Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Czy Kraków płaci Ryanair ?


Nie chce wywołać ,,burzy '' ale prezes łódzkiego lotniska w wywiadzie zasugerował coś innego niż wielu na tym portalu pisze.Pamiętam że FR z Balic prawie zniknął jak władze lotniska nie zgodziły się na jego warunki. Poczytajcie sami zwłaszcza końcówkę wywiadu. - Niczego nie straciliśmy - tłumaczy prezes łódzkiego lotniska po informacjach, że Łódź wypadła z tzw. krótkiej listy w walce o bazę dla samolotu Ryanair. Zdaniem prezesa, wciąż mamy na to szanse. Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej – Nigdy nie startowaliśmy w tym konkursie. Walczymy o bazę dla innego samolotu, która ma zostać uruchomiona około 2018 roku. Więc to nie jest tak, że z czegoś odpadliśmy, jak napisał jeden z portali – zapewnia Tomasz Szymczak, prezes łódzkiego lotniska. W poniedziałek portal Fly4free.pl napisał, że Łódź nie znalazła się w ścisłym gronie miast ubiegających się o bycie bazą dla samolotu Ryanair. Prezes tłumaczy, że Łódź owszem, stara się o to, ale starania te nie dotyczą tego samolotu, a następnego, który irlandzka linia chce stacjonować w Polsce. Ze słów prezesa wynika, że Łódź nadal jest w grze, jeśli idzie o tę drugą bazę. Wciąż trwają negocjacje dotyczące finansów. Sprawa ma się wyjaśnić w ciągu następnych kilku miesięcy, a samolot miałby zacząć latać w 2018 roku. W interesie miasta byłoby uruchomienie lotów na przykład do Szkocji, choć mówienie o nich w tym momencie jest przedwczesne. Dlaczego watro bić się o bazę? Samolot stacjonujący na danym lotnisku to dla portu spora korzyść. Zdaniem Mateusza Walaska – łódzkiego radnego i pasjonata lotnictwa - bazowanie jednej maszyny w Łodzi może zwiększyć ruch lotniczy w Łodzi nawet o 50 tys. pasażerów rocznie. Dla nas byłaby to duża zmiana, bo obecnie odprawiamy około 240 tys. osób rocznie. Trzeba jednak pamiętać, że negocjując z liniami lotniczymi właściciele portów muszą iść na spore ustępstwa – przede wszystkim finansowe. Mówiąc wprost, linie za latanie z danego lotniska każą sobie dopłacać – czasem całkiem sporo. Dopłaty te zależą od wielu czynników. Taki na przykład Kraków jest w stanie wynegocjować dopłaty rzędu kilkudziesięciu złotych za pasażera. Ale są w Polsce porty, które musiały płacić za każdą osobę nawet 800 zł.

09/02/2017 19:17,  
gość_fc924 - Profil
gość_fc924
  
cztery + 5 daje?

gość_9e395 - Profil
gość_9e395
  
Kelo poza KRK świata nie widzi. Nie przyjmuje innych racji niż sam nie zredaguje. A świat
5 dni, 16 godzin temu  

  
Kelo - Nie spodziewałem się aż takiej dyskusji w tym temacie. Podobnie jak wylewania pomyj na linii Kraków - Katowice. Następnym razem dwa razy się zastanowię niż wstawię temat.
5 dni, 17 godzin temu  

gość_cb2ca - Profil
gość_cb2ca
  
@Kelo "negocjacjom" i "dopłatom". Co te gimnazja robią z ludzi...
5 dni, 23 godziny temu  

gość_9862b - Profil
gość_9862b
  
Kelo - Żyjemy w wolnym kraju. Te swoje rady zostaw sobie. Dobrze że lysy poruszył temat.
5 dni, 23 godziny temu  

  
drugi moje zdanie błędny wyraz co innego myślałem co innego napisałem :D "zaprzeczyć dopłatą" oczywiście
6 dni temu  

  
gość_dd7ef> pełnia się zbliża chyba bo gościom odpiernicza! Na siłę zaprzeczyć negocjacją to mogą chcieć miłośnicy, a nie hejterzy. Hejter jak już to po drugiej stronie wymiany uszczypliwości będzie się znajdował i udowadniał dopłaty. Lekcja dla mnie, łysego i użytkowników innych żeby ostrożnie tematy nowe tworzyć, bo gorzej niż na onecie potem
6 dni temu  

gość_9862b - Profil
gość_9862b
  
KotPrezesa - Każdy ma prawo do wypowiedzenia się. Trzeba przyznać że temat jest gorący. Lysy miał ,, nosa " ale....... ale wywołał ,, burzę " . Nie wiadomo jaka jest prawda ale prezes lotniska w Łodzi to poważny facet ba poważnym stanowisku. Więc ja akurat mu wierzę. Może pasażer.com zapyta prezesa łódzkiego lotniska co miał na myśli .
6 dni, 1 godzinę temu  

  
gość_dd7ef: Hejteromu, już podziękujemy
6 dni, 1 godzinę temu  

gość_dd7ef - Profil
gość_dd7ef
  
Widać że krakowscy hejterzy na siłę chcą zaprzeczyć słowom prezesa łódzkiego lotniska. To że w budżecie województwa czy miasta nie pozycji pod tytułem KASA DLA FR to nie znaczy że FR jej nie dostał. Są różne organizacje które wspierają turystykę w Krakowie które ,, tylnymi drzwiami '' mogą dofinansować irlandzką linię.
6 dni, 1 godzinę temu  

gość_9862b - Profil
gość_9862b
  
Markof -Przecież 40 -latek też umie się bawić. Widać masz słabe rozeznanie w tej grupie wiekowej. Tajemnicą nie jest że w KRK sexturystyka to bardzo dobrze rozwijającą się gałąź przemysłu rozrywkowego :-)
6 dni, 3 godziny temu  

  
rafciooo77: Twój ostatni komentarz świadczy tylko o tym ile jesteś w stanie wnieść do dyskusji i jak żenujący poziom prezentujesz. Tych którzy twierdzą że te wszystkie samoloty z UK przylatują z Anglikami którzy chcą w Krakowie tylko się nachlać za małe pieniądze muszę rozczarować. Leciałem ostatnio z Manchesteru. W samolocie znaczna przewaga Anglików, z czego wiele osób 40+. Raczej nie mieli w planach zaliczać po kolei krakowskich knajp a potem rzygać po kamienicach :-)
Co do dopłat, skoro nie ma ich w sprawozdaniach finansowych instytucji publicznych oraz lotniska a wy twierdzicie inaczej to zgłoście sprawę do prokuratury o popełnieniu przestępstwa bo rozumiem że macie wiedzę że jednak kasa idzie z moich i Waszych podatków pod stołem.
Gdyby Krakow Airport, miasto Kraków, czy województwo Małopolskie płaciło, byłoby to wykazane tak jak w przypadku innych samorządów czy lotnisk bo niby dlaczego nie?
6 dni, 14 godzin temu  

  
łysy: Chodziło mi o link do tego wywiadu, żeby całość przeczytać, a nie po omacku domyślać. Postulat do redaktorów pasażer.com o taki nowy artykuł o dopłatach jak ten linkowany przeze mnie z 2013 roku. Mam tytuł. Haracz czy reklama 2- ostateczny przelew
albo Haracz czy reklama 2- Michael no weź daj rabat, albo Haracz czy reklama 2- oskubani&wciąż nierentowni :D
ps Jutro poniedziałek liczę, że tydzień się dobrze zacznie i na nowe trasy z KRK, najlepiej NY, bo jak widziałem ostatnio na FR24 że LOT puszcza dreamlinera na trasę krótkiego zasięgu do Londynu, zamiast kurs zrobić z góralami do Donalda to mi żyłka pękła!
6 dni, 16 godzin temu  

  
Kelo - Nie wyrwałem zdania . Cały wywiad kropka w kropkę z łódzkiego dodatku wyborczej.
6 dni, 17 godzin temu  

  
Miało nie być ,, burzy '' a jednak relacje na linii KRK - KTW bez zmian.
6 dni, 17 godzin temu  

gość_4030d - Profil
gość_4030d
  
Nikt nie udowodnił ze nie dopłacają wiec ergo- dopłacają :D
6 dni, 21 godzin temu  

  
A ty rafcioo77 myślisz że turyści przylatują tylko na tanie piwo i na imprezy? To jesteś w głębokim błędzie...
6 dni, 21 godzin temu  

  
Widoczni Ci którzy kupują droższe bilety do KRK wolą Polki :)
6 dni, 22 godziny temu  

  
To mało widziałeś, Ukrainki są świetne
6 dni, 22 godziny temu  

gość_71d8b - Profil
gość_71d8b
  
do rafciooo77 ! Suma i rodzaj dopłaty do danego połączenia i operatora to tajemnica handlowa puki co! Nie łudź się, żę przeczytasz o tym fakcie w budżecie miasta, województwa małopolskiego itd. To dane ściśle tajne!
A Wy dalej sobie pogadajcie!
6 dni, 22 godziny temu  

  
Ale dziewczyny nie są tak ładne :)
6 dni, 22 godziny temu  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Kalendarz lotniczy