Dostawy firmy Airbus w 2019 roku

Airbus nieoficjalnie (wg zobacz link ) w roku 2019 dostarczył łącznie 863 samoloty. To historyczny rekord dostaw jednej firmy (poprzedni za rok 2018 należał do firmy Boeing i wynosił 806 sztuk).
02/01/2020 22:16  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2020-01-12 00:00   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Airbus planuje(na razie to plotka) zwiększenie mocy produkcyjnych w Ameryce Północnej tj. Mobile, Alabama i Mirabel
To chyba oficjalne (nieoficjalnie) dane o produkcji za 2019 rok:
A220: 48 szt
A320: 642 szt
A330: 53 szt
A350: 112 szt
A380: 8 szt
demar 2020-01-10 23:28   
demar - Profil demar
Airbus oficjalnie potwierdził dostawę 863 samolotów w 2019 roku ( zobacz link ).
A220: 48 sztuk
A320: 642 sztuki
A330: 53 sztuk
A350: 112 sztuk
A380: 8 sztuk

Ważne: w tym rekordowe 173 samoloty szerokokadłubowe.
demar 2020-01-09 21:57   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: Dostawy grudniowe firmy Airbus w ostatnich latach:
2019 - 138 (nieoficjalnie, = 16.0% rocznych dostaw)
2018 - 127 (15.9%)
2017 - 127 (17.7%)
2016 - 111 (16.1%)
2015 - 79 (12.4%)
demar 2020-01-09 21:42   
demar - Profil demar
@adam7691: oficjalne potwierdzenie kolejnych inwestycji w Mobile w USA (zobacz link ): produkcja rodziny A320 rośnie z 5 sztuk do 7 sztuk miesięcznie na początku przyszłego roku (2021).
W połowie dekady w Mobile ma być produkowane ponad 130 samolotów rocznie.

Ale to: „plan to produce 63 A320 Family aircraft per month in 2021” należy odczytywać, że produkcja 63 sztuk A320 miesięcznie będzie możliwa dopiero w 2021 (a nie jak wcześniej napisałem, że jeszcze w tym roku).
lysypiotr76 2020-01-06 14:29   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Do końca listopada Airbus dostarczył 725 samolotów. Czyli w grudniu musiał oddać liniom 138 samolotów. Dużo jak na jeden miesiąc, choć nie niemożliwe.
Boeing musi w 2020 roku zdecydować co z MAX-em oraz zaprezentować nowy 777X. To bardzo ważny jeśli nie najważniejszy w historii boeinga rok. Porażka w obu modelach może już nigdy nie pozwoli amerykańskiemu producentowi konkurować w cywilnych samolotach z Airbusem.
demar 2020-01-04 15:55   
demar - Profil demar
@adam7691: Airbus ostatnimi laty cały czas zwiększa swoje moce produkcyjne, ale niektóre inwestycje muszą po prostu nieco trwać…

Z tego co się szacuje dla poszczególnych modeli:
produkcja A220 ma rosnąć systematycznie z obecnych 4 sztuk do 14 sztuk miesięcznie w ciągu 5 lat (docelowo 10 sztuk w Mirabel i 4 sztuki w Mobile),
produkcja A32x ma urosnąć w tym roku do 63 sztuk miesięcznie (z ok. 60 w roku 2019), a toczą się rozmowy z dostawcami (silniki!!!) o planach 70 sztuk miesięcznie.
produkcja A330 ma urosnąć w 2020 o 33% z 4,5 miesięcznie do 6 miesięcznie (czyli powrót do poziomu z lat 2016-17 czyli sprzed transformacji do NEO).
Produkcja A380 zmierza ku końcowi, a A350 ma pozostać stabilna na poziomie 10 sztuk miesięcznie.
Cześć tych spraw jest ciągle „nieoficjalna”, do tego warto pamiętać, że Airbus oblicza okres produkcji jako 11 miesięcy w ciągu roku (czyli odlicza przerwę wakacyjną oraz świąteczno-noworoczną).

Z tego może też wnioskować, że plany produkcyjne na rok 2020 to 900+ sztuk…
adam7691 2020-01-03 17:10   
adam7691 - Profil adam7691
moja prognoza: będzie jeszcze lepiej, aż dziw że Airbus nie zwiększa produkcji, korzystając z zapaści Boeinga
demar 2020-01-03 00:26   
demar - Profil demar
Dostawy (przypuszczalnie) w rozbiciu na poszczególne modele:
A220: 45 sztuk
A320: 651 sztuk
A330: 49 sztuk
A350: 110 sztuk
A380: 8 sztuk
Razem to 696 samolotów wąskokadłubowych oraz 167 szerokokadłubowych.
Historyczne rekordy dostaw pobiły A220, A320 i A350.

Dostawy A320 od kilkunastu lat przewyższają B737 (nawet pomijając rok 2019 związany z uziemieniem MAX-ów), natomiast rekordowa produkcja dwusilnikowych, pasażerskich, szerokokadłubowych samolotów (A350 i A330) może Airbusa cieszyć dużo bardziej. W roku 2019 Boeing takich samolotów dostarczył być może tylko kilka sztuk więcej niż Airbus.
A jest prawdopodobne, że ciągu roku lub dwóch (2020-2021) dostawy dwusilnikowych, pasażerskich, szerokokadłubowych samolotów będą większe ze strony Airbusa niż Boeinga. To byłby pierwszy raz od zakończenia produkcji A340.

Pozostaje czekać na dane oficjalne...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy