Słaby zagraniczny zasięg polskich lotnisk

Słaby zagraniczny zasięg polskich lotnisk Jedynie na zachodniej i południowej granicy Polski można mówić o transgranicznej rywalizacji portów lotniczych. Jak wyraźnie pokazują dane WB Data Mining, uwzględniające czas dojazdu do lotnisk, najsilniejszą pozycję do przyciągania pasażerów spoza Polski mają rywalizujące o nich Kraków i Katowice. Obydwa południowe lotniska są atrakcyjne przede wszystkim dla...
06/05/2015 13:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5fa62 2015-05-27 19:09   
gość_5fa62 - Profil gość_5fa62
Haha, lol. Z każdego miasta Brandenburgii można do Berlina dotrzeć pociągiem przez cały dzień, co godzinę albo pół godziny. A ile połączeń kolejowych łączy Cottbus z Wrocławiem?

Zero. 0. Null. Nic.

I to wszystko na temat.
gość_dab6a 2015-05-07 19:56   
gość_dab6a - Profil gość_dab6a
ale to juz bylo...
wystarczy zajrzec tutaj:
Trzepacz P., 2008, praca doktorska IGiGP UJ, Porty lotnicze jako czynnik oddziaływania na przestrzeń gospodarczą i sieć osadniczą w Polsce
haile_cracovia 2015-05-07 18:19   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
Rynek turecki? Poza Stambułem i czarterami nie ma potencjału, no może jakiś biznesowy ruch do Ankary. LOT nie niszczy potencjału polskich lotnisk, tylko zachowuje się zgodnie ze swoim interesem i w ramach możliwości jakie ma. Poszukajcie sobie artykuł "Tureckie kazanie".
gość_9ef86 2015-05-07 15:58   
gość_9ef86 - Profil gość_9ef86
@gość_5addd może to kwestia praw pomiędzy krajami? skoro Turcy nie chcą otworzyć rynku dla nas to czemu my mamy to robić dla nich?
gość_de300 2015-05-07 10:59   
gość_de300 - Profil gość_de300
Ciekawy artykul.
wroord 2015-05-07 01:12   
wroord - Profil wroord
Polskie lotniska nie zabiegaja o polskich podroznych a co dopiero mowic o zagranicznych.
gość_5addd 2015-05-06 23:30   
gość_5addd - Profil gość_5addd
Potencjał polskich lotnisk jest stale i skutecznie niszczony przez LOT oraz ULC i aby nie było inaczej pilnuje tego Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny ... przykład ? Turkish pomimo wielokrotnych wystąpień o rejsy do lotnisk krajowych dostaje permanentnie odmowę bo nie jest linią z UE ! a dlaczego innym członkom UE to absolutnie nie przeszkadza i ich lotniska - i regiony zyskują stale na obecności tej linii lotniczej ? kolejny przykład ? proszę bardzo, zamiast do Wrocławia , Katowic lub Krakowa poleci do ... Ostrawy.
gość_58d1d 2015-05-06 23:19   
gość_58d1d - Profil gość_58d1d
Nie wiedzialem, ze Radom juz "oddzialywuje" na arenie rynku lotniczego w Polsce. Towarzysze z Radomia juz pomagaja, efekt Gierka jest staly.
gość_58d1d 2015-05-06 23:17   
gość_58d1d - Profil gość_58d1d
Czyli nadal jestesmy w ogonie europejskim. A mialo byc tak pieknie i w dodatku po europejsku. Szkoda. Moze za nastepne dwadziescia lat.
kevin 2015-05-06 23:02   
kevin - Profil kevin
@gość_56b8d Aż sobie sprawdziłem i pociąg z Ostrawy do Pragi jedzie 3 godziny. Do KRK autem można dojechać na spokojnie w ok. 1:30, do KTW w 1:10. Jak już wjedziesz na autostradę w Czechach to zjeżdżasz na lotnisku. Zapewniam Cię, że dużo Czechów lata z obu tych lotnisk, bo oferta w Ostrawie jest raczej symboliczna, a do Pragi jest dużo dalej.
gość_8ea68 2015-05-06 18:08   
gość_8ea68 - Profil gość_8ea68
Ortler zerknij tu zobacz link
ortler 2015-05-06 17:24   
ortler - Profil ortler
Mapki podane przez WB Data Mining podające obszary o określonych czasach dojazdu do lotnisk są nader interesujące, nie zawierają jednak informacji o 'sile oddziaływania' portów, tj. możliwości drenażu przez nie pasażerów. Ten ostatni wskaźnik stanowi iloczyn czasów dojazdu oraz ilości połączeń lotniczych. A przecież te informacje są najważniejsze zarówno dla zwykłych pasażerów jak i dla managerów zarządzania infrastruktura w skali regionu a nawet całego kraju. Mapki pokazały np. spore obszary oddziaływania lotnisk RDO i IEG (tu sięgającego nawet obszaru Niemiec), ale wiadomo, ze rzeczywista siła oddziaływania tych portów jest równa zeru, gdyż w praktyce nic z nich nie lata. Podobnie jest z lotniskiem w Ostrawie, które posiadając jedynie nieliczne połączenia z PRG, DUS i STN, przy żałosnej liczbie PAXów 288 tys. w 2014 r. nie stanowi niemal żadnej konkurencji dla PRG, KTW, czy KRK. Odwrotna sytuacja zachodzi w przypadku lotnisk Berlina, który chociaż niemal nie wykazany na mapkach drenuje większość potencjalnych pasażerów z Wielkopolski i Pomorza Zachodniego, hamując zarazem rozwój lotnisk POZ i SSZ. Przedstawione w artykule mapki są zatem mylące i w rzetelnie wykonanym opracowaniu powinny być uzupełnione dodatkowymi mapkami przestawiającymi rzeczywiste 'siły oddziaływania' poszczególnych lotnisk. Wtedy sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej niż opracowaniu WB Data Mining.
gość_56b8d 2015-05-06 16:52   
gość_56b8d - Profil gość_56b8d
Tak juz widze te tłumy mieszkańców Czech czekajacych na wylot z KRK. Z Ostravy szybciej pociagiem dojadę do Pragi niż samochodem do KRK, więc nie widze tu żadnej konkurencji, tak samo jak mieszkaniec Gorlitz na pewno nie pojedzie do WRC bo lepszy komfort ma w Dreznie, Słowacy to już napewno wybiorą Wiedeń ale Polacy myslą, że Wszyscy chcą latac z polskich lotnisk. Ludzie kto pisze te bzdury i robi takie badania???
gość_56ca2 2015-05-06 15:06   
gość_56ca2 - Profil gość_56ca2
Mam nadzieję, że po restrukturyzacji LOT otworzy coś z Poznania - w przeciwnym razie pasażerów że stolicy Wielkopolski trzeba będzie uznać za straconych - wybiorą niemiecki transport,
gość_54391 2015-05-06 14:26   
gość_54391 - Profil gość_54391
A Kaliningrad i Gdańsk? Na EPGD 1/4 fur na długoterminowym to Rosjanie z końcówką 39, wiadomo. Więc mapka do poprawki. Tak, da się w ciągu 2 godzin bez problemu dojechać z Kaliningradu do lotniska w Gdańsku i mnóstwo ludzi dojeżdża. Większość trasy to ekspresówka, a ostatni odcinek zwykłej krajówki (Elbląg-Koszwały) idzie właśnie do przebudowy na eSkę.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy