×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Prezentacja A220-300


Firma Airbus zaprezentowała dzisiaj nowy A220-300 - samolot znany wcześniej jako CS300. Drugim modelem jest A220-100 (wcześniej CS100). zobacz link

10/07/2018 23:08,  
<>

gość_e22eb - Profil
gość_e22eb
  

  
@adam7691:
Według przedstawicieli Jet Blue Airways oba samoloty, A220-300/CS300 i E195-E2, mają bardzo podobne parametry. O wyborze produktu Bombardiera/Airbusa zdecydowały niższe koszty operacyjne (na jednego pasażera) i większy zasięg maksymalny.
A220-300/CS300 ma większą pojemność pasażerską i maksymalną masę startową. W przypadku krótkich lotów, około 1000 mil, to jednak Embraer jest tańszy w eksploatacji.
16/07/2018 12:23  

gość_d3fb0 - Profil
gość_d3fb0
  
@demur: win-win ? Zobaczymy.
13/07/2018 02:17  

  
@gość_d3fb0: dostali?
Airbus w ramach umowy CSALP zobowiązał się do całkiem sporych inwestycji (np. rozbudowa fabryki w Mobile w stanie Alabama); Bombardier zapewnił finansowanie do 350 mln USD.

Gdy linie Delta zmówiły 75 sztuk CS100 plus 50 opcji, a kilka innych linii amerykańskich (jak United) zaczęły poważnie przyglądać się programowi CSeries to Boeing poprzez rząd USA zaszachował Bombardiera cłami (pierwotnie 26.09.2017 roku w wysokości 220%, potem jeszcze podwyższonymi o ok. 80%) na dostawę samolotów CSeries na rynek USA.

To ruch Boeinga postawił Bombardiera pod ścianą (samo zamówienie Delty to było wtedy ok. 20% zamówień na CSeries), a Airbus z działającą już wtedy na ternie USA montownią A320 pośpieszył z pomocą. To jest umowa typu win-win - dla Bombardiera i rządu Kanady oznacza to przetrwanie całkiem sporej części ich przemysłu lotniczego, dla Airbus w perspektywie najbliższych lat to poszerzenie asortymentu produktów. Inwestycja spora, ale chyba nikt nie ma dzisiaj wątpliwości, że to się im opłaci. Samo zamówienie od JetBlue to ponad 5 mld USD wg cen katalogowych - ale zamówień musi być znacznie więcej aby program A220 zaczął przynosić zyski.

12/07/2018 21:08  

gość_d3fb0 - Profil
gość_d3fb0
  
Nie kupili, dostali pakiet większościowy.
12/07/2018 02:15  

gość_6e5ab - Profil
gość_6e5ab
  
Co za hipokryzja kupili produkcje od bombardiera i robia fete ze to Airbus. Jakos nie pamietam zeby Boeing tak swietowal jak kupil McDonnella i zmienil nazwe na B717.
11/07/2018 15:23  

  
ładny, może redakcja pokusiła by się o gruntowne porównanie z EMB
11/07/2018 09:18  

  
Pierwsze większe zamówienie po zmianie nazwy już jutro (11.07) i to 60 sztuk A220-300 od JetBlue. To jest ok. 15% tego co uzbierał program CSeries przez 10 lat.
10/07/2018 23:16  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie