Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2013-09-10 08:15
Jeżeli dojdzie do rozwodu między ELO a LO to ten pierwszy zostanie sam i będzie musiał radzić sobie sam. Sprawa będzie ciężka, ale nie niewykonalna. W Polsce marka jest już znana i rozpoznawalna i przy sensownym planowaniu mogą przetrwać. Tak jak napisałem wcześniej - loty do WAW z regionów na pewno mogą pomóc, przy odpowiedniej polityce cenowej. LOT'em niestety latanie po kraju jest bardzo drogie, bo nastawia się głównie na doloty do WAW. To na nich najwięcej zarabia i ma gdzieś tych, co chcą się przelecieć tylko z GDN, WRO czy KRK do WAW i z powrotem. Kolejnym krokiem powinno być utworzenie dwóch baz regionalnych w KRK i GDN oraz stawianie na siatkę połączeń międzynarodowych z regionów. Od czasu kiedy ELO lata z GDN do AMS bezpośrednio, nigdy nie sprawdzałem połączenia LH czy LO, bo i po co? 2h i jestem na miejscu, cena znacznie lepsza, ogólnie dla mnie bomba. Posiadając flotę z DH4 można zawalczyć.
gosc_f2d01
2013-09-09 20:50
Trzeciego wyjścia nie będzie. wydaje mi się że eurolot jest skazywany na upadłość. Taki scenariusz trochę jak z Centralem, zaraz okaże się że takie straty to LOT poniósł przez ELO i jedynym rozwiązaniem jest jego likwidacja. Ewidentnie widać tu jakieś gierki polityczne.
gosc_29b4a
2013-09-09 17:21
mietek, niestety, ale masz rację. Albo się dogadają, albo żegnaj ELO, chyba że będzie trzecie wyjście...
Jeżeli tak by się stało to K2 padnie jak mucha. Ci co tutaj myślą o rozwoju siatki regionalnej marzą...trasy własne eurolotu póki co przynoszą straty, a jak się skończą zlecenia od LO to pewna upadłość. Nic sobie nie zorganizują w 2 miesiące dla tylu samolotów, żeby się utrzymać.
Mea culpa - nie wiedziałem
Przecież można założyć własny wątek na dowolny temat, po do hyde park, gdzie byłoby wszystko, czyli śmietnik?
A propos tego co napisał infomodlin - na stronie brakuje hyde parku czy innego off topic, gdzie można by umieszczać posty nie związane z konkretnym artykułem.
infomodlin
2013-09-09 13:41
jutro konferencja prasowa w Modlinie Ryanaira
Z tego co czytałem, 130 M PLN było odpisem wartości ATR (strata czysto księgowa, urealnienie majątku którego się pozbywają. Z drugiej strony napisane było, że mimo tego strata operacyjna około 30 M PLN. Więc prawda leży pośrodku, operacyjnie nierentowny a strata w dużej części księgowa.
infomodlin
2013-09-09 13:37
z gory przepraszam :)
infomodlin
2013-09-09 13:36
a gdzie miałem napisać ? :)
infomodlin
2013-09-09 13:36
wiem że nie temat ale info mega
przemolot
2013-09-09 13:33
Tylko co to ma wspólnego z LOTem i Eurolotem? ;)
gosc_8d13e
2013-09-09 12:03
Cash flow jest nieznany obu spółek, ale wiemy, że LO wziął setki mln publicznej kasy pomocy, a K2 na razie żadnej kasy nie brał. Na dziś K2 podatników nic nie kosztuje. Być może strata jest i to duża, natomiast ona może być w 100% zapisem czysto księgowym i nie mieć nic wspólnego ze stanem gotówki w firmie, który mógł (w co oczywiście wątpię) nawet wzrosnąć. Wszystko zależy od księgowych. W pewnym sensie elotowi zależy na pokazaniu strat, bo dobry wynik finansowy natychmiast pokazałby, że można im zabrać żeby pomóc LOTowi.
gosc_cf869
2013-09-09 09:43
Sny o potędze ELO to jakby efekty środków odurzających, skoro ratowany jest i ma być LO to w jakim celu miała by na rynku być utrzymywana konkurencja w postaci ELO??? Jeżeli nie dojdzie do porozumienia w 2 spółkach, ELO jak ogniwo zależne traci zlecenia a co za tym idzie sens istnienia...tych kilka tras prawdopodobnie nie wystarczy na pokrycie kosztów działalności, a własne trasy regionalne owszem, ale to nie dzieje się z dnia na dzień np od 1.11...tylko wymaga planowania....
kiwas: to była ironia. A wracać nie muszą, bo już tam są, przez dwa lata nie sprzedane, co mnie niezmiennie do tej pory fascynuje.
spotter10
2013-09-09 08:13
Tym sposobem otwiera się droga do tego, by ELO sam uruchomił połączenia z regionów do WAW. Tym sposobem w końcu może powstanie konkurencja i ceny spadną, bo to co teraz LOT czasami robi, woła o pomstę. Rozwód ELO z LO może przynieść na polskim rynku dużo dobrego, bo teraz ELO nie będzie się oglądał na LO, tylko zacznie latać po swojemu, tworząc konkurencję dla LO. A na tym skorzystają przede wszystkim pasażerowie. Zapewne straci LOT, ale może wtedy będzie miał większą motywację, aby się szybciej restrukturyzować. W przeciwnym wypadku LOT padnie a jego miejsce przejmie ELO.
Szkoda, że ołówki nie wrócą :( Wiem, że są "mało ekonomiczne" - ale za to jakie klimatyczne :)
malin: nie ma mowy o żadnych ołówkach. Samoloty E-jet to rodzina Embraerów 170/175/195 i tymi samolotami będą obsługiwane połączenia krajowe a nie Emb 145. Te samoloty do floty LOTu już nie wrócą.
Dobrze ze LOT ołówków nie sprzedał, tacy byli dalekowzroczni, teraz po dwóch latach wyciągną EMB 145 z szopy i polecą /ironia/