Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
czy przyczynia sie do rozwoju regionu? hmmm... tak, operujac np. z GWY jako jedyna linia oferuje połączenia do DUB, LUT, AMS i innymch miast w UK, IRL i Francji. A poza tym FR chyba też powinien dostać taką dotację ;) w powiedzmy linii prostej są 3 lotniska, każde co 100km SNN - GWY - KNO. W SNN FR ma bazę a z KNO operuje do UK, a aerarann w GWY może spać spokoje bo podobno pas startowy jest za krótki i FR nie będzie :(
aha, oczywiście jak można się było spodziewać na takiej trasie, jakieś 4/5 paxów online checkin. Jak się to rozpowszechni to MOL pewnie wymyśli extra priority w celu ominięcia kolejki priority :)
stenus: no ciekawe ile paxów będzie w tygodniu, jak ja leciałem to był full do ORK i jakieś 3/4 z powrotem. same Ajrysze na dodatek. żadnego Polaka, aż się dziwnie czułem :)
stenus: hehe dobre, ale chyba prawdziwe zalozenie
4tech: Aha, w takim przypadku mozna dotowac linie. Ale czyz nie jest prawda, ze AerArann przyczynia sie do "rozwoju regionu"?
stenus: czyzby? Kasa dla aerarann idzie takim szerokim strumieniem jak szeroka jest Wisla w Wawie! I to calkiem legal! Jako pomoc w rozwoju regionu oraz pomoc celowa dla waznych dla kraju zasad funkcowania panstwa...podobny fortel zastosowali makaroniarze ze swoim bankrutem (300 mln. Euro) wiec mozna jak sie chce...
4tech: Ale panstwo nie moze dotowac linii lotniczych, zgodnie z pzrepisami unijnymi...
marian: latac lataja tylko ze aerarann jest dotowane ciezka kasa przez panstwo inaczej ticket kosztowalby ok 100 eurasow one way! Gdyby w Polsce dotowano jakas krajowa linie to tez samoloty bylyby pelne pawow! A tak jest lipa...
Ajrysze w ogole sa ciemnym narodem, ale zeby zapomniec o zrobieniu przejsc na lotnisku na Domestic, to juz gruba przesada. A niektorzy narzekaja na polskie sluzby graniczne... Pojutrze bede wlasnie lecial FRanca DUB-ORK i ciekwy jestem ile bedzie paxow. Jak lecialem w pazdzierniku 2007, to bylo 30 paxow na pokladzie. Ale moze dlatego, ze dopiero otwierali te trase. Ale patrzac na ceny pociagow w IRL, wcale sie nie dziwie, ze ludzie wola latac. DUB-ORK to wydatek jakis 50 euro one way pociagiem!
mam kiepskie połączenie busem do Dublina,dlatego jeżdżę Irish Rail-18,25€ bilet z Credit Union+6€ Airlink na lotnisko.:)
dokładnie 19 euraczków z Galway do Dublin Airport by City Link :) a pociąg nie jedzie na lotnisko tylko do Houston i kosztuje jakoś trzy dyszki.
eee...bus chyba jest tańszy,bardziej chodziło mi o Irish Rail...:)
na tej trasie wyglada to tak: bus kosztuje 20 jurków i jedzie 3.5/4h, a samolot od 25 i leci 40 min :) czasami wybór jest jasny. Chyba, że mają ceny zaporowe i trzeba jechać busem.
..ale na tle Iarnrod Eireann cena i tak jest korzystna ...
mrader: latają, latają. Leciałem DUB - GWY w środku tygodnia i ATR był full, a aerarann na tej trasie lata 3/4 razy dziennie. Niestety nie sprzedaje biletów po 0.01 ;) tylko od 25 - 50 jurków.
gral:jakie było obłożenie tych lotów,irysy latają po kraju czy nie bardzo...?
heh nie miałem :) ale drażniła mnie kontrola najpierw paszportowa, a potem nagle celna, gdy ja tylko domestic sobie latam :) Cork jak Cork, byłem tam już wcześniej zwiedzać, a teraz przecież nie chodziło o Cork tylko o 0,01 ;)
gral:miałeś coś do ukrycia,że celniczka tak cię przeraziła....ps.co tam ciekawego w tym cork...?
pitterek
2008-04-26 21:01
no to dane Ci podesłałem emilką ;o)
no właśnie wróciłem z małej wycieczki DUB-ORK-DUB ale wydałem aż 3 centy bo powrót kupiłem na 2 loty albowiem w momencie zakupu nie mogłem się zdecydować którym chcę lecieć. Te dzikusy irlandzkie nawet przy lotach krajowych wymagają odprawy paszportowej przy przylocie zarówno w ORK jak i w DUB (oprócz tych co to przez dziurę w płocie :)). Po prostu nie przewidzieli osobnych wyjść. A mało brakowało, żeby mnie jeszcze celniczka w ORK wzięła na przeszukanie, jak zobaczyła że się kieruję żwawo do wyjścia bez żadnego bagażu to mnie zaatakowała pytaniem skąd lecę, na szczęście odpowiedź że z DUB wystarczyła żeby się odczepiła :)