Czesc,
rezerwujac bilety lotu w taryfach standard lub flex mamy prawo do wyboru miejsc. Ostatnio dwa razy zabookowalem te taryfy dla dwoch osob, bo zalezalo mi zeby siedziec razem. Od razu na etapie bookingu wybralem miejsca. I w obu przypadkach lot rozsadzil nas na dwa przeciwlegle konce samolotu. Zero zmian operacyjnych (samolot sie nie zmienil) i ZERO informacji. Wiec placac za drozsza taryfe ani nie pogadalem z kumplem, ani nie polece na wakacje obok zony...
To skandal, bo nawet ryan jak sie placi za miejsce nie robi takich numerow.
Czy mieliscie takie doswiadczenia? Czy nalezy sie nam za to rekompensata?W ogolnych warunkach jest wyraznie napisane:
"11.3.
ZWROTY Z PRZYCZYN LEŻĄCYCH PO STRONIE PRZEWOŹNIKA
Jeżeli przewoźnik:
odwołuje lot lub
nie może wykonać lotu w rozsądnym czasie zgodnie z ustalonym rozkładem lub
omija rozkładowy punkt lądowania, który jest miejscem docelowym albo miejscem przerwy w podróży pasażera lub
nie jest w stanie zapewnić pasażerowi miejsca, które zostało zarezerwowane lub
powoduje, że pasażer traci połączenie, na które ma potwierdzoną rezerwację,
wysokość zwrotu będzie odpowiadać:
jeżeli bilet jest całkowicie niewykorzystany – kwocie równej opłacie pobranej od pasażera (bez żadnych potrąceń);
jeżeli bilet jest częściowo wykorzystany, wyższej kwocie wynikającej z porównania:
taryfy za przelot w jedną stronę (pomniejszonej o ewentualnie zastosowane zniżki) od miejsca przerwy do miejsca przeznaczenia albo następnego punktu zatrzymania, z
różnicą pomiędzy opłaconą taryfą za całą podróż a taryfą, którą należałoby opłacić za podróż na wykorzystanych odcinkach."
CKM
ps. swoja droga a propos lewizny lotu:
a) probuje sie dodzwonic do lotu... malo tego ze nie mam miejsc, przez 63 minut slucham ich durnej muzyczki w tle...
b) ostatnio bookowalem bilet lotu przez 8h pomiedzy nie dzialajaca strona lotu (nie dzialalo przetwarzanie platnosci kartami), a call center ktore nie jest w stanie skutecznie obsluzyc platnosci w przypadku rezerwacji przez lotdlafirm...
c) w bcn siedzielismy 3h w samolocie bez klimy czekajac na naprawe... szkoda placic za debording / boarding / podlaczenie klimy?
intuicyjnie staralem sie wybierac lot, ale naprawde jakikolwiek lowcost zdaje sie lepiej dbac o klientow niz oni...