Jednak nie polecimy z Pragi do Gdańska i Poznania

Jednak nie polecimy z Pragi do Gdańska i Poznania Informacje o przeniesieniu inauguracji połączenia pojawiły się już w połowie ubiegłego miesiąca. Wtedy zakładano, iż loty jednak ruszą, ale od 15 czerwca. Mimo to wczoraj (1.06), poznańskie lotnisko opublikowało na swoim fanpage'u w portalu facebook.com wiadomość, że start lotów z czeskiej stolicy został przełożony na przyszły rok. Jednak dokładna data nie jest znana.Póki...
02/06/2015 15:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_55606 2015-07-03 09:28   
gość_55606 - Profil gość_55606
A ja myślę, że restrukturyzacja CSA przynosi owoce, są stabilni i finansowo wychodzą na prostą. Dobrze rokują też loty z Łodzi i Rzeszowa, zwłaszcza Edynburg jest perspektywiczny. Nie stawiałbym jeszcze na nich krzyżyka.
spotter10 2015-06-08 11:48   
spotter10 - Profil spotter10
CSA wiele lat temu popełniło decyzje, które teraz znacząco im ciążą, ale które ówcześnie były uważane za sukces, rozwijanie się i stawiano CSA jako wzór dla LOT'u. Największym błędem było inwestowanie w za duże maszyny. Kompletnie olali segment 70-120 pax, czyli np. Embraery, a skupiono się na A319/320. W późniejszym okresie, gdy nie zarabiali na trasach, bo maszyny były za duże, to wiele tras pozamykali, bo nie mieli wystarczającej liczby małych maszyn. Na dodatek nie pozyskali żadnych nowych long haul'i i skupili się tylko na trasach europejskich, licząc na swoich partnerów, którzy ich trochę olali. Tym sposobem zostali z ręką w nocniku i nie wiedzą co teraz robić.
Ciesze się, że LOT unika podobnego losu i wierzę w to, że wyjdzie na prostą. Obecny program restrukturyzacji pokazuje, że to się sprawdza. Oby tak dalej.
szydelm 2015-06-04 18:15   
szydelm - Profil szydelm
@gość_c4575
"Zal mi ich, bo fajna była linia, ale widać rynek lotniczy jest brutalny i przetrwają najwięksi."

Nie najwięksi, ale przede wszystkim najmądrzejsi i najbardziej ogarnięci.
gość_c4575 2015-06-04 08:46   
gość_c4575 - Profil gość_c4575
Mietek, do Dubaju CSA nie lata od wielu lat. Ostatnio latali do Abu Dhabi, ale nikt nimi nie latał i szybko zamknęli. Pozamykali też całe mnóstw tras, nawet Londyn i Frankfurt. Linia nie ma pomysłu na siebie, rzuca się we wszystkich kierunkach, mają już tylko połowę floty, bo oddali wszystkie A320 zostawiajac A319 i stre ATRy, przejęcie przez Korean Air niczego nie dało, bo koreańczycy powinni dać im prawdziwych managerów do zarządzania, a nie jednego A330. Zal mi ich, bo fajna była linia, ale widać rynek lotniczy jest brutalny i przetrwają najwięksi.
mietek 2015-06-03 11:44   
mietek - Profil mietek
CSA chyba na prawdę nie wie co robi. Ostatnio skasowali też zdaje się połączenie do Dubaju.
gość_7c8b0 2015-06-03 09:59   
gość_7c8b0 - Profil gość_7c8b0
gość_ea8dc: czytaj ze zrozumieniem. Twój rozumek nie obejmuje innego pozwalania konkurencji na działanie jak tylko nakazowo-rozdzielcza? Chyba pomyliłeś epoki, w których żyjesz....
gość_ea8dc 2015-06-03 08:41   
gość_ea8dc - Profil gość_ea8dc
Gość_4c862: CSA nie ma nic do pozwalania LOTowi, jest otwarte niebo, LOT ma prawo latać 4 a nawet więcej razy dziennie o ile mu sie to opłaca.
gość_6ddee 2015-06-03 08:28   
gość_6ddee - Profil gość_6ddee
"Przewoźnik posiadał także prawa przewozu pasażerów na odcinku krajowym w Polsce"

Tak, bo Czechy, podobnie jak Polska, są członkiem Unii Europejskiej.
pablakiss 2015-06-02 22:58   
pablakiss - Profil pablakiss
Płaczecie jak byscie z CSA codziennie do pracy latali,.,W tej calej spółce CSA sa takie same osły jak w Eurolocie,., i tyle w temacie
maciek_waw 2015-06-02 22:48   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Istny cyrk z tym CSA, oni naprawdę nie mają pomysłu na dalszą działalność. Połączenia do Rosji (na które tak bardzo postawili swego czasu) dały im w kość. Zaczyna przypominać to Eurolot pod koniec swojej działalności...
gość_4c862 2015-06-02 22:29   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Ja bym raczej powiedział, że CSA same się marginalizują pozwalając Lotowi latać 4x dziennie. Ceny CSA na kolana nie powalają, na pewno wobec Lotu nie są konkurencyjne, 4 loty dziennie dają dość sporą swobodę wyboru dogodnych godzin połączeń, a mając do wyboru za te same pieniądze lot krótszy odrzutowcem i nieco dłuższy zdezelowanym ATRem to ja się osobiście dziwię, że CSA jeszcze się trzyma z 3 lotami dziennie
gość_0609b 2015-06-02 20:05   
gość_0609b - Profil gość_0609b
Z tym optymizmem dotyczacym LOTu bylbym ostrozny. Zobaczymy jak spuszcza tego przewoznika ze smsczy KE czy wtedy beda podjete przemyslane i rozsadne decyzje. Czy da sie przyciagnac klientow gotowych placic za najdrozsze bilety. Szansa jest.
CSA i LOT to male i nie liczace sie linie. W dzisiejszych czasach trzeba sie trzymac solidnego aliansu i dobrego przewoznika.
LOT mogl byc kiedys kupiony przez LH. Ale tej szansy nie wykorzystano. A szkoda. Teraz drugiej takiej okazji nie bedzie. A czy sobie sami poradza to czas pokaze. Ja to czarno widze.
gość_b9551 2015-06-02 19:04   
gość_b9551 - Profil gość_b9551
LOT latając 24x tygodniowo do PRG przyczynia się poniekąd do marginalizacji CSA w PL no ale płakać nie bedziem
gość_20271 2015-06-02 18:17   
gość_20271 - Profil gość_20271
Nie porównuj CSA z LOTem. LOT ma jasny plan i będzie go realizował od stycznia. W dodatku już zarabia. Natomiast CSA nie ma pomysłu i desperacko uruchamia festiwal tras. Do tej pory nie wiedzą czy chcą być LCC czy Legacy, a na bycie hybrydą nie mają potencjału na tyle tras na ile otwierają. Według mnie CSA upadnie w ciągu maksymalnie dwóch lat, choć przewiduje że już pod koniec roku mogą być plotki o upadłości.
gość_afb66 2015-06-02 17:38   
gość_afb66 - Profil gość_afb66
Do Krakowa? Tez bez sensu. CSA musi podobnie jak LoT "wyzdrowiec" i utworzyc pomysl na siebie. Inaczej zarowno polski jak i czeski przewoznik podziela los Malev.
misiok 2015-06-02 16:46   
misiok - Profil misiok
A może podasz jakąś przyczynę czemu miałoby lepiej im latać do Krakowa? Abstrahując od tego, że artykuł nic nie mówi na temat potencjalnych lotów do Krakowa lecz o skasowaniu Poznania i Gdańska.
gość_91dce 2015-06-02 16:43   
gość_91dce - Profil gość_91dce
michal5
yyyy.... poco do KRK? Ślązacy jak chcą lecieć do Pragi to wybiorą Ostrawę zamiast KRK.
michal5 2015-06-02 16:32   
michal5 - Profil michal5
Nie lepiej było im latać do Krakowa?
gość_0f3a5 2015-06-02 15:49   
gość_0f3a5 - Profil gość_0f3a5
W przyszłym roku to CSA już nie będzie, przy takiej polityce.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy