Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2012-09-12 18:25
Przecież AA ma umowę z QF, przynajmniej tak twierdzi wiki: Qantas (Transpacific joint business agreement partner)
madeju, to jest lista linii które maja osobne umowy cs z QF. Natomiast zw wszystkimi liniami z OW* QF ma cs na wszystkie/większość/wybrane ( w zależności od linii i oferowania) umowy cs w ramach OW*, czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem i logicznym myśleniem?
a gdzie wśród wymienionych jest American Airlines ( one world ), Cathay Pacific ( one world ), Japan Airlines ( one world ), LAN Chile ( one world ). Jak wynika z tej listy QF współpracuje ze wszystkimi tylko nie z liniami należącymi do sojuszu w którym się znajdują. Dodam, ze wszystkie te linie poza American Airlines latają do Sydney, mam rozumieć ze QF nie ma z nimi CS ale jest kupa linii ze sky teamu i star alliance. Dziwne to bardzo.
madej, ależ Ty uparty jesteś :P QF ma cs z nastepującymi liniami lotniczymi ( obowiązujące). Aircalin,Air France (SkyTeam),Air Malta,Air Niugini, Airnorth,Air Pacific,Air Tahiti Nui
Air Vanuatu,Alaska Airlines
Asiana Airlines (Star Alliance)
EVA Air,El Al
China Eastern Airlines (SkyTeam)
Garuda Indonesia,Gulf Air
Jet Airways,Kenya Airways (SkyTeam)
Polynesian Airlines
South African Airways (Star Alliance)
Vietnam Airlines (SkyTeam). No i teraz wytłumacz mi do czego potrzebne im jest BA? Alianse lotnicze maja to do siebie że najsilniejszy próbuje ( stawia) warunki innym. Loty do Europy wcale nie są tak dochodowe jak loty do Azji czy Rosji. Europejczycy myślą że są " pępkiem" świata a tak nie jest. Magia Europy już dawno minęła. Czasami lepiej puścic A380 do Azji niż do Europy.
Qantas już od dawna odgrywa marginalną rolę w Europie. FRA i LHR to własciwie nic. Za chwile zostanie tylko trasa do LHR bo z FRA sie wycofają, tak więc wyjścia QF z OW nie spowodowaloby większych zmian w świecie lotniczym. W podróżach z europy do australii kluczową rolę odgrywa raczej LH/SQ z humbem przesiadkowym w SIN oraz EK przez Dubai. QF może całkowicie skasować loty do europy i tak nikt tego nie zauważy. QF odgrywa rolę marginalną.
usuniety
2012-09-12 12:31
Dlaczego admin nie usuwa błędnych informacji, będąc w sojuszu można do woli korzystać z korzyści dla wszystkich członków i NIE potrzeba do tego CS!
usuniety
2012-09-12 12:30
Dlaczego admin nie usuwa błędnych informacji, będąc w sojuszu można do woli korzystać z korzyści dla wszystkich członków i potrzeba do tego CS!
krzysiekl
2012-09-12 12:21
a ta trasa do Europy nie jest aż tak kluczowa.
QF twierdzi, że bez umowy z EK musiałby się może nawet całkiem wycofać z Europy.
madej, to nie jest tak jak piszesz. Czy wszystkie linie ze SA*/SK*/OW*mają cs na wszystkie oferowane trasy? czy wszyscy ze wszystkimi w danym sojuszu mają cs? odpowiedź brzmi nie. Nawet potrafia ze soba konkurować co na bardziej lukratywnych trasach. A już pisałem o tym dlaczego QF podziekował za współprace z BA ( problem ma początek ponad rok temu gdy BA ogłosiło chęć zakupu QF).
krzysiekl
2012-09-12 12:19
Teoretycznie jest możliwe, że kiedyś QF wyjdzie z sojuszu ale wiązałoby się to z większymi zmianami w świecie lotniczym.
Obecnie QF ma umowy np. z AA i na tym kierunku nie jest to dublowanie umowy z EK.
usuniety
2012-09-12 12:18
madej: jak to nie ma pożytku z QF w OW? Jak inne linie latają z OW latają do Australii, to czy czasem QF nie rozwozi im pasażerów po Australii na mocy umowy codeshare?
QF jest założycielem OW ale co stego skoro na swojej kluczowej trasie wchodzi w sojusz z zupełnie inną linią która nie należy do żadnych aliansów. Zadaniem konkretnego sojuszu jest jak najściślejsza współpraca w ramach właśnie tego sojuszu a nie poszukiwanie partnerów poza. Jeżeli QF to robi sam stawia się poza marginesem OW. Innymi słowy nie ma w tym momencie pożytku z QF przebywającego w OW.
gosc_78785 o ile mnie pamięć nie myli to QF jest założycielem OW*?
krzysiekl
2012-09-12 09:27
Logiczne zmiana, przecież teraz klienci Qantas będą mieli połączenia z jedną przesiadką do praktycznie całej Europy i "nie potrzebują" dublować oferty...
gosc_78785
2012-09-12 08:51
madej ma rację - QF wyleci z OW możemy się założyć :)
A czemu madej tak ochoczo chce wyrzucić QF z sojuszu? I niechaj sprawdzi znaczenie słowa "odszczepieniec"...
madeju, ja odnoszę się do artykułu o współpracy QF i AF w ramach cs linii lotniczych będących w innych sojuszach.Ty natomiast robisz wrzutkęvo BA i OW*. dlaczego kończą współpracę z AF? Widocznie bardziej opłaca im się robić transfer przez DXB niż przez z SIN. I jest też logicznym posunięciem po wycofaniu się ze współpracy z BA. I raczej tak to należy rozpatrywać.
4tech: czyli to jest to o czym pisałem. QF nie odpowiada OW bo narzeka na zbyt dużą dominację BA/IB więc związuje się z EK ale tym samym powinien opuścić OW.
Madeju, artykuł dotyczy cs:? QF i AF a nie OW*. A jakbdobrze wiesz AF/KLM jest ST*.a koniec współpracy z BA to problem polegający na zbyt dużej dominacji BA/IB w ramach OW*.
Qantas w taki wypadku powinien opuścić OW. Jakie będą plusy z tego, że Qantas zostanie OW, skoro zrywa umowę CS ze swoim największym partnerem czyli BA a wchodzi w układ z linia odszczepiencem jaka jest EK. Pasażerowie Qantasu stracą możliwosc korzystanie ze wspolnych pakietów lojalnościowym w ramach OW. Moim zdaniem dalsze przebywanie Qantasu w OW mija sie z celem. O ile sie nie myle oni nie mają także CS z AA przy lotach z Sydney przez pacyfik do USA ani z Cathay Pacific do HKG. Po co im ten sojusz skoro z niego nie korzystają ani nie pozwalaja pasazerom innych linii korzystać ze swoich usług.