Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_74d9a
2015-06-02 02:04
Radni beda decydowac gdzie LOT ma latac. Paranoja.
gość_da9cc
2015-05-30 00:19
gość_52b11: Wielu tradycyjnych przewoźników koncentruje się na dowozie do swojego HUBu i stamtąd dalej w świat. Czego Ty chcesz od LOTu? Połączenia z KRK mogłyby teoretycznie wypalić, ale 1/2 razy tygodniowo i do tego sezonowo. Poza tym ponoć na lotach z regionów do USA problemem zawsze było obłożenie w C.
gość_0609b
2015-05-30 00:12
Takie rzeczy to tylko w Najjasniejszej Pomrocznej.
gość_52b11
2015-05-29 22:43
A moze stworzyć połączenie KRK-GDN-ORD/JFK , wtedy zarówno południe jak i pomorze spowoduje pełne wypełnienie samolotu. Tylko wtedy samoloty z Okęcia w wypełnieniu by straciły,a to lotowi i Okęciu nie pasuje.Lot i Okęcie to jedna wzajemnie adorująca się grupa.
gość_a5c0e
2015-05-29 21:02
każdy z Was ma trochę racji... kiedyś loty do ORD, JFK i EWR z KRK mimo, iż samoloty faktycznie nie zawsze mogły latać pełne i tak były opłacalne. LOT miał dość drogie bilety ale wtedy na tych trasach latali głównie ludzie z podhala i z podkarpacia, którzy nie za bardzo znali język i woleli płacić więcej w LO niż latać np. LH przez FRA lub MUC, płacili wyższą cenę za bariery językowe.
Pede miałeś rację nawet z tym, że B767 nawet paliwa nie zabierał :), samoloty często miały międzylądowania w GDN w celu dotankowania.
Dziś czasy są inne, ludzie znają języki więc bariery się zmniejszyły, do tego jest silna konkurencja w KRK dla LO w postaci LH, BA, KL, OS, którzy właśnie w większości dowożą paxów do swych hubów i dalej w świat m.in. do USA. Do tego dochądzą atuty KTW w postaci nie tylko pasa ale bazy CARGO, statystycznie lepszych warunków pogodowych i... niższych opłat lotniskowych. Tak więc osobiście uważam, że rozmowy w sprawie trasy KTW-ORD są podyktowane czynnikami operacyjno-ekonomicznymi, choć każdy dobrze sobie zdaje sprawę, że z punktu widzenia paxów, lepiej byłoby, gdyby rejsy były z KRK. Osobiście jestem za KRK w tym temacie, ale to wyłącznie moja sprawa.
gość_fe1c6
2015-05-28 18:14
ale Wy piszecie niedorzeczności . Loty do Chicago powinny odbywać się z Łodzi - i wszyscy zadowoleni - LOT - ograniczył koszty o połowę , Warszawa i Kraków - mają bliżej ,pasażerowie - lepszy dojazd i najtańsze parkingi - tylko Łódź
gość_e083a
2015-05-28 17:11
@gość_d9e1a: o ile wiem to LOT ma B787-8 tylko z silnikami RR Trent 1000. Szczegółowe parametry wariantu (MTOW, MZFW, itd) powinien znać LOT oraz oczywiście kapitan i to on zawsze podejmuje decyzję o starcie i jest za nią odpowiedzialny (w zależności od temp., wiatru, oszacowanej wadze ładunku, itd.).
Typowa użyteczna ładność (pax+cargo) B787-8 to ok. 40-42ton.
Różnica między MTOW i MZFW wynosi typowo ok.67ton (co powinno z zapasem wystarczyć na paliwo np. KRK-JFK, to ok. dwie trzecie pojemności zbiorników).
Ale jeśli z powodu krótszego pasa (2550m) trzeba odjąć 16ton to z 40 zostaje 24 i zwykle przyjmuje się 100kg na pax więc mamy 240pax (przy 252 miejscach...).
W upale (40 stopni C) z 40 ton może się zrobić 10 ton (jeśli można mniej zatankować to nieco więcej) i 100pax.... co nie wymaga komentarza.
Bez sprzyjających warunków pogody start z KRK nie ma sensu; a z kompletem pax bez dobrej pogody kapitan mógłby odmówić startu; start tylko z częścią pax jest oczywiście możliwy, tylko czy da się wtedy na tym zarobić?
Mimo, iż popieram starania o loty za ocean i tą rezolucję, to obstawiam, że jak chodzi o "większe samoloty" to prędzej A330 Emirates zobaczymy w Balicach niż 787 LOT. Dla nich długość pasa powinna wystarczyć włącznie z cargo (do Dublina czy Glasgow latają na 777-długości DS podobne 2600-2650 a odległość większa). Licytujecie się widze na te metry czy 2550 to starczy czy nie, a pamiętajcie jeszcze jeszcze o możliwości zmiany wiatru i pasa z 25 na 07. Wtedy się robi 2350+/- nie pamiętam dokładnie co do metra ze względu na górkę na wschód od autostrady, którą by wypadało zaorać, ale to pewnie droższe z wojnami ekologów i bardziej czasochłonne niż budowa nowej, ukośnej DS.
gość_d9e1a
2015-05-28 15:31
A może prezes ma opracowanie od ekspertów na które się powołuje. Nie zapomnijcie że Lot ma 787 w dwóch wariantach silnikowych bardzo mocne Trent 1000 i słabsze GEnx. Kraków ma bazę historyczną załadunku na rejsach za wielką wodę na 767 i zapewne dobrze wie kiedy i jak był załadowany strat samolot Lotu.
Obecnie nie ma co ukrywać ale 787 z Trentami na pewno poradziłby sobie z pasa w Balicach nawet przy mniej korzystnych warunkach. Tylko czy dla LOTu jest to opłacalne. Katowice mają cargo może to na tym LOT chce zarabiać a dzięki dluższej drodze może go zapakować do pełna.
@gość_f2f21 - faktem jest, że na dzień dzisiejszy DS w Krakowie jest za krótka dla B787, ale nie ma powodu obrażać prezesa lotniska. Może kolega nie doczytał, ale rezolucję podjęła rada miejska a nie zarząd lotniska.
A zarząd jak mi się wydaje przymierza się już do budowy nowej DS, więc raczej ma pojęcie jakie inwestycje są niezbędne do dalszego rozwoju. Czego krakowskiemu lotnisku życzę.
@pede, @gość_f2f21: w tej sprawie wystarczy spojrzeć na Aircraft Characteristics: przy standardowych warunkach (poziom morza, 15C itd.) B787-8 na pasie 2550m wystartuje z masą maksymalną ok. 212 ton (czyli 16 ton mniej niż maksymalny przewidziany dla tego modelu). W takich warunkach start z MTOW 228 ton wymaga co najmniej 3100m pasa.
Przy wyższej temp. (upał: standard + 25C) 2550m wystarczy na maks. ok. 196ton, a to już się robi mało.
gość_f2f21
2015-05-27 22:44
Taka prawda, wystarczy poczytac dokumenatcje techniczna b787, lub b767. 2550m to jest za malo by planowac regularne rejsy za ocean. Ale widac prezes lotniska tego nie wie. To swiadczy tylko o jego "profesjonalizmie".
Pyrzowice na dzien dzisiejszy sa naturalnym wyborem do rejsow sezonowych za ocean dla południa polski.
gość_82624: powiedz skąd masz takie informacje, że 787 wystartuje z KRK tylko bez bagażu/cargo. Może jeszcze bez paliwa?
gość_82624
2015-05-27 19:29
Pas w Krakowie do ladowania jest ok dla B 787 , ale do startu z pełnym obciążeniem jest za krotki. Samolot musiałby latać np bez bagażu lub bez cargo.
gość_82624
2015-05-27 19:26
Od jutra w KTW pierwsze operacje na nowym pasie.
korrado2
2015-05-27 16:30
Popieram Misioka. Jestem z Krakowa i bardzo bym się cieszył, gdyby z Balic LOT latał ponownie za ocean, ale bardziej zależy mi na tym, żeby w ogóle latał, a jeśli wszyscy rozpoczną naciski polityczne, to wrócimy do sytuacji, którą już w Locie widzieliśmy, całkiem niedawno. Niech radni zajmą się raczej komunikacją miejską.
Skoro za wszelką cenę musisz udowodnić, że masz rację to niech Ci będzie, ale z Podlesia czy Piotrowic do autostrady też nie da się w szczycie dojechać szybciej niż w pół godziny. A Pyrzowice nie są lotniskiem dla Katowic lecz dla całej aglomeracji, więc rozpatrywanie samych Katowic nie ma sensu.
@misiok: ja cały czas piszę o dojeździe z Katowic a nie z innej części śląska, bo od Katowic się właśnie temat zaczął.
Znowu zaczynają się spory co lepsze: Kraków czy Katowice. Kraków uważa, że im się należy, Katowice uważają, że mają dłuższy i równy pas. Więc niech latają za ocean z Rzeszowa i będziemy pogodzeni. :)
Pede - nie każdy na Śląsku mieszka przy autostradzie. Ja do Pyrzowic jadę 10-15 min., a do autostrady w szczycie godzinę - możemy się tak przebijać na argumenty. Poza tym napisałem czas od Balic do Pyrzowic, bo do Balic musisz dojechać tak czy inaczej.