Gdańsk podsumowuje 2012 rok

Gdańsk podsumowuje 2012 rok Miniony rok był z pewnością wyjątkowy. Uzyskaliśmy świetne wyniki, w których  swój udział miały między innymi organizacja UEFA EURO 2012 w Gdańsku oraz działalności linii OLT. Pozwoliło to nam podnieść dynamikę wzrostu ilości obsługiwanych pasażerów o niemal 10 punktów procentowych. Pamiętajmy jednak, że rok 2012 zakończyliśmy wzrostem nie na poziomie niecałych 10%,...
19/02/2013 16:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kuba-gda 2013-02-23 21:58   
kuba-gda - Profil kuba-gda
Na lato 2013 w GDN oferowanie miesięczne W6 i FR będzie większe o około 30 tysięcy. OLT w GDN w całym roku 2012 przewiózł 221 tys.
gosc_f3ab6 2013-02-23 17:20   
gosc_f3ab6 - Profil gosc_f3ab6
no właśnie, coś K2 wspominał o nowościach ?! A kiedy ta strefa tranzytowa Czekam również na HH lub BRE.
gosc_7653c 2013-02-22 16:52   
gosc_7653c - Profil gosc_7653c
Czekamy na Kutaisi z GDN. Byłoby genialne połączenie dla Rosjan z Kaliningradu, robilibyśmy za most Rosja-Gruzja. No i do Szwecji oczywiście.
aynis 2013-02-22 15:48   
aynis - Profil aynis
Wizz Air na razie dodał kolejną maszynę do gdańskiej bazy i uruchamia jedną trasę, jedna wraca po zimowej przerwie. Ryanair zwiększył STN do 2xdziennie, wraca BHX i GRO, ale kasuje EIN. K2 dodał Chorwację, ale wszystko 1xtygodniowo, zwiększył AMS, ale brakuje KTW, BRE i AAR. Wzrost może nie będzie już taki spektakularny, ale sądzę, że coraz więcej osób podróżuje z GDN.
usuniety 2013-02-22 15:25   
usuniety - Profil usuniety
W 2013 GDN będzie miał spadek. Czemu? Paxy przewiezione przez OLT Express dały dużo paxów na plus w statystykach dla GDN. Chyba, że FR,W6 czy K2 dorzucą kilka połączeń to spadek się zniweluje.
gosc_d8ff9 2013-02-20 22:56   
gosc_d8ff9 - Profil gosc_d8ff9
gosc_ddf59, co za farmazony
gosc_92407 2013-02-20 10:48   
gosc_92407 - Profil gosc_92407
skoro jest tak swietnie to ja poprosze o wiecej Lufthansy w GD oraz BA
gosc_5047f 2013-02-20 09:07   
gosc_5047f - Profil gosc_5047f
@gosc_5e88e W promieniu ponad 300km połowa obszaru to Morze Bałtyckie,więc chyba statki i okręty nie będą samolotami latały.
gosc_6cf26 2013-02-20 08:21   
gosc_6cf26 - Profil gosc_6cf26
Kosakowo to tylko zwiększenie sumarycznych kosztów obsługi ruchu lotniczego w Trójmieście. Dla dobra Trójmiasta i Gdyni najlepiej, by Kosakowo najszybciej zbankrutowało, zanim samorządy władują majątek w jego utrzymanie.
gosc_ea29c 2013-02-20 07:58   
gosc_ea29c - Profil gosc_ea29c
Współpraca, jeśli lotnisko powstaje oczywiście musi być, ale czym różni się Kosakowo od Rębiechowa w sensie oferty? Niczym. Nie wkłada żadnej wartości dodanej. Jakim, więc cudem tandem dwóch identycznych podmiotów może gwarantować sukces. Jak macie 10 ton paliwa do przewiezienia i do dyspozycji 30 tonową cysternę to wasze możliwości przewozowe są wystarczające ze sporym zapasem. Jeśli ktoś wam do tego dołoży jeszcze jedną cysternę, małą, bo 5 tonową to niewiele się zmieni. Dalej przewieziecie 10 ton tylko z większym zapasem, ale mniej efektywnie ekonomicznie.
gosc_5e88e 2013-02-20 00:52   
gosc_5e88e - Profil gosc_5e88e
Jeśli współpraca i komunikacja pomiędzy Rębiechowem i Kosakowem oraz Trójmiastem stanie się faktem, to przy sukcesywnym wzroście obsługi pasażerów i cargo oraz już zauważalnym oddziaływaniu w promieniu onad 300 km - Łodzianie, Podlasie, Mazury, Pomorze, Wybrzeże itd - sukces trójmiejskiego duetu murowany !p
usuniety 2013-02-20 00:49   
usuniety - Profil usuniety
gosc_f1278: dzięki za wytłumaczenie:)
ssak 2013-02-20 00:29   
ssak - Profil ssak
Z tym prymatem to ja bym sie za bardzo nie spieszył.... :)))
gosc_ddf59 2013-02-20 00:17   
gosc_ddf59 - Profil gosc_ddf59
Międzynarodowy Port Lotniczy Gdańsk - Rębiechowo im. Lecha Wałęsy < taka nazwa zadowoli wszystkich, ale najważniejszy jest sukces GDN i przyszła współpraca z Gdynią-Kosakowem ... to szansa Trójmiasta i Wybrzeża na prymat w PL.
gosc_f1278 2013-02-19 23:32   
gosc_f1278 - Profil gosc_f1278
Heh, podział lotnisk na podstawie jakieś wybranej kategorii nie znaczy, że można należeć tylko do jednej z nich. Lotniska mogą być międzynarodowe lub krajowe jeśli mówimy o podziale ze względu zasięg wykonywanych połączeń. Mogą być także regionalne, o znaczeniu krajowym, europejskim itd. Jest to podział ze względu na obsługiwany obszar terenowy lub ludnościowy.
Przykład 1: Warszawa, Kraków, Gdańsk itd są portami międzynarodowymi, bo obsługują połączenia za granicę. Nie wiem czy w Polsce jest lotnisko obsługujące tylko połączenia krajowe, może Zielona Góra.
Przykład 2: Gdańsk, Kraków, Wrocław, Poznań itd. obsługują pasażerów głównie z konkretnego obszaru w pobliżu lotniska, najczęściej są to może 2-3 województwa, dlatego można je nazwać regionalnymi (Taka nomenklatura obowiązuje chyba w UE, nie daję sobie głowy uciąć, ale ma też chyba znaczenie liczba obsługiwanych pasażerów, do 5 mln pax chyba?). Warszawa jest hubem i obsługuje obszarowo cały kraj, więc jest lotniskiem o znaczeniu ponad regionalnym, czyli krajowym. Kto broni być portowi lotniczemu być regionalnym międzynarodowym portem lotniczym? Są to kategorie rozłączne, więc wszystko jest w porządku.
gosc_837a1 2013-02-19 22:05   
gosc_837a1 - Profil gosc_837a1
Regionalne dlatego, że nigdy nie będą miały takiego znaczenia jak główne lotnisko, a tym zawsze będzie Warszawa.
ssak 2013-02-19 22:00   
ssak - Profil ssak
b737: może sie najpierw zdecyduj co chcesz wiedzieć. Najpierw piszesz, ze nie rozumiesz dlaczego lotniska poza Warszawa sa międzynarodowe, a nie regionalne, teraz z kolei pytasz o cos zupełnie odwrotnego.... Poza tym nie wiem gdzie masz niby w Polsce te regionalne porty lotnicze, bo k ile wiem to chyba żaden polski port lotniczy w swojej nazwie nie ma "regionalny".
ssak 2013-02-19 21:57   
ssak - Profil ssak
Faktem jest, ze w istocie dwa osobne porty lotnicze w Warszawie były o tyle jednym, ze oprócz budynków dworca wszystko miały wspólne. Ale pod tym względem to i wojskowy port lotniczy to to samo co Chopin... :)
usuniety 2013-02-19 21:22   
usuniety - Profil usuniety
ssak: pomimo tego, że napisałeś sporo, i tak dalej nic z tego nie rozumiem. Dalej nie znam odpowiedzi, dlaczego na porty lotnicze poza WAW się mówi "Regionalne porty lotnicze" zamiast "międzynarodowe porty lotnicze".
gosc_0a095 2013-02-19 21:10   
gosc_0a095 - Profil gosc_0a095
ssak - piszesz prawde, ale by nie wprowadzac nikogo w blad to Warszawa nie miala dwoch portow lotnicze. Byly dwa osobne i dosyc oddalone od siebie terminale - krajowy i miedzynarodowy. Odleglosc byla spora i kursowal tam bezplatny shuttle.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy