Norwegian poleci przez Atlantyk na B737

Norwegian poleci przez Atlantyk na B737 Loty rozpoczną się w maju 2016 r. i będą obsługiwane 4-5 razy. Linia potwierdziła tę informację, którą jako pierwsza podała gazeta "The Irish Times".W 2017 r. Norwegian uruchomi także loty z Cork do Nowego Jorku. Na razie spółka nie podała jednak, czy również ta trasa będzie obsługiwana samolotami wąskokadłubowymi. - To dopiero początek naszej ekspansji w Irlandii, ale...
26/09/2015 08:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2015-10-05 15:32   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing nadal rozmawia z przewoźnikami o ich wizji następcy B757. Priorytet otrzymał projekt B777X, po ukończeniu którego rozpoczną się ewentualnie prace nad nowym 757.
BA850 2015-10-04 17:14   
BA850 - Profil BA850
demar: zgadzam się, Boeing trochę przespał z następcą 757 :(
A321 w trzyklasowej konfiguracji (First, Busienss, Coach) latają między JFK a LAX/SFO zabierając na pokład 102 pasażerów. zobacz link
greg0303 2015-10-02 21:11   
greg0303 - Profil greg0303
Trwają rozmowy przedstawicieli linii Norwegian i Ryanair w sprawie współpracy interline.
demar 2015-09-29 10:54   
demar - Profil demar
@BA850: o następcy 757 Boeing myśli już wiele lat i co? Tzw. projekt MOM z najczęściej wymienianymi parametrami 225pax/5000nm. A321LR jest zaplanowany na 2019 rok (i to jest data bardzo realna biorąc pod uwagę postępy z A32xNeo), a im później będzie następca B757 tym gorzej dla niego.

@c7318: wielu by też chciało lecieć w A350. Ale jeśli w porównywalnych warunkach (miejsce w środku, waga bagażu, itd.) lot na A321LR miałby być 30% tańszy niż na A350 to ilu pasażerów jednak by się zdecydowało? W przedstawionym na prezentacji 164 miejscowym A321LR są trzy klasy i w sumie porównywalne warunki. Na trasach do 3000-3500 nm być może będzie taka alternatywa.
gość_50884 2015-09-29 09:50   
gość_50884 - Profil gość_50884
Nastepca Boeinga 757 bedzie A-321LR
Super samolot w swojej klasie, ktory ma wielka przyszlosc.
BA850 2015-09-28 09:58   
BA850 - Profil BA850
@demar potrzeba taniego następcy dla Boeinga 757
gość_c7318 2015-09-28 09:36   
gość_c7318 - Profil gość_c7318
@demar. Trudno powiedzieć czy rośnie czy po porostu pasażera stawia sie przed faktem dokonanym czyli albo lecisz 737przez altaltyk z nami albo wcale. Mam nadzieje ze to bedą jednostkowe przypadki takich lotów bo jakoś osobiście nie wyobrażam sobie lecieć z Heatrow do Toronto czy Calgary w 737 lub A320. Póki co szerokokadłubowych sie sprzedają choćby nawet nowy A350 i niech to one latają przez Atlantyk dając komfort pasażerom a A320 czy 737 pozostaną na regionalnych lotach. Pozdrawiam fanów lotnictwa.
demar 2015-09-28 07:42   
demar - Profil demar
Z drugiej strony to widać, że rośnie zapotrzebowanie na wąskokadłubowe samoloty gotowe do lotu przez Atlantyk. Nie dziwi zatem pomysł A321LR. Myślę, że także B737 (szczególnie MAX) mogą zostać specjalnie doposażone (np. dodatkowe zbiorniki paliwa).
Generalnie - jeśli obietnice nawet 30% niższych kosztów per pax dla samolotu wąskokadłubowego przez Atlantyk są prawdziwe (a coraz więcej na to wskazuje) to za 5-10 lat zobaczymy prawdziwy wysyp takich ofert.
BA850 2015-09-27 14:36   
BA850 - Profil BA850
WestJet w tej chwili lata 737 przez Atlantyk z St. John's do Dublina (3298 km) i z Halifax do Glasgow (4234 km). Jak to niżej @gość_e4da9 wytłumaczył - problemem jest lot na zachód, bo zwykle jest "pod wiatr", ale też lecąc na zachód do BOS jest sporo opcji lądowania na dotankowanie.

Co mnie dziwi, to czemu akurat Cork a nie Dublin?
gość_92c9d 2015-09-27 08:50   
gość_92c9d - Profil gość_92c9d
gość_a9271: jeżeli podają dla B738MAX range (fully loaded) = 6704km, to nie oznacza, że spadna jak kamień gdy przeleci 6700km. Inna sprawa, że jak leci na zachód to jet stream z reguły ma dokładnie na przeciw i spowalnia V_g samolotu o te 100-150km na każdą godzinę lotu. ORK-BOS (4708 km), ORK-JFK (5008 km). Poza wyjątkowo silnym prądem strumieniowym danego dnia w czasie lotu do USA, zwykły B737-800 NG daje radę (i ma jeszcze potrzebną rezerwę na holding), tak jak daje radę czarterowy B738 Travel Service na trasie PRG-SID (4974 km), a z WAW (5494 km) QS lata(ł) ze stopem w FUE.
zobacz link
gość_e4da9 2015-09-26 20:06   
gość_e4da9 - Profil gość_e4da9
Z Cork do Bostonu jest 2550 mil morskich. Zakładam, że autor miał na myśli mile angielskie (lądowe).

Samoloty operują na granicy zasięgu, ale nie znaczy to, że zużywają 100% paliwa w zbiorniku. Przepisy europejskie (EASA) jak i amerykańskie (FAA) wymagają pewnej ilości paliwa, która zostaje po lądowaniu na lotnisku docelowym. Upraszczając, składa się na nią paliwo wystarczające na wykonanie procedury nieudanego podejścia, dolot do lotniska zapasowego i oczekiwanie przez kolejne 30 minut. Paliwo wymagane na całą trasę powiększane jest o 5%. W ten sposób przepis przewiduje ewentualne zmiany trasy. Dodatkowo, jeżeli loty wykonywane są według procedur ETOPS (dalej niż 60 minut lotu od lotnisk zapasowych po trasie samolotem dwusilnikowym), przepisy wymagają kolejnych zapasów paliwa.

Podkreślam, powyższe jest znacznym uproszczeniem tematu. Szczegółowy wykład trwałby dłużej, tym niemniej zapraszam:)
gość_ecc4a 2015-09-26 19:47   
gość_ecc4a - Profil gość_ecc4a
gość_a9271 - Po drodze do Bostonu ma jeszcze kilka miejsc na międzylądowanie (m.in Halifax), więc jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to nie powinno być problemu. No i pilot będzie musiał być pewny, że doleci do Bostonu, żeby kontynuował dalszy lot, po wleceniu na terytorium Kanady. Trochę na styk, ale zapewne jakoś się zabezpieczą, żeby wydłużyć zasięg (jak było wspomniane, ograniczając liczbę sprzedawanych miejsc).
tomeks 2015-09-26 14:23   
tomeks - Profil tomeks
lmajchrowski: 737 już latają z Irlandii przez kałużę. Westjet lata z Dublina do YYT na 737-700.
gość_b60f1 2015-09-26 13:20   
gość_b60f1 - Profil gość_b60f1
Może dobrym pomysłem byłoby w tym przypadku przekonfigurowanie któregoś 738 na tylko C, jak np. ma BA, czy Privatair.
lmajchrowski 2015-09-26 13:19   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Fajna sprawa zobaczyc 737 przylatujacy z Europy
gość_a9271 2015-09-26 10:38   
gość_a9271 - Profil gość_a9271
Nie znam się na tym, ale z treści tekstu wynika, że takie loty odbywalyby się trochę na styk tzn. bez zapasu paliwa na sytuacje szczególne, niewielką korektę trasy, konieczność czekania na lądowanie itp. Bardzo proszę znawców tematyki o kilka słów komentarza.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy