BA850: o ile mnie pamięć nie myli to CAM dla A321 jest o ok. 13-15% większy niż A320. Przy 180pax dla A320 oznacza to 203-207pax w A321. Wszystko powyżej przy zapełnieniu miejsc oznacza niższy CASM dla A321 i zysk dla operatora. Trzeba jeszcze pamiętać o liczbie miejsc: dla CEO 220/180 = +22,2%, natomiast dla NEO 240/189 = +27% czyli kolejne kilka procent. Wizz Air chce to przetestować.
Jeśli zamówili 26 sztuk A321 to oznacza, że co czwarty we flocie będzie A321 - być może to jest rozsądna proporcja.
gość_36c36
2014-09-01 01:07
Airbus ma zwiekszyc konfiguracje maksymalna A321 do 240 miejsc, niewykluczone wiec ze wlasnie taka wersje otrzyma WIZZ. Gdzies czytalem ze do WAW na 100% trafi conajmniej 1-2 maszyny, i beda wysylane na kluczowe trasy przewoznika, zapewne Londyn, Bruksela. WIZZ mowil takze, ze przy dostawie A321 bedzie mozna otwierac nowe, dluzsze trasy niewykluczone wiec ze zobaczymy jakies kierunki azjatyckie, byla nawet mowa o Wizz otwierajacym trasy do indii z przesiadka w DWC...
gość_dd02c
2014-09-01 00:09
BA850,
Założę się, że konfiguracja A321 dla Wizz będzie Y220 lub więcej:)
gość_dd02c: jest cięższy oraz wymaga więcej cabin crew przy konfiguracji Y210.
@demar: zobaczymy. zauważ, że easyjet miał w swojej flocie A321 i już z nich nie korzysta.
gość_dd02c
2014-08-31 22:52
A321 to ciężki typ. Około 4-5 ton cięższy niż A320. Naprawdę trzeba zapełnić sporo więcej miejsc żeby to wyszło na zero. Ale wizz ma ugruntowana pozycje we wschodniej Europie a ten rynek bedzie sie rozwijał wie pewnie ten pomysł z A321 sie sprawdzi. Chyba ze pułkownik putin postanowi odbudować ZSSR.
Ale są takie, które korzystają z dwóch wariantów tego samego modelu (np. easyJet A319/A320). Wygląda na to, że Wizz Air chce sprawdzić w praktyce, czy A321 nadaje się do modelu LCC (na razie mowa jest o tym, że będą od 2016 roku latać równolegle na A320 i A321). Życzę powodzenia, A321 to ciekawy samolot i ma szansę się sprawdzić (choć raczej jako uzupełnienie A320, a nie jedyny wariant).
gość_a2692
2014-08-31 20:51
czy to oznacza, ze skoncentruja sie tylko na najwiekszych trasach, bo wporwadzenie A321 w wersji np. 230-240 miejscowej na trasy o malej liczbie pasazerow bedzie nieefektywne. Nawet zakladajac, ze ten samolot bedzie sporo tanszy na miejsce od 320.
gość_dba37
2014-08-31 20:48
Moim zdaniem to świetny ruch i na wakacyjnych trasach nie będzie problemu z ich zapełnieniem. Myślę również, że jeden A321 trafi do WAW i będzie obsługiwał niedawno ogłoszone trasy takie jak MLA, LCA, LIS, ALC, gdzie przy obecnie ogłoszonej częstotliwości połączeń pełne obłożenie jest gwarantowane. Powodzenia
Większy samolot będzie również trudniej zapełnić... ciekawe, że do tej pory żadna inna linia LCC nie postawiła na A321... życzę powodzenia.