Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c2e1c
2015-04-23 10:51
Gosc_2fb52: To racja. Skoda i wiele innych inwestycji swietnych koncernów samochodowych przelecialo nam obok nosa. Jeszcze za czasów SLD... Wracając do Lotu. Slyszalo się w ostatnim czasie o paru usterkach 737 400 Lot charters i LOTu tez. Czy nie czas by sprzedali 737 400 (byla to bodaj ich wlasnosc, dzis maja ponad 20l.) na rzecz trzech,czterech np. 737 800 lub 737 700, ktore w czarterach dobrze sie sprawdzaja? Nie stac ich na to?
pcharasz
2015-03-20 19:47
Mnie też bardziej się podoba pomysł z mniejszościowym inwestorem branżowym z poza Europy + instytucje finansowe + akcjonariat obywatelski + skarb państwa.
gość_2fb52
2015-03-20 10:21
Kiedys chyba Lufa chciala kupic LOT. Podniosla sie wtedy histeria. Podobnie jak przy interesach VW nad chyba FSO. No coz, gdzie jest Skoda kazdy widzi, ale najwazniejsze jest przeciez, ze lapy precz od polskich "narodowych skarbow".
Natomiast druga opcja, to pozostanie przewoźnika w polskich rękach w układzie Skarb Państwa + akcjonariusze mniejszościowi na GPW. Na dzień dzisiejszy to jest chyba najbardziej realny scenariusz. Poszukiwania inwestora trwają już ze 2 lata i jak na razie nikt się nie pali do kupowania. Podobnie było z PKP Cargo, dla którego też przez dłuższy czas szukano inwestora strategicznego, a ostatecznie zdecydowano się na giełdę.
LOT w żadnym wypadku nie powinien być sprzedawany dużym grupom europejskim. Powód jest prosty - LOT stałby się feederem hubów we Frankfurcie, Paryżu czy Londynie. Chyba nie o to chodzi? Obecnie najlepsza opcja dla LOTu to inwestor z Azji, który objąłby 49 %, a pozostałe udziały po połowie powinny trafić na giełdę (dla zapewnienia i utrzymania ładu korporacyjnego) i pozostać w rękach Skarbu Państwa. Inwestor z Azji pozwoliłby LOTowi rozwinąć skrzydła w działalności, która jest sensowna ze względu na geograficzne położenie Warszawy - transfery Europa Zachodnia - Daleki Wschód. Trochę jak Helsinki.
adam7691
2015-03-20 09:16
jeżeli kożyści są co najwyżej iluzjoryczne to po co ten Star Alliance
@maciek_waw: Alians z grupą IAG (BA, Iberia, Vueling) oznacza de facto związek z Qatar Airways, zmianę aliansu ze Star Alliance do Oneworld i konfrontację z Lufthansa na własnym podwórku.
Duża zmiana, ale być może rozsądna.
Gdyby LOT nie chciał aby ktoś mu wchodził w paradę to pewnie związałby się z grupą Avianca (obecnie także w Star Alliance).
gość_d9e1a
2015-03-20 07:18
Czy zmiana sojuszu to dobry pomysl? Nie ma chyba znaczenia czy panstwa ze soba sasiaduja czy nie. Przy BA Lot bedzie dowozic pasazerow do hubow one world.
Rozwoj tej lini po prostu przespano i jak ta firma przetrwa to ani ona nie bedzie niczym sie liczacym, ani z WAW nie bedzie wiekszy hub. Taka szansa byla w latach 90-tych, ale po prostu przez nieudolnosc w zarzadzie bezpowrotnie wszystko zmarnowano.
maciek_waw
2015-03-20 02:00
@f8092: Urwałeś się z choinki? LOT sam się nie utrzyma na tak zaciętym rynku, gdzie rządzą grupy lotnicze. Dobrze by było gdyby udało się wejść w alians z BA i Iberia. Żadne z tych państw nie sąsiaduje ze sobą i nie wchodziłoby sobie w paradę. Jak będzie, zobaczymy. Jestem ogromnie ciekaw nowych kierunków long-haul.
gość_f8092
2015-03-19 21:24
"równolegle z procesem naprawczym, LOT i Skarb Państwa zmierzają do pozyskania inwestora strategicznego dla polskiego przewoźnika"
Typowo niewolnicze myślenie, spółka zaczyna przynosić zyski to należy ją sprzedać.