Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a322a
2015-10-17 16:34
gość_d9e1a: Cena biletu lotniczego to nie wszystko. Dla Polaków mieszkających ok 1,5h drogi od lotnisk w Berlinie ok - to miasto będzie naturalnym wyborem, ale nie wmawiaj ludziom, że np. z takiego strzelam Bolesławca potoki ludzi latają z Berlina - bo to są głupoty. Berlin wybierają osoby, które nie znajdą bezpośrednich połączeń z portów regionalnych i fani tanich lotów - najczęściej młode osoby, które dostają się do Berlina polskim busem. To wszystko. Nie widzę sensu ekonomicznego jechać ponad 200km na lotnisko, płacić więcej za paliwo i więcej za parkingi aby upolować bilet kilkadziesiąt zł. tańszy - bo większych różnic pewnie nie ma. Od ilu już lat słyszymy, że przez Berlin, Wrocław, Poznań i Szczecin są skazane na .... 10 procent tych paxów o których wspominasz to Ci latający na lotach niedostępnych z Polski do tego przesiadki z GDN, WAW i KRK na delekie dystanse AB. Więc nie świrujmy z tym wielkim zagrożeniem, jakie niesie BER. Pax zawsze wybierze to lotnisko, które jest najbliżej, bo to oznacza większą wygodę,
gość_d9e1a
2015-10-17 14:40
Dla zachodniej Polski Berlin jest juz od dawna o wiele atrakcyjniejsz lotniskiem niz te krajowe. Juz nie chodzi o bogata siatke z polaczeniami, ale o fakt, ze czeso wygrywa cena i oczywiscie masa przewoznikow oferujaca dogodne polaczenia na Tegel czy Schönefeld.
Lotniska w Berlinie obsluguja ponad 27 mln pasazerow z czego szacuje sie, ze z tego 10 procent to pasazerowie z Polski.
Kiedys wreszcie zostanie otwarty BER i bedzie to czy komus sie to podoba, czy nie, to bedzie glowny port dla jeszcze wiekszej czesci Polski niz to jest teraz.
Affinitor
2015-10-17 13:31
pszn: ciekawe ile tych kierowców pracuje na dwóch etatach, pomimo oficjalnego zatrudnienia tylko na jednym. Poza tym sugerowanie, ze rozwój lotniska przyniesie 50 nowych etatów to lekka kpina. A kierowcy wozacy do Berlina moga równie dobrze wozić do innych miejsc. To raczej bezkrytyczne zachwycanie sie jakim to dobrodziejstwem dla zachodniej Polski jest Berlin jest uproszczeniem. Ale jesli ktoś patrzy tylko przez pryzmat tego, ze najważniejsze sa bilety po 29€ to wlasnie tak wychodzi...
gość_43f83
2015-10-17 13:30
pszn: ciekawe ile tych kierowców pracuje na dwóch etatach, pomimo oficjalnego zatrudnienia tylko na jednym. Poza tym sugerowanie, ze rozwój lotniska przyniesie 50 nowych etatów to lekka kpina. A kierowcy wozacy do Berlina moga równie dobrze wozić do innych miejsc. To raczej bezkrytyczne zachwycanie sie jakim to dobrodziejstwem dla zachodniej Polski jest Berlin jest uproszczeniem. Ale jesli ktoś patrzy tylko przez pryzmat tego, ze najważniejsze sa bilety po 29€ to wlasnie tak wychodzi...
gość_d1882
2015-10-17 12:33
@fu3i
Uwaga, rzucam kamieniem !!!
Ja nie mam żadnego niemieckiego sprzętu AGD/RTV, niemieckie ciuchy mają fatalny design dlatego kupują głównie firm hiszpańskich i polskich, z chemią jest troszkę ciężko bo większość rynku przejęli Niemcy (ale części jest produkowana w Polsce) ale da się znaleźć świetne produkty włoskie i francuskie, wakacje organizuję sobie sam, a jeżdżę nissanem (niestety widziałem, że część podzespołów wyprodukował Bosh). Lublin i Rzeszów ściągają naprawdę marginalne ilości pasażerów we wschodu bo mają malutką siateczkę połączeń. Rosjanie, Białorusini i Ukraińcy o wiele częściej korzystają z lotnisk w Warszawie, Krakowie i Gdańsku.
Berlin na naprawdę bogatą siatkę połączeń i wiele osób z zachodniej polski wybiera loty z BER nie dlatego, że ceny są tam bajecznie niskie tylko ze względu na wygodę (połączenia bezpośrednie). Prawda jest taka, że mając przewoźników hubowych na większości polskich lotnisk można z przesiadkę dolecieć wszędzie i zazwyczaj taniej niż bezpośrednio w Belina, a w Polsce jedynie Warszawa oferuje dogodne połączenia z większością europejskich lotnisk.
gość_65c17
2015-10-17 11:50
Poznań i Szczecin mimo Berlina ma szanse na rozwój, ale tylko loty krótkodystansowe do krajów gdzie latają ludzie w celach zarobkowych. Ktoś kto często lata tam i do Polski woli na pewno przylecieć do Poznania i dojechać parę kilometrów do domu a nie jechać jeszcze z Berlina 200km albo więcej. Berlin jest dobry tylko dla Polski przygranicznej. Dla Polski Zachodniej Berlin jest dobrym rozwiązaniem w lotach dalekodystansowych, w kierunki z których z regionalnym nie polecimy.
Nie wiem dlaczego się tutaj buntujecie? To co mają zrobić Niemcy? Zamknąć i zburzyć Berlin, bo Szczecin i Poznań? A jak Lublin i Rzeszów ściąga Ukrainę i Białoruś to co? To wszystko OK? Dla Szczecina i Poznania Berlin jest wielką szansą na dalekodystansowe loty i tyle. A czy pieniądze zostają w Polsce czy Niemczech to inna bajka? Niech pierwszy rzuci kamień kto nie jeździ niemieckim autem, nie ma niemieckiego AGD w domu, nie ubiera się w ciuchy niemieckich firm i pierze je w niemieckich proszkach i nie jeździ na wakacje z niemieckimi biurami podróży.
Affinitor, nie wiem o jakich miejscach pracy mówisz. W przyrodzie nic nie ginie. Sama tylko jedna firma przewozowa oferująca dojazdy na lotniska w Berlinie zatrudnia 50 kierowców. I nie wożą powietrza tylko turystów, biznes i samych mieszkańców. A bez BER ile byłoby więcej tych kierunków w SZZ lub IEG? Dzięki BER można dolecieć bezpośrednio ze Szczecina w dowolne miejsce w Europie. Moim zdaniem mówienie że ktoś traci przez Berlin jest uproszczeniem rzeczywistości.
Affinitor
2015-10-16 22:05
pszn: tracą niewątpliwie ci wszyscy, ktorzy dzięki rozwojowi takich lotnisk jak Goleniow czy Babimost, a nawet Poznan i Wrocław, mogliby miec prace, duzo nowych miejsc pracy, gminy dochody z podatków itd. Ale obywatelskie myślenie nakazuje cieszyć sie, ze karmimy innych, nie?
gość_5ebd3, co masz na myśli że Polska zachodnia tylko traci na Berlinie? Jesteś pracownikiem jakiego portu lotniczego w Polsce zachodniej? Jeśli tak to ok, ale mieszkańcy to raczej zyskują. Ja jestem ze Szczecina i dzięki Berlinowi Szczecin ma dostęp do największej siatki połączeń ze wszystkich miast w Polsce. Kto więc traci?
gość_5ebd3
2015-10-16 13:40
ta informacja na głownej.... człowieku kasa zostaje za odra, a ty z Zielonej Góry obecnie możesz doeciec tylko do Wawy, zmień myślenie... bo polska zachodnia tylko na Berlinie TRACI
Ta informacja powinna być na głównej bo dotyczy sporej części polaków z województw zachodnich!
gość_bb08c
2015-10-16 10:39
W 2015 roku na wszystkich lotniskach Rumunii odnotowywany jest wzrost 0d 10 do 40 procent pasażerów w stosunku do 2014 roku .Od stycznia będa loty z Warszawy do Cluj Napoca.To 300 tys miasto generuje ponad milion pasażerów rocznie.Z Polski jedynie loty do Bukaresztu, ale 3 dziennie. Szkoda ze nie ma planów w okresie wakacyjnym lotów turystycznych np do Sibiu, Targu Mures, czy Baia Mare. Nawet niewielkimi jednostkami. Rumunia to piękny, bliski i bezpieczny kraj. Kiedyś nasz sąsiad.Pierwszym zagranicznym połączeniem po utworzeniu linii lotniczych w Polsce było połączenie do Bukaresztu. Było to w 1930 roku,a zatem 85 lat temu.