greg0303
2014-05-14 01:01
Thai Airways wycofują swoje pasażerskie A300 z końcem czerwca tego roku. Kuwait Airways nadal mają w swojej flocie pięć sztuk A300-600R (produkcja 1993-94). Raz przeleciałem przez Atlantyk na pokładzie A300-600R Air France.
piotrek737
2014-05-13 23:31
greg0303: Jeszcze w 2008 roku można było je spotkać na LHR. Sam chciałem polecieć i nawet kupiłem bilet na LHR, ale... podmienili mi w ostatniej chwili na A321 ;) Ale chociaż pamiątka z podejścia na pas 27 na LHR została:
zobacz link
piotrek737
2014-05-13 23:26
Tak, Monarch pożegnał swojego ostatniego A300 miesiąc temu:
zobacz link
gosc_58390
2014-05-13 22:51
gosc_87660: niedawno jakoś (chyba w zeszłym miesiącu) odbył się ostatni lot.
gosc_31837
2014-05-13 22:29
Sprawnych i latajacych A-300 jest jeszcze sporo. Najwiecej jako cargo.
gosc_87660
2014-05-13 21:03
Jakieś 3 lata temu widziałam A300 w barwach Monarch - ale czy jeszcze lata, nie wiem
greg0303
2014-05-13 16:30
Pamiętam A300 Lufthansy w latach 90-tych obsługiwały trasę Frankfurt - Londyn/Heathrow. Na trasach do Nowego Jorku latały A310 w barwach Austrian Airlines, CSA, Tarom i Swissair-u.
gosc_1cc36
2014-05-13 15:56
No problem mietek, ale może nie zawsze zakładaj, że odpowiadają ci 'chłopaki':) nie mniej jednak, zawsze do usług.
gosc_bcebe
2014-05-13 14:32
Lubilem A-300 i pamietam, ze czesto mozna bylo sie nimi przeleciec na niektorych lotach krajowych LH.
Dzięki chłopaki. Widzę, że same tuzy operują na A300:)
gosc_04829
2014-05-13 12:22
mietek: Tak na szybko bez sprawdzania w necie kojarzy mi się np. Pakistan International Airlines, Thai też chyba...
Czy A300/310 lata jeszcze dla jakiejś linii pasażerskiej?
greg0303
2014-05-13 05:21
Początki programu A300 były bardzo ciężkie dla Airbusa. Amerykańska FAA niezbyt ufała globalizacji produkcji oraz konfiguracji szerokokadłubowej z dwoma jednostkami napędowymi. Porównując A300 do popularnych w latach 70-tych zeszłego stulecia maszyn podobnej wielkości, DC-10 i L-1011, koszty eksploatacyjne europejskiego samolotu były 25% niższe. W roku 1982 Airbus wprowadził wyświetlacze ciekłokrystaliczne oraz zredukował załogę do tylko dwóch pilotów co dodatkowo obniżyło koszty. Zamówienie 23 maszyn przez Eastern Airlines w 1976 roku, a zaraz potem przez Pan American World Airways, były przełomowym momentem w historii modelu A300, którego produkcja wcześniej (1975-76) została spowolniona nawet do jednej sztuki na dwa miesiące. Airbus A300 otrzymał 180-minutowy certyfikat ETOPS (wersja A300-600R).
gosc_014a0
2014-05-13 00:32
Jak widac Airbus od samego poczatku postawil na innowacyjnosc. Byli pierwsi w wielu kategoriach. Zreszta nadal sa i same samoloty sa o nieba lepsze od innych. Gratulacje,