Prezentacja A220-300

Firma Airbus zaprezentowała dzisiaj nowy A220-300 - samolot znany wcześniej jako CS300. Drugim modelem jest A220-100 (wcześniej CS100). zobacz link
10/07/2018 23:08  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2018-07-16 12:23   
greg0303 - Profil greg0303
@adam7691:
Według przedstawicieli Jet Blue Airways oba samoloty, A220-300/CS300 i E195-E2, mają bardzo podobne parametry. O wyborze produktu Bombardiera/Airbusa zdecydowały niższe koszty operacyjne (na jednego pasażera) i większy zasięg maksymalny.
A220-300/CS300 ma większą pojemność pasażerską i maksymalną masę startową. W przypadku krótkich lotów, około 1000 mil, to jednak Embraer jest tańszy w eksploatacji.
gość_d3fb0 2018-07-13 02:17   
gość_d3fb0 - Profil gość_d3fb0
@demur: win-win ? Zobaczymy.
demar 2018-07-12 21:08   
demar - Profil demar
@gość_d3fb0: dostali?
Airbus w ramach umowy CSALP zobowiązał się do całkiem sporych inwestycji (np. rozbudowa fabryki w Mobile w stanie Alabama); Bombardier zapewnił finansowanie do 350 mln USD.

Gdy linie Delta zmówiły 75 sztuk CS100 plus 50 opcji, a kilka innych linii amerykańskich (jak United) zaczęły poważnie przyglądać się programowi CSeries to Boeing poprzez rząd USA zaszachował Bombardiera cłami (pierwotnie 26.09.2017 roku w wysokości 220%, potem jeszcze podwyższonymi o ok. 80%) na dostawę samolotów CSeries na rynek USA.

To ruch Boeinga postawił Bombardiera pod ścianą (samo zamówienie Delty to było wtedy ok. 20% zamówień na CSeries), a Airbus z działającą już wtedy na ternie USA montownią A320 pośpieszył z pomocą. To jest umowa typu win-win - dla Bombardiera i rządu Kanady oznacza to przetrwanie całkiem sporej części ich przemysłu lotniczego, dla Airbus w perspektywie najbliższych lat to poszerzenie asortymentu produktów. Inwestycja spora, ale chyba nikt nie ma dzisiaj wątpliwości, że to się im opłaci. Samo zamówienie od JetBlue to ponad 5 mld USD wg cen katalogowych - ale zamówień musi być znacznie więcej aby program A220 zaczął przynosić zyski.
gość_d3fb0 2018-07-12 02:15   
gość_d3fb0 - Profil gość_d3fb0
Nie kupili, dostali pakiet większościowy.
gość_6e5ab 2018-07-11 15:23   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
Co za hipokryzja kupili produkcje od bombardiera i robia fete ze to Airbus. Jakos nie pamietam zeby Boeing tak swietowal jak kupil McDonnella i zmienil nazwe na B717.
adam7691 2018-07-11 09:18   
adam7691 - Profil adam7691
ładny, może redakcja pokusiła by się o gruntowne porównanie z EMB
demar 2018-07-10 23:16   
demar - Profil demar
Pierwsze większe zamówienie po zmianie nazwy już jutro (11.07) i to 60 sztuk A220-300 od JetBlue. To jest ok. 15% tego co uzbierał program CSeries przez 10 lat.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy