Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
flight007eu
2015-06-15 20:32
male lotnisko na Mazurach mialo by i sens ale to co wybudowano to napewno malym nie jest , ten terminal jest wiekszy od tego w LUZ a pasazerow tam nie bedzie nawet polowy...zbudowano palac po ktorym wiatr bedzie hulal, ktos powinien przetrzec oczy i spojrzec realnie na caly ten projekt..bedzie jak w RDO , trzeba bedzie sporo placic na ogrzewanie w zimie tej przeszacowanej inwestycji.... to lotnisko jest daleko od Olsztyna , jeszcze dalej od Bialegostoku ktory powaznie liczyl na taka inwestycje...po prostu w srodku puszczy...ech ale zeby nie bylo ze hejtuje...zycze wszystkim abym sie mylil choc raczej bedzie to trudne...
pomysl fajny, na pewno czartery to dobra opcja i powinni byc chetni. co do regularnych polaczen to moze z KTW na mazury odpoczac. bezrobocie tez powinno spasc. a ponadto mazury powinny poprawic oferte na zime bo troche z tym słabo a mozna duzo zrobic w tym temacie.
Dlatego wymieniane są tutaj połączenia do Niemiec. Czy loty z WAW byłby opłacalne, raczej nie, bo to chyba 180 km.
gosc_6fcde
2014-05-15 10:45
Turystycznie to można latać na Mazury przez 3 letnie miesiące,a potem bezruch.
gosc_d51f3
2014-05-15 10:29
Taaa jasne, czartery chyba z Kabulu... Zanim się dojedzie na lotnisko to kawał drogi zrobi się w stronę stolicy a jak zrobią S7 to jeszcze szybciej. Z kolei na tanie loty bliżej jest Modlin, więc nie trzeba się przeciskać w mieście, jeździ tam przewoźnik autobusowy z Olsztyna Radex parę razy dziennie. Po prostu Szymany są za daleko od Olsztyna i za blisko Warszawy.
gosc_70c33
2014-05-15 10:24
Od kilku dni Emirates lata z DXB do WAW inną trasą czym to może być spowodowane?
gosc_90b53
2014-05-15 10:16
Nie zapominajmy że to lotnisko juz kiedyś przyjmowało lotu regularne i chartery. Myślę że pasażeröw nie zabraknie. Loty regularne do WAW mögłby realizować Sprint Air (wylot rano a przylot wieczorem) na zasadach jak w Babimoście. Adria mogłaby raz dziennie latać do FRA lub MUC. A chartery głöwnie niemiec.
Z południa polski rzecz jasna: WRO, KTW, KRK.
A moim zdaniem pomysł jest dobry, czyli zrobienie małego lotniska, niskim kosztem, pod ruch czarterowy i być może jakieś jedno połączenie regularne. Jakiś Egipt czy FR w ogóle nie wchodzą w grę. Tutaj chodzi o małe samoloty zza naszej zachodniej granicy. O dziwo wciąż bardzo dużo Niemców odwiedza mazury: sentymentalnie, na polowania czy też po prostu turystycznie. Wiadomo, że jak Niemiec będzie chciał się wygrzać to poleci na Majorkę ale pamiętajcie, że Niemcy latają na Majorkę od 30 lat więc może po prostu już im się znudziła i będą chcieli zobaczyć coś innego:) Potem można pomyśleć o jakiejś umowie, może z K2, na jakieś loty do WAW czy gdzieś do Niemiec. A dodatkowo jakby przygotowali jakąś konkretną ofertę samolot transfer hotel dla ludzi z południa to może i na to się chętni znajdą?
gosc_8a6ed
2014-05-15 00:43
No to Mazury wyludnia sie jeszcze bardziej. Ludzie beda mieli latwiej do roboty w Reichu i GB.
gosc_56f54
2014-05-14 23:19
Łódź ma Adrię 6 razy w tygodniu, i codeshare z Lufthansą. Więc nie wiem o czym ma marzyć? O innym logo na samolocie?
gosc_34376
2014-05-14 23:00
@gosc_ebdaa
chyba atlas air już tę trasę robił charterowo
gosc_ebdaa
2014-05-14 22:17
A może tak otworzą połączenie z Guantanamo?
gosc_c98c6
2014-05-14 22:15
Po pierwsze Niemcy licznie nie ruszą na Mazury gdyż brak jest odpowiedniej bazy turystycznej. Hotele na poziomie w Polsce kosztują krocie i oszczędny Niemiec za dużo niższą kasę poleci sobie w październiku na ciepłą Majorkę, gdzie będzie mieszkał w hotelu 4* z pełną niemieckojęzyczną obsługą. Po drugie LUZ nie był i obstawiam, że przez najbliższe 20 lat nie będzie rentowny ale jeśli samorząd uważa (i jest to prawdą), że zyski dla regionu są są większe niż koszty to popieram takie podejście. Mazury mają charakter tradycyjny/rekreacyjny i tak już zostanie, natomiast Lubelszczyzna posiada trochę zakładów przemysłowych (nie można mylić z Biznesem przez duże "B").
gosc_a55ca
2014-05-14 21:46
Lublin jest po prostu dobrym przykładem, choć nie tak dobrym jak Zielona Góra czy przyszły Radom:) Co do Mazur - ruch czarterowy pewnie będzie ale raczej z Mazur w basen Morza Śródziemnego. Być może też w szczycie lata Eurolot zrobi jakieś czartery dla Niemców skoro kiedyś byli właścicielami ziem na Warmii. O czarterach na Mazury w dużym wydaniu typu Hurghada mówić może tylko ktoś, kto nie ma albo zielonego pojęcia o rynku albo buja w obłokach. Mazury nie dorównują pod względem bazy turystycznej Egiptom itd. W Polsce jest również drogo. Jak ktoś będzie chciał pojechać nad jezioro to ma je u siebie w kraju, nie musi się tłuc do Polski, a jak będzie chciał się wygrzać to na pewno nie wybierze Mazur tylko poleci na Ibizę.
Czy każda dyskusja musi się sprowadzać do Lublina? Toż to nie centrum wszechświata :D Co do Szyman i wpływu lotniska na turystykę w regionie to widzę raczej wpływ ograniczony.... Ale zobaczymy. Najważniejsza jest kwestia dojazdu, nie tylko do Olsztyna ale także do innych typowo turystycznych miejscowości w regionie. No chyba, że chcemy żeby odwiedzali nas "turyści" z Afganistanu w otoczeniu funkcjonariuszy pewnej znanej agencji wywiadowczej :D:D:D Ale chyba nie o to chodzi w istnieniu tego lotniska?
gosc_b46da
2014-05-14 21:11
Dla Lufthansy to jest zapchajdziura. Rejsy 2 razy w tygodniu, w nierównym rozkładzie, w południe - to jest zapchaj dziura, czy się to komuś podoba, czy nie. Skoro samolot mają na ziemii to równie dobrze może polecieć do Lublina i może nawet tym rejsem uda się pokryć zmienne.
gosc_9ae07
2014-05-14 20:36
Lufthansa w Radomiu? Pójdę na kolanach do Częstochowy. Loty na A319 2 razy w tygodniu to nie jest żadna "zapchajdziura". O Lufthansie marzą i będą marzyć Łódź,Bydgoszcz i Szczecin, Lublinowi udało się pozyskać tego przewoźnika po 1,5 roku działalności, wbrew opiniom sceptyków i ekspertów. Szymany jako lotnisko dla czarterów to wcale nie taki głupi pomysł.
gosc_0f083
2014-05-14 20:08
w Szymanach moze byc wiekszy ruch niz w RADOMIU poniewaz Mazury to cud natury
gosc_d471c
2014-05-14 19:59
Z całym szacunkiem, ale ilości pasażerów 20-25 tys w Szymanach czy 75 tys w Kołobrzegu są wyssane z palca. Na jakiej podstawie przytaczasz takie dane? Takie szafowanie liczbami jest dość śmieszne i oznaczać może jedynie, ze na rynku rodzi nam się kolejny samozwańczy ekspert od lotnictwa a la A.F.:) btw - zupełnie nie widzę sensu ładowania publicznych środków w lotniska typu Radom, Szymany, Kołobrzeg/Koszalin, nie wspominając o Gdyni. Rozumiem, że każde miasto ma ambicje na stanie się ważną aglomeracją, ale tu nawet nie chodzi o ilość ludzi w nim mieszkających. Taka Łódź - miasto niby duże, i co z tego skoro to miasto biedy. Tłumaczenie braku powodzenia Łodzi bliskością Warszawy jest bezzasadne - gdyby rynek był, to byłyby i połączenia. To samo będzie w Radomiu - być może Lufthansa puści tam połączenie typu zapchaj-dziura jak do Lublina ale na nic więcej od czarterów i Ryanaira ew innych tanich linii Radom, ani Kołobrzeg/Koszalin liczyć nie powinien. Podobnie Mazury - z całym szacunkiem dla Warmii - to nie jest region ani bogady ani atrakcyjny dla turysty z zagranicy. Czartery na Mazury? Już widzę tabuny 737 z Zachodu... trochę pokory by się przydało. I oszczędności - te lotniska nie mają szansy na przynoszenie zysku.