Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5fa62
2015-05-27 19:09
Haha, lol. Z każdego miasta Brandenburgii można do Berlina dotrzeć pociągiem przez cały dzień, co godzinę albo pół godziny. A ile połączeń kolejowych łączy Cottbus z Wrocławiem?
Zero. 0. Null. Nic.
I to wszystko na temat.
gość_dab6a
2015-05-07 19:56
ale to juz bylo...
wystarczy zajrzec tutaj:
Trzepacz P., 2008, praca doktorska IGiGP UJ, Porty lotnicze jako czynnik oddziaływania na przestrzeń gospodarczą i sieć osadniczą w Polsce
haile_cracovia
2015-05-07 18:19
Rynek turecki? Poza Stambułem i czarterami nie ma potencjału, no może jakiś biznesowy ruch do Ankary. LOT nie niszczy potencjału polskich lotnisk, tylko zachowuje się zgodnie ze swoim interesem i w ramach możliwości jakie ma. Poszukajcie sobie artykuł "Tureckie kazanie".
gość_9ef86
2015-05-07 15:58
@gość_5addd może to kwestia praw pomiędzy krajami? skoro Turcy nie chcą otworzyć rynku dla nas to czemu my mamy to robić dla nich?
gość_de300
2015-05-07 10:59
Ciekawy artykul.
Polskie lotniska nie zabiegaja o polskich podroznych a co dopiero mowic o zagranicznych.
gość_5addd
2015-05-06 23:30
Potencjał polskich lotnisk jest stale i skutecznie niszczony przez LOT oraz ULC i aby nie było inaczej pilnuje tego Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny ... przykład ? Turkish pomimo wielokrotnych wystąpień o rejsy do lotnisk krajowych dostaje permanentnie odmowę bo nie jest linią z UE ! a dlaczego innym członkom UE to absolutnie nie przeszkadza i ich lotniska - i regiony zyskują stale na obecności tej linii lotniczej ? kolejny przykład ? proszę bardzo, zamiast do Wrocławia , Katowic lub Krakowa poleci do ... Ostrawy.
gość_58d1d
2015-05-06 23:19
Nie wiedzialem, ze Radom juz "oddzialywuje" na arenie rynku lotniczego w Polsce. Towarzysze z Radomia juz pomagaja, efekt Gierka jest staly.
gość_58d1d
2015-05-06 23:17
Czyli nadal jestesmy w ogonie europejskim. A mialo byc tak pieknie i w dodatku po europejsku. Szkoda. Moze za nastepne dwadziescia lat.
@gość_56b8d Aż sobie sprawdziłem i pociąg z Ostrawy do Pragi jedzie 3 godziny. Do KRK autem można dojechać na spokojnie w ok. 1:30, do KTW w 1:10. Jak już wjedziesz na autostradę w Czechach to zjeżdżasz na lotnisku. Zapewniam Cię, że dużo Czechów lata z obu tych lotnisk, bo oferta w Ostrawie jest raczej symboliczna, a do Pragi jest dużo dalej.
gość_8ea68
2015-05-06 18:08
Ortler zerknij tu
zobacz link
Mapki podane przez WB Data Mining podające obszary o określonych czasach dojazdu do lotnisk są nader interesujące, nie zawierają jednak informacji o 'sile oddziaływania' portów, tj. możliwości drenażu przez nie pasażerów. Ten ostatni wskaźnik stanowi iloczyn czasów dojazdu oraz ilości połączeń lotniczych. A przecież te informacje są najważniejsze zarówno dla zwykłych pasażerów jak i dla managerów zarządzania infrastruktura w skali regionu a nawet całego kraju. Mapki pokazały np. spore obszary oddziaływania lotnisk RDO i IEG (tu sięgającego nawet obszaru Niemiec), ale wiadomo, ze rzeczywista siła oddziaływania tych portów jest równa zeru, gdyż w praktyce nic z nich nie lata. Podobnie jest z lotniskiem w Ostrawie, które posiadając jedynie nieliczne połączenia z PRG, DUS i STN, przy żałosnej liczbie PAXów 288 tys. w 2014 r. nie stanowi niemal żadnej konkurencji dla PRG, KTW, czy KRK. Odwrotna sytuacja zachodzi w przypadku lotnisk Berlina, który chociaż niemal nie wykazany na mapkach drenuje większość potencjalnych pasażerów z Wielkopolski i Pomorza Zachodniego, hamując zarazem rozwój lotnisk POZ i SSZ. Przedstawione w artykule mapki są zatem mylące i w rzetelnie wykonanym opracowaniu powinny być uzupełnione dodatkowymi mapkami przestawiającymi rzeczywiste 'siły oddziaływania' poszczególnych lotnisk. Wtedy sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej niż opracowaniu WB Data Mining.
gość_56b8d
2015-05-06 16:52
Tak juz widze te tłumy mieszkańców Czech czekajacych na wylot z KRK. Z Ostravy szybciej pociagiem dojadę do Pragi niż samochodem do KRK, więc nie widze tu żadnej konkurencji, tak samo jak mieszkaniec Gorlitz na pewno nie pojedzie do WRC bo lepszy komfort ma w Dreznie, Słowacy to już napewno wybiorą Wiedeń ale Polacy myslą, że Wszyscy chcą latac z polskich lotnisk. Ludzie kto pisze te bzdury i robi takie badania???
gość_56ca2
2015-05-06 15:06
Mam nadzieję, że po restrukturyzacji LOT otworzy coś z Poznania - w przeciwnym razie pasażerów że stolicy Wielkopolski trzeba będzie uznać za straconych - wybiorą niemiecki transport,
gość_54391
2015-05-06 14:26
A Kaliningrad i Gdańsk? Na EPGD 1/4 fur na długoterminowym to Rosjanie z końcówką 39, wiadomo. Więc mapka do poprawki. Tak, da się w ciągu 2 godzin bez problemu dojechać z Kaliningradu do lotniska w Gdańsku i mnóstwo ludzi dojeżdża. Większość trasy to ekspresówka, a ostatni odcinek zwykłej krajówki (Elbląg-Koszwały) idzie właśnie do przebudowy na eSkę.