgu. Wciąż mało ludzi lata za ocean, a loty regionalne są u nas mało popularne. Tak więc powinni kupić powiedzmy 15 A320 Neo, wycofując przy tym 737.
pcharasz 2015-12-13 22:19   
pcharasz - Profil pcharasz
Np. Austrian albo Finnair mją 70-80 maszyn.
kelso00 2015-12-13 22:00   
kelso00 - Profil kelso00
Jakie inne linie maja 70-80 maszyn? Wszedzie podaja tylko top 10 najwiekszych lini. Zastanawiam sie do ktorych lot stalby sie porownywalny jesli chodzi o flote.
gość_8d031 2015-12-13 21:35   
gość_8d031 - Profil gość_8d031
Czyżby CLJ dopiero od kwietnia zamiast od stycznia (jak wcześniej zapowiadano)?
pcharasz 2015-12-13 17:12   
pcharasz - Profil pcharasz
Jeśli chodzi o kolejki u Boeinga, nie zapominajmy, że firmy leasingowe typu GECAS mają olbrzymie zamówienia. Leasing samolotu z prawem wykupu to też jest opcja i to taka która umożliwia "przeskoczenie" kolejki.
gość_444a2 2015-12-13 16:46   
gość_444a2 - Profil gość_444a2
czekamy na rozwój nowy tras długodystansowych bo z tego lot ma najwiecej przychodu
usuniety 2015-12-13 15:01   
usuniety - Profil usuniety
Wątpliwe aby coś z tych planów wyszło. PiS wymieni cały zarząd i cała strategia będzie powstawała od nowa.
gość_16fea 2015-12-13 14:44   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Zamiary prawie mocarstwowe a przy wsparciu obecnego rządu to już nic mnie nie zdziwi Pamiętajmy że polski pasażer lata średnio raz na rok i to tanimi liniami a polski biznes nie ma tak rozległych interesów jak np.niemiecki My lwią część produkcji wysyłamy do Europy Poza nią to prawie nie istniejemy więc troche nad wyrost te plany zakupowe samolotów
gość_3add8 2015-12-13 14:30   
gość_3add8 - Profil gość_3add8
Kupowanie A350 przy posiadaniu B788 to kretynizm pierwszej klasy. Uprasza się fanboyów Airbusa o zejście na ziemię. WB będą Boeinga, być może w segmencie wąskokadłubowców pojawi się A320, być może B738.
gość_3b017 2015-12-13 14:15   
gość_3b017 - Profil gość_3b017
Jak ja "kocham" te wywody przeciętnego polskiego Janusza lotnictwa
"NIE BĘDZIEMY ZNOWU LIZAĆ ... AMERYKANOM. LOT POTRZEBUJE AIRBUSY, POWTARZAM AIRBUSY. NAJLEPIEJ 100, ŻEBY LATAĆ Z ZIELONEJ GÓRY A I NAJLEPIEJ A380 BO WIELKI. "
Co tam panie, że ja się nie znam na rynku lotniczym, kosztach i innych. Przede wszystkim muszę się wypowiedzieć.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy