×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Lot zamówił 12 E175


maciek_krk
maciek_krk
Lot zamówił 12 E175 każda z maszyn będzie zabierała na pokład 82 pasażerów dostawy rozpoczną się w 4 kwartale tego roku

17/01/2008 14:47,  
gość_c08d9 - Profil
gość_c08d9
  
mnożenie 5 razy pięć daje?

Disorder - Profil
Disorder
  
... w sytuacji normalnej da się to znieść, ale np. jak przeprowadzić wtedy ewakuację? Głośna też była sprawa niezadziałania trapów (zsuwni ewakuacyjnych) w E170, kiedy przeprowadzono ich test w LOT. Duży procent nie wystrzelił. Na podstawie tych info tak napisałem. Choć ja lubię ten samolot i nie boję się nim latać. Jest super komfortowy, fajne, duże okienka, super fotele, świetne zagłówki. Kwestia bezpieczeństwa nie jest widoczna gołym okiem i nie jestem specjalistą, żeby ją ocenić. Powtórzyłem to, co słyszałem.
20/01/2008 17:01  

Disorder - Profil
Disorder
  
Szot (i Cezary): Najpierw do Cezarego: Chyba masz jakiś uraz do mnie. :))) A teraz o E170/175. Informacje mam od pilotów 737 i osób, które latały na kabinie na Embraerach (np. na sezon w LOT). Ponoć Embraer 170/175 miał już więcej aktualizacji oprogramowania w kokpicie ze względu na błędy, niż B737 podczas tak wielu lat użytkowania. Po drugie zdarzało się, że drzwi Embraera po prostu zamarzały i było ciężko je otworzyć
20/01/2008 16:50  

Disorder - Profil
Disorder
  
Szot (i Cezary): Najpierw do Cezarego: Chyba masz jakiś uraz do mnie. :))) A teraz o E170/175. Informacje mam od pilotów 737 i osób, które latały na kabinie na Embraerach (np. na sezon w LOT). Ponoć Embraer 170/175 miał już więcej aktualizacji oprogramowania w kokpicie ze względu na błędy, niż B737 podczas tak wielu lat użytkowania. Po drugie zdarzało się, że drzwi Embraera po prostu zamarzały i było ciężko je otworzyć
20/01/2008 16:50  

SZOT - Profil
SZOT
  
Cezary: ja się tak tylko zastanawiam, co LOT planuje w przyszłości, tzn. mam na myśli kupno tylku Embraerów z opcją na jeszcze kolejne 10! i planowany przetarg na samoloty średniego zasięgu (Boeing, Airbus?) - gdzie LOT pomieści te samoloty? Na jakich trasach? Chyba, że LOT faktycznie planuje sporą ekspansję i rozbudowę siatki ale znów w czasach wszędobylskich LCC to będzie trudne (chyba) zaistnieć LOTowi i samolotom ERJ/EMJ na trasach na których latają np. "benki"...
20/01/2008 16:47  

Cezary - Profil
Cezary
  
oops. szot sorry bo jakos mi umkneło że tylko cytowałeś Disorder. Disorder lubi wprowadzać zamieszanie i byłbym ciekaw gdyby podał źródło informacji i niby dlaczego embraery są mniej bezpieczne niż np boeingi. Kiedys LOT się chwalił młoda flotą. Ale to było z 10 lat temu. Te boeingi trochę już wylatały.....
20/01/2008 15:54  

Cezary - Profil
Cezary
  
szot: skad masz takie dziwne informacje że embraeray są mniej bezpieczne niz boeingi ? Swoją droga embraery są nowsze i moim zdaniem wygodniejsze (bo bardziej lubie rozkład siedzeń 2+2 niż 3+3 szczególnie jeśli sie leci we dwójkę.) niż boeingi eksploatowane przez LOT. Ciesze się z informacji, która podał maciek. Jeśli to prawda że LOT zamówił aż tyle nowych E75 !
20/01/2008 15:29  

Cezary - Profil
Cezary
  
szot: w jedna stronę o 11:05 leci E75 a spowrotem o 15:40 735. Obydwa w ciagu dnia. LOT od dosc dawna na tej trasie na tO dziennE połączenie daje embraerka
20/01/2008 14:46  

SZOT - Profil
SZOT
  
Disorder: odnośnie Twojej wypowiedzi z 17.01 o 16:40 na tym wątku: [...]'Też lubię Embraery, ale z tego, co mówią piloci to nie są ani dobre ani bezpieczne samoloty'[...] - może słyszałeś coś więcej na ten temat? Na jakiej podstawie tak twierdzą piloci? Że brazylijskie to = tak jak chińskie (czyli badziewie)? Ciekawe, chciałbym znać dokładniej opinię pilotów LOTu na temat tych samolotów...
20/01/2008 11:12  

SZOT - Profil
SZOT
  
Tak, jednak to prawda - na trasie do Aten widzę że LOT lata E70/ E75 oraz 737-500 (stan na kwiecień '08) - no i nawet dwa razy dziennie przed południem i wieczorem/ w nocy
20/01/2008 11:04  

SZOT - Profil
SZOT
  
Hamburg: chyba jednak Cezary ma na myśli E70 z WAWy do Aten; LOT ostatnio takimi samolotami lata także z WAWy do LHR i CDG...
20/01/2008 10:59  

  
Cezray: To miales szczescie....jak lecielem latem z WAW do ATH (by LO) to lot byl tez w srodku nocy. Wylot byl 22:40 a przylot okolo 2. Jedenak dla mnie bylo optymalnie bo lecialem dalej na SMI (Samos) o godz 6. Dla osob ktorzy zostaja w ATH lub okolicach oczywiscie ta godzina jest fatalna. Jednak lot byl bardzo przyjemny. Obsluga byla bardzo mila (jeszcze takiej usmiechnietej i rzeczliwej obslugi nie widzialem:-)) LF byl w granicach 50-60%. Mialem cale 3 siedziena dla mnie i moglem sobie troche pospac. Do tego dali nam gordelke i poduszeke.....i czulem sie jak w niebie *hihihihi*// Ale naprawde LO lata E170 do ATH? Moze masz namysli ocinek SZZ-WAW.
20/01/2008 10:30  

SZOT - Profil
SZOT
  
Cezary: puścili E70 to Aten? Może jeszcze się zmienić...
20/01/2008 09:56  

Cezary - Profil
Cezary
  
a ja właśnie nabyłem bileciki na embraerka 70. Szukałem czegośna przełomie kwietnia i maja do Aten. Co ciekawe najtaniej i w fajnych godzinach z
Warszawy do Aten 11:05-14:50 i powrót 15:40-17:20 wyszło LOTem za jedyne 775 złotych !!! Norwegian i C0 miały ceny porównywalne lub nawet wyższe a godziny oczywiście w środku nocy. Osobiście mam dosyć lotów o czwartej rano z Aten. Można zdechnąć ze zmęczenia bo jaki jest sens brać hotel w Atenach jeśli koło północy trzeba jechać na lotnisko ? Kilka razy to przerabiałem i więcej nocą z Aten nie lecę. Mam nadzieję że LOT zwiększy liczbę tych dziennych lotów.
19/01/2008 18:24  

SZOT - Profil
SZOT
  
Hamburg: no właśnie masz rację - chyba LOT wogóle bierze się POWOLI za refermowanie i uporządkowanie swojej floty i dobrze ale wg mnie to błąd pozbywać się ERJ-145 - te samoloty idealnie pasują na trasy międzynarodowe z portów regionalnych, np. WRO-FRA, WRO-MUC etc., i tam powinni je "przerzucić" a ATRy TYLKO na trasach krajowych - swoją drogą ciekawi mnie, co będzie, jak faktycznie za jakiś czas na trasy krajowe (może i z pominięciem WAWy) zaczną latać tanioszki? Albo LOT podstawi tu swoje Cezero (resztę samolotów 737-series) albo zlikwiduje dolot? (to był by znów samobój)
18/01/2008 13:25  

  
Tylko że ATR'y są bardziej opłacalne w utrzymaniu i nie palą tyle co E145...
18/01/2008 13:17  

  
maxx: mysle ze LO tez sie pozbedzie tych ATRow. Lot stawia pomalu na wieksze samoloty aby moc zaoferowac tanie ceny na polaczeniach krajowych i regionalny. Przeciesz nie mysle ze w zarzaddzie LO nie sa same przyglupy aby nie wiedzieli ze lada moment pierwsze LCC wejda na krajowe trasy. Tym wiecej miesc LO bedzie mog na jeden rejs zaoferowac tym wieksza pule tanich biletow moze zaoferowac. A pozatym zaouwazylem ze coraz wiecej ludzi w PL lata samolotem po kraju. (Przynajmiej zauwazylem to na trasie GDN-WAW na ktorej rok temu czesto latalem) Lecac E145 zawsze byl komplet pasazerow. Mysle ze potencial jest o duzo wiekszy.....wienc moga kupic te wieksze samoloty ;-)
18/01/2008 12:47  

  
Przecież to wszystko są małe samolociki... czemu LO pozbywa się E145 zamiast ATRków? No czemu?
O ile pamiętam, lotowski ERJ145 ma 3x16 miejsc = 48, E175 20x4 +2= 82, E170 17x4 + 2 = 70. Atr42 ma 4x12 =48 miejsc, czyli dokładnie tyle, co ERJ145. Ale oczywiście musimy się pozbyć odrzutowych, a wibratory zostają.
18/01/2008 12:39  

  
szot: no to sie ciesze ze LO sie pozbywa E145 ;-)))) A wiesz czsami ile pasazerow wchadza do E190 i E195 ? ;-)
18/01/2008 12:18  

  
marius: Ale polaczenie do Zielonej Gory nie bedzie obslugiwane przes LO....z tego co wiem nawet nie maja codeshare z nimi....moge sie ale tez mylic....
18/01/2008 12:16  

  
maxx: Wcale nie jest to glupi pomysl. Masz racje. Powinnien byc wachadlowy samolot...a w godzinach szczytu powinny byc wtedy dwa samoloty ;-)
18/01/2008 12:15  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy