Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_55606
2015-07-03 09:28
A ja myślę, że restrukturyzacja CSA przynosi owoce, są stabilni i finansowo wychodzą na prostą. Dobrze rokują też loty z Łodzi i Rzeszowa, zwłaszcza Edynburg jest perspektywiczny. Nie stawiałbym jeszcze na nich krzyżyka.
spotter10
2015-06-08 11:48
CSA wiele lat temu popełniło decyzje, które teraz znacząco im ciążą, ale które ówcześnie były uważane za sukces, rozwijanie się i stawiano CSA jako wzór dla LOT'u. Największym błędem było inwestowanie w za duże maszyny. Kompletnie olali segment 70-120 pax, czyli np. Embraery, a skupiono się na A319/320. W późniejszym okresie, gdy nie zarabiali na trasach, bo maszyny były za duże, to wiele tras pozamykali, bo nie mieli wystarczającej liczby małych maszyn. Na dodatek nie pozyskali żadnych nowych long haul'i i skupili się tylko na trasach europejskich, licząc na swoich partnerów, którzy ich trochę olali. Tym sposobem zostali z ręką w nocniku i nie wiedzą co teraz robić.
Ciesze się, że LOT unika podobnego losu i wierzę w to, że wyjdzie na prostą. Obecny program restrukturyzacji pokazuje, że to się sprawdza. Oby tak dalej.
@gość_c4575
"Zal mi ich, bo fajna była linia, ale widać rynek lotniczy jest brutalny i przetrwają najwięksi."
Nie najwięksi, ale przede wszystkim najmądrzejsi i najbardziej ogarnięci.
gość_c4575
2015-06-04 08:46
Mietek, do Dubaju CSA nie lata od wielu lat. Ostatnio latali do Abu Dhabi, ale nikt nimi nie latał i szybko zamknęli. Pozamykali też całe mnóstw tras, nawet Londyn i Frankfurt. Linia nie ma pomysłu na siebie, rzuca się we wszystkich kierunkach, mają już tylko połowę floty, bo oddali wszystkie A320 zostawiajac A319 i stre ATRy, przejęcie przez Korean Air niczego nie dało, bo koreańczycy powinni dać im prawdziwych managerów do zarządzania, a nie jednego A330. Zal mi ich, bo fajna była linia, ale widać rynek lotniczy jest brutalny i przetrwają najwięksi.
CSA chyba na prawdę nie wie co robi. Ostatnio skasowali też zdaje się połączenie do Dubaju.
gość_7c8b0
2015-06-03 09:59
gość_ea8dc: czytaj ze zrozumieniem. Twój rozumek nie obejmuje innego pozwalania konkurencji na działanie jak tylko nakazowo-rozdzielcza? Chyba pomyliłeś epoki, w których żyjesz....
gość_ea8dc
2015-06-03 08:41
Gość_4c862: CSA nie ma nic do pozwalania LOTowi, jest otwarte niebo, LOT ma prawo latać 4 a nawet więcej razy dziennie o ile mu sie to opłaca.
gość_6ddee
2015-06-03 08:28
"Przewoźnik posiadał także prawa przewozu pasażerów na odcinku krajowym w Polsce"
Tak, bo Czechy, podobnie jak Polska, są członkiem Unii Europejskiej.
pablakiss
2015-06-02 22:58
Płaczecie jak byscie z CSA codziennie do pracy latali,.,W tej calej spółce CSA sa takie same osły jak w Eurolocie,., i tyle w temacie
maciek_waw
2015-06-02 22:48
Istny cyrk z tym CSA, oni naprawdę nie mają pomysłu na dalszą działalność. Połączenia do Rosji (na które tak bardzo postawili swego czasu) dały im w kość. Zaczyna przypominać to Eurolot pod koniec swojej działalności...
gość_4c862
2015-06-02 22:29
Ja bym raczej powiedział, że CSA same się marginalizują pozwalając Lotowi latać 4x dziennie. Ceny CSA na kolana nie powalają, na pewno wobec Lotu nie są konkurencyjne, 4 loty dziennie dają dość sporą swobodę wyboru dogodnych godzin połączeń, a mając do wyboru za te same pieniądze lot krótszy odrzutowcem i nieco dłuższy zdezelowanym ATRem to ja się osobiście dziwię, że CSA jeszcze się trzyma z 3 lotami dziennie
gość_0609b
2015-06-02 20:05
Z tym optymizmem dotyczacym LOTu bylbym ostrozny. Zobaczymy jak spuszcza tego przewoznika ze smsczy KE czy wtedy beda podjete przemyslane i rozsadne decyzje. Czy da sie przyciagnac klientow gotowych placic za najdrozsze bilety. Szansa jest.
CSA i LOT to male i nie liczace sie linie. W dzisiejszych czasach trzeba sie trzymac solidnego aliansu i dobrego przewoznika.
LOT mogl byc kiedys kupiony przez LH. Ale tej szansy nie wykorzystano. A szkoda. Teraz drugiej takiej okazji nie bedzie. A czy sobie sami poradza to czas pokaze. Ja to czarno widze.
gość_b9551
2015-06-02 19:04
LOT latając 24x tygodniowo do PRG przyczynia się poniekąd do marginalizacji CSA w PL no ale płakać nie bedziem
gość_20271
2015-06-02 18:17
Nie porównuj CSA z LOTem. LOT ma jasny plan i będzie go realizował od stycznia. W dodatku już zarabia. Natomiast CSA nie ma pomysłu i desperacko uruchamia festiwal tras. Do tej pory nie wiedzą czy chcą być LCC czy Legacy, a na bycie hybrydą nie mają potencjału na tyle tras na ile otwierają. Według mnie CSA upadnie w ciągu maksymalnie dwóch lat, choć przewiduje że już pod koniec roku mogą być plotki o upadłości.
gość_afb66
2015-06-02 17:38
Do Krakowa? Tez bez sensu. CSA musi podobnie jak LoT "wyzdrowiec" i utworzyc pomysl na siebie. Inaczej zarowno polski jak i czeski przewoznik podziela los Malev.
A może podasz jakąś przyczynę czemu miałoby lepiej im latać do Krakowa? Abstrahując od tego, że artykuł nic nie mówi na temat potencjalnych lotów do Krakowa lecz o skasowaniu Poznania i Gdańska.
gość_91dce
2015-06-02 16:43
michal5
yyyy.... poco do KRK? Ślązacy jak chcą lecieć do Pragi to wybiorą Ostrawę zamiast KRK.
Nie lepiej było im latać do Krakowa?
gość_0f3a5
2015-06-02 15:49
W przyszłym roku to CSA już nie będzie, przy takiej polityce.