Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_1affd
2014-04-02 23:40
@OLO: Kwestia jest taka, ze aby dorobic sie chociaz kilku procent w udziale w rynku i byc wybieralnym trzeba miec porownywalna oferte z konkurencja. A zatem nowe polaczenie AF/KL do portow regionalnych w PL musi byc obslugiwane od razu min. 2-3x dziennie. Porty regionalne sa bowiem opanowane przez przewoznikow ze Star Alliance (LO/LH/SK/OS/SN/JP) oraz LCC, ktore dziela ruch pomiedzy soba. Np. LH Group z najwiekszych portow regionalnych oferuje do 10 rejsow dziennie do swoich hubow (KRK: 4xFRA, 3xMUC, 2xVIE, 1xBRU; GDN: 2xFRA, 3xMUC; WRO/POZ: 2xFRA, 3xMUC, 1xDUS) i przez nie w swiat. Przewoznicy tradycyjni w portach regionalnych wywoza ruch przez huby a takze tzw. ruch biznesowy, a LCC wozi glownie polska tania sile robocza pracujaca za granica oraz studentow i imprezowiczow. Wejscie 2-3 rejsami dziennie oznacza jednak przeznaczenie jednego samolotu na rejsy do jednego portu regionalnego, a przy stratach jakie osiagnelo w ubieglym roku AF/KL oraz duzym ryzyku (z uwagi na silna konkurencje ze strony przewoznikow tradycyjnych i LCC w portach regionalnych w PL) AF/KL moze znajdowac ciekawsze rynki pozwalajace na rozwoj swojej siatki gdzie indziej. Bo z uwagi na konkurencje nawet jesliby zapelnic te 2-3 rejsy dziennie, to trudno bedzie na tym zarobic i rejsy te moga byc nierentowne dla AF/KL.
gosc_7a8ee
2014-04-02 13:34
@OLO: Kwestia jest taka, ze aby dorobic sie chociaz kilku procent w udziale w rynku i byc wybieralnym trzeba miec porownywalna oferte z konkurencja. A zatem nowe polaczenie AF/KL do portow regionalnych w PL musi byc obslugiwane od razu min. 2-3x dziennie. Porty regionalne sa bowiem opanowane przez przewoznikow ze Star Alliance (LO/LH/SK/OS/SN/JP) oraz LCC, ktore dziela ruch pomiedzy soba. Np. LH Group z najwiekszych portow regionalnych oferuje do 10 rejsow dziennie do swoich hubow (KRK: 4xFRA, 3xMUC, 2xVIE, 1xBRU; GDN: 2xFRA, 3xMUC; WRO/POZ: 2xFRA, 3xMUC, 1xDUS) i przez nie w swiat. Przewoznicy tradycyjni w portach regionalnych wywoza ruch przez huby a takze tzw. ruch biznesowy, a LCC wozi glownie polska tania sile robocza pracujaca za granica oraz studentow i imprezowiczow. Wejscie 2-3 rejsami dziennie oznacza jednak przeznaczenie jednego samolotu na rejsy do jednego portu regionalnego, a przy stratach jakie osiagnelo w ubieglym roku AF/KL oraz duzym ryzyku (z uwagi na silna konkurencje ze strony przewoznikow tradycyjnych i LCC w portach regionalnych w PL) AF/KL moze znajdowac ciekawsze rynki pozwalajace na rozwoj swojej siatki gdzie indziej. Bo z uwagi na konkurencje nawet jesliby zapelnic te 2-3 rejsy dziennie, to trudno bedzie na tym zarobic i rejsy te moga byc nierentowne dla AF/KL.
wcale nie marzenie, prawdopodobnie beda w krakowie w 2015 roku, ta destynacja jest w planach KLM, ale nie ma w planach AF
gosc_6726c
2014-04-01 15:35
lmajchrowski nie prawda, wtedy nie będzie już dla nich miejsca - wszystko zabierze Turek na pniu....
gosc_3ee57
2014-04-01 09:08
@gosc_17ae2
Oczywiście bredzisz, na CDG jak najbardziej są palarnie zarwóno w terminalu 2E jak i 2F.
lmajchrowski
2014-04-01 03:28
Bedzie termonal w KRK sami przyjda:)
usuniety
2014-03-31 23:45
Chciałbym zobaczeć AF i KLM chociażby w KRK. Wiem, marzenie ściętej głowy...
gosc_7274e
2014-03-31 20:44
z waw af lata 4x dziennie a klm 3x dziennie tez dziwie sie ze tylko do warszawy lataja
gosc_96ad7
2014-03-31 19:56
W cale tak kolorowo nie jest w tamtym roku KLM dostał mocno ... za sprawa przewoźników z zatoki ... wystarczy zobaczyć ile KLM w ostaniach 6 miesięcy robił promocji i marketingi w Polsce
gosc_361a6
2014-03-31 18:55
KL/AF z portów regionalnych raczej nie będą operować z prostej przyczyny regiony to domena tanich linii a ruch tranzytowy jest na niskim poziomie i w całości opanowany przez LH SK i LO
gosc_17ae2
2014-03-31 18:54
CDG jest śliczny architektonicznie ale niestety bardzo niepraktyczny. Latając przez CDG zawsze planuję tak, by mieć ze 2 godziny na przesiadkę. No i niestety nie można tam palić jak w portach brytyjskich. Dlatego mając do wyboru Air France i KLM to w ciemno biorę KLM za miejsca dla palących dostępne na Schiphol. Tot ziens.
@gosc_d6d16: istotnie, CDG wielokrotnie wygrywalo rankingi na najgorszy port przesiadkowy. Pamietam m.in. 1 autobus na wyladowanie pelnego A340 - byla 7 rano i mozna sie bylo poczuc jak w paryskim metrze. A nie mozna bylo poczekac na nastepny autobus, bo zapowiedziano ze go nie bedzie.
Zapraszamy KL i AF do innych portow regionalnych. Np. KL w UK ma bardzo rozbudowana siatke polácze AMS z portami regionalnymi, a AF wspolpracuje na wielu trasach z BE.
gosc_d6d16
2014-03-31 16:46
Air France-KLM olewaja porty poza Warszawa. A swoja droga, chwala temu co lata przez Paryz. Maja tam burdel jak sie masz. Za zadna kase juz tam sie nie pojawie.
Arahja - HOP! realizuje rejsy z miast europejskich do CDG, wiec jesli AF tylko by chciala to moglaby latac z regionow.
gosc_215a2
2014-03-31 14:41
Prędzej czy później AF/KL pojawi sie w polskich regionach. To kwesta czasu, widać ze wracają do Zagrzebia, i od razu zwiększyli tak oferowanie. Daje im max 3 lata o bedą operować do od 1 do max 3 lotnisk regionalnych w Polsce.
@sauvi: Gdyby strategia lotu zakładała ekspansję do australii to by wylizingowali a380 :) sky team niestety odpuścił nasza część kontynentu i chyba nie mają na polskę koncepcji
@arahja: niestety rynek samolotow szerokokadlubowych jest inny niz rynek samolotow regionalnych, calkiem niedawno FR sie skarzyl ze jakoby wszystko na wiele lat wykupione. No i sytuacja finansowa LO jest jakby troche inna niz AF/KLM, wiec Pana Mikosza raczej na A380 stac nie bedzie. A to, ze sobie odpuscili, to prawda. Choc nigdy nie jest wykluczone, ze w pewnym momencie zmienia strategie.
@sauvi: Gdyby strategia lotu zakładała ekspansję do australii to by wylizingowali a380 :) sky team niestety odpuścił nasza część kontynentu
@arahja: mysle, ze gdyby strategia KLM zakladala ekspansje na polskie regiony i/lub kraje oscienne, nie byloby problemu z wyleasingowaniem E170 czy E190.