Bajka o arabskiej linii lotniczej

Bajka o arabskiej linii lotniczej Ćwierć wieku temu arabski szejk postanowił założyć własną linię lotniczą. Jak to zrobił? Brzmi jak bajka, ale bajką nie jest. Jak powstała jedna z najlepszych linii lotniczych na świecie? Jak wygląda teraz i jakie ma plany na przyszłość? O linii lotniczej Emirates, Dubaju, Polakach tam pracujących i planach wejścia przewoźnika na polskie niebo w materiale filmowym opowie...
21/05/2007 22:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_eurol 2007-05-27 01:39   
gosc_eurol - Profil gosc_eurol
pozdrawiam pania magde jedyna stefe polke i do tego ze stalowki nono :)
chris 2007-05-26 23:12   
chris - Profil chris
Hamburg : Przepraszam bardzo ale gdzie ja napisalem ze Lufa nie jest firma prywatna ? Jest firma niemiecka i jest to linia narodowa. To wystarczy aby ja chronic i forma wlasnosci nie ma tu nic do rzeczy. Otwarty rynek lotniczy istnieje poki co w Europie i teraz otwiera sie na USA. Loty z Azji odbywaja sie wiec ciagle na zasadzie porozumien i umow miedzy krajami.
kamil-lotn 2007-05-26 22:39   
kamil-lotn - Profil kamil-lotn
Fakt.Napisałem ,że mogą dorównać ale nie pisałem,że są lepsi.Trzeba patrzeć na to skąd linie Emirates są!Najbogatsze pańswo;-)W Dubaju w terminalu rosna palmy, wszędzie widać złoto itp...ehh chciałbym żeby w Europie tyle kosztowało paliwo co tam...
pozpiotr 2007-05-26 12:12   
pozpiotr - Profil pozpiotr
... a filmowa bajka o Emirates jest bardzo fajna :-)
pozpiotr 2007-05-26 11:49   
pozpiotr - Profil pozpiotr
Kamil-Lotn: dość często latam LH i AF po Europie i w moim bardzo subiektywnym odczuciu jeśli chodzi o serwis, punktualność i bagaże, to nawet LO bije ich na głowę. Nie będę porównywał do Emirates, bo ich nie znam...
aguirre 2007-05-25 22:23   
aguirre - Profil aguirre
To co najwyżej na pewno możliwość zakupu biletu na lot łączony, w stylu WAW/KRK - CGN/STR - CDG/MAD. A tu już niektórym w głowach korki od szampana strzeliły ;). Że też nikt wczesniej nie wpadł na takie proste rozwiązanie :))).
gosc_e-pio 2007-05-25 21:17   
gosc_e-pio - Profil gosc_e-pio
To jak mniemam material reklamowy dla laikow ? klasa first jest faktycznie ok, quasi kabina to novum, biznes jest zupelnie przecietna (polecam obejrzec nowa SQ na rejsach B773), o economy sie nie mowi bo to zawsze shit...fajnie gdyby weszli do PL ale sadze, ze atutow nie maja:
- przesiadka w hub DXB
- brak "mil" w MM i AF/KL
- przecietna biznes
Oczywiscie... moga penetrowac rynek klasy eco i cena z pewnoscia moga wygrac z SU.
O skytrax nie wspominam bo u nas jeszcze sie na to nie patrzy :)
O CO TU CHODZI ???
hamburg 2007-05-25 11:41   
hamburg - Profil hamburg
@chris: also jeszcz lepjej przeczytaj to: zobacz link

Rzad niemiecki ma nic doczynienia z Lufa.
hamburg 2007-05-25 11:17   
hamburg - Profil hamburg
@ chris: Lufthansa jest calkiem prywatna spolka akcyjna..

mozesz poczytac na :

zobacz link
hamburg 2007-05-25 11:10   
hamburg - Profil hamburg
@ chris:A od kiedy rzad niemiecki ma wplyw na Lufe???
To nie jest LOT, gdzie rzad polski ma wplyw na ta linie.
chris 2007-05-25 08:42   
chris - Profil chris
Hamburg : Lufa ma ogromny wplyw na wejscie Emirates do Niemiec. Takie loty odbywaja sie na podstawie umow miedzynarodowych. Rzad niemiecki nie bedzie dzialal na szkode Lufy to chyba oczywiste.
hamburg 2007-05-25 01:26   
hamburg - Profil hamburg
@ gosc_sceptyk: Co ty gadaz ze Lufthansa sie boji wpuscic Emirates do Niemiec. Nibi jaki wplyw ma LH na Emirates? Podpowiem ci...ZADNEGO..A poza tym juz lataja z Niemiec.(np. z Hamburga)

Ale musze pochwalic te polaczenie (HAM-JFK)....jest popoludniem i nie trzeba tak wczesnie wstawac np. na Continantal, ktory leci rano do EWR lub leciec LH przes FRA lub MUC. Morze wybiore sie w pazdzierniku do Stanow i kto wie morze z Emirates ;-)
parapet 2007-05-25 01:11   
parapet - Profil parapet
gosc_sceptyk: Zazdrosny jestes? Twoim tokiem myslenia to tu same laurki są! Co za niedobry Pasazer daje sie naciagac na wyjazdy... jak moze... i jeszcze filmiki robie... sceptycznie niepoprawnie... w piekle sie smazyc za to bedzie :) W moim odczuciu fajny material, nie mialem okazji leciec Emiratami a dzieki takim laurkom przynajmniej wiem jak to wyglada... i jesli moge miec jakies zyczenie to poprosze wiecej takich laurek panie 'Cebulak' :-)
szot 2007-05-24 22:58   
szot - Profil szot
Kamil-Lotn: może i te linie które wymieniłeś mogą próbować dorównywać Emirates, ale tylko Emirates śpi na perodolarach i stać ich na ostrą konkurencję - tak jak sami powiedzieli w filmie - po co być w sojuszach lotniczych i oddawać pasażerów konkurencji, skoro można
przewieźć ich saemu i jeszcze na tym zarobić...
kamil-lotn 2007-05-24 22:52   
kamil-lotn - Profil kamil-lotn
Bardzo fajny ten filmik.Myślę jednak, że są linie lotnicze, które moga dorównać EMIRATES np.AF i LH lub BA;)To te z Europy ...Azja i USA tez mają konkretne linie lotnicze;)
gosc_scept 2007-05-23 22:14   
gosc_scept - Profil gosc_scept
myślałem, że nie znajdę tu takich reklam. Zapewne jakaś agencja PR zabrała Pana Cebulaka do Dubaiu i im w zamian taką laurkę wysmarował.
gosc_praco 2007-05-23 21:19   
gosc_praco - Profil gosc_praco
linia jest wyrabana i najlepsza na swiecie , a loty do WAW beda chodzi by ludzie z polski latali via DXB do australii i azji . szkoda ze jeszcze nie latamy do Polski bo zadna linia w europie nie dorownuje Emirates
gosc_majki 2007-05-23 18:17   
gosc_majki - Profil gosc_majki
Wielkosc samolotu raczej nie ma wplywu na decyzje touroperatorow o wysylaniu grupy turystow gdzies w swiat. Zazwyczaj takie grupy nie sa bardzo liczebne...
A co do skrocenia czasu lotow i cofania sie na zachod w drodze na daleki wschod - nie bylbym taki pewien ze transfer w dxb skroci czas lotu - wystarczy wziac globus do reki :) i policzyc :-P
gosc_Scept 2007-05-23 15:27   
gosc_Scept - Profil gosc_Scept
EK nie otwiera WAW z mysla o ruchu do DXB, bo tego jest zdecydowanie za malo, by myslec o codziennych rejsach na A330. Chodzi o ruch via DXB do kilkudziesieciu portow w Azji, Afryce, Australii, do ktorych teraz trzeba latac przez Europe Zachodnia, przede wszystkim przez Niemcy. Wiadomo, ze przejma duza czesc, jesli nie wiekszosc tego ruchu, gdyz nikt nie bedzie chial cofac sie na zachod, by poleciec na wschod. Na dodatek tak duzy samolot na pewno zacheci tour opeartorow do wysylania duzych grup, czego teraz nie moga robic (poza charterami), gdyz LOT lata do Europy malymi samolotami.
marqoos_pl 2007-05-23 13:36   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
CX i SQ raczej na razie nie beda wchodzic do Polski, bo nie ma az takiego zapotrzebowania, a WAW nie jest tez popularnym portem tranzytowym. Zobaczymy, jak sobie EK bedzie radzil na trasach do/via DXB.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy