LOT: Zimą nie polecimy do Rzymu

LOT: Zimą nie polecimy do Rzymu LOT zawiesza na zimę połączenie z Warszawy do Rzymu Fiumicino. Ostatni bezpośredni rejs, obsługiwany przez naszego narodowego przewoźnika, jest dostępny 27 października 2012 roku.Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym LOTu, decyzja ta jest związana z optymalizacją siatki połączeń i kosztów polskiego przewoźnika w okresie zimowym, który na rynku lotniczym cechuje się...
20/06/2012 17:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_8bb92 2012-08-30 14:44   
gosc_8bb92 - Profil gosc_8bb92
Przy okazji sezonowej wycinki połączeń pogrzebali również trasę KTW-TRN-KTW. A z tego co mi wiadomo z doswiadczeń własnych oraz innych osób na tej trasie pustkami samolot raczej nie świecił i to niezależnie od pory roku...
piotrek737 2012-06-21 22:56   
piotrek737 - Profil piotrek737
shorty: Z 787 to jest bardzo dziwna plotka... Turkish na zamówieniu ma jeszcze 10x773 i 9xA333 więc powiedz po co mu Dreamlinery ;)? Poza tym taka linia jak TK to by chciała tak ze 20, a nie skromne 8 sztuk ;)
shorty 2012-06-21 22:49   
shorty - Profil shorty
no chyba taz tym Rzymem jest, co do THY to tylko pisze co slyszlaem, tak mowia ludzie na okeciu ktorzy tam pracuja. ale pisalem ze to moze plota.
b747400er 2012-06-21 22:04   
b747400er - Profil b747400er
shorty: co do THY i 787 to jakas kompletna bzdura. Co do FCO, to polaczenie od lat 'siadalo' zimą, stad zawsze na zime zmniejszano oferowanie lbo zamieniajac samoloty na mniejsze, a ostatni zmniejszajac liczbe frekwencji.
madej 2012-06-21 20:19   
madej - Profil madej
LOT to linia lotnicza narodowa z tradycja istniejąca od 1929 roku a OLT to zupelnie nowy twór. Tych dwóch linii raczej nie da się porównać. OLT to model linii mieszanej tanio - tradycyjnej. Alitalia też się właściwie zwineła juz dawno z tą odmianą że z mediolanu nie z Rzymu i to takze było ograniczanie kosztów. Stworzenie jednego głównego hubu.
shorty 2012-06-21 20:17   
shorty - Profil shorty
nie wiem czy koledzy zauwazyli ale to zima sie nie oplaca - a latem juz tak mimo wakacji? dobrze rozumiem? lot wroci do rzymu w sezonie letnim czyli albo to wogole sie nie oplaca a zima to wybieg (sluszny wowczas) albo ktos nie wie co zrobic z flota ok 50 samolotow. BTW slyszalem plote ze THY chcieli tylko wydobyc z LOT 787na dlugie swoje trasy a nie kupic linie ktora ich malo obchodzi, ale podobno LOT sie nie dał podpuscic i za wszelka cene sprzedac linie. chyba cos nowego zaraz kolo euro :) a moze to tylko plotki
gosc_3a799 2012-06-21 20:03   
gosc_3a799 - Profil gosc_3a799
do 7f07e: widzę różnicę OLT Express się rozwija LOT zwija
andrzej 2012-06-21 18:59   
andrzej - Profil andrzej
Wrzucanie super tanich promocyjnych biletów na trasę, która parę godzin później idzie pod nóż to nie jest na pewno "zarabianie i minimalizowanie strat" bo tych pasażerów trzeba zgodnie z prawem przewieść do tego Rzymu tylko, że na pokładzie konkurencji i za znacznie większe pieniądze. Zresztą z Hanoi też tak było. Promocja tuż przed zamknięciem trasy.
gosc_ddf72 2012-06-21 18:47   
gosc_ddf72 - Profil gosc_ddf72
gosc_1c38f: Wrzucanie super tanich promocyjnych biletów na trasę, która parę godzin później idzie pod nóż to nie jest na pewno "zarabianie i minimalizowanie strat" bo tych pasażerów trzeba zgodnie z prawem przewieść do tego Rzymu tylko, że na pokładzie konkurencji i za znacznie większe pieniądze. Zresztą z Hanoi też tak było. Promocja tuż przed zamknięciem trasy.
gosc_7f07e 2012-06-21 18:25   
gosc_7f07e - Profil gosc_7f07e
do michalb: siatka LOT vs OLT i obszar operowania - widzisz różnicę, czy nadal nie?
michalb 2012-06-21 18:01   
michalb - Profil michalb
Moralność Pani Dulskiej, jak OLT kasował loty to było zły a jak LOT kasuje to jest ciecie kosztów
michalb 2012-06-21 18:01   
michalb - Profil michalb
to był
b747400er 2012-06-21 14:23   
b747400er - Profil b747400er
Nie bede plakac po WAWFCO v.v. by LO. To polaczenie jesli generowalo ruch, to byl to ruch bardzo tani i nie mial on szansy pokryc kosztu wykonania tego rejsu - szczegolnie zima. Po za tym konkurowanie o ruch niskoplatny z W6 i OLT oraz z AZ (dowozaca sobie do swojego wezla w FCO) nie ma sensu, bo LO nie da rady wygrac w takim segmencie rynku. Osobiscie nie mialbym nic przeciw, gdyby ten samolot wykorzystac na 4ty rejsie dziennie WAWMXP v.v., gdzie oprocz LO raczkuje dopiero AP (raz dziennie i w dodatku zmieniajac rozklad co chwila) i jest to dobry moment, aby LO im przylozyl, zeby AP zrezygnowal z latania na tej trasie. Trzebaby tez na tej trasie uzupelnic nocowanie do 6x tyg. Jesli mowimy o ruchu biznesowym pomiedzy WAW a Wlochami, to ten mozna spotkac jedynie na trasie z/do MXP. Poludniowe Wlochy przyciagaja jedynie turystow i ruch pielgrzymkowy (do Watykanu). Do FCO LO moze kiedys wrocic jak poprawi sie sytuacja gospodarcza Wloch i co za tym idzie na trasie do FCO pojawi sie wiecej pasazerow wyzej platnych, a LOT bedzie mial wiecej mocy przerobowych (wieksza flote).
orro 2012-06-21 14:18   
orro - Profil orro
Zawieszanie nieopłacalnych połączeń to nie działanie "ze skrajności w skrajność", a już na pewno nie wypadanie z rynku. Powtarzam, to naturalny ruch linii lotniczych z całego świata (przypominam o info nt cięciu na zimę połączeń Delty do Europy). Zgadzam się, że przy otwieraniu połączenia trzeba liczyć się przez pewien czas ze stratą, ale to chyba jednak nie ten przypadek.
shorty 2012-06-21 13:07   
shorty - Profil shorty
najgorsze sa działania ze skrajności w skrajnośc. Powoli , powoli ale do przodu
gosc_1c38f 2012-06-21 12:30   
gosc_1c38f - Profil gosc_1c38f
Ciekwe ile razy te osoby od "kompromitacji" i "skandalu" lataly na tej lub innej trasie kupujac biety w pelnej taryfie..to po pierwsze a po drugie jak LOT nie zarabia to zle i larum , chce zarabiac i minimalizowac straty tez jest zle....no wiec zadaje pytanie czy aby kazdy na tym forum jest zdrowy???
shorty 2012-06-21 11:44   
shorty - Profil shorty
jak zwykle trzeba miec pełne dane a tym temacie, bo na razie gdybamy. Ilośc lotów biznes jest mniejsza jak zwykle w zimie, bo rosnie nie pewnośc połaczeń ze względu na pogode. To na pewno jeden z powodów. Kasuja loty w zimie czyli w lecie sie opłaca? gdzie jest wiecej turystów i biznesu , ogólna frekfencja po prostu wieksza ale watpie zyb nawet w lecie lipiec -sierpien bylo duze obłozenie.
gosc_8a0e1 2012-06-21 11:14   
gosc_8a0e1 - Profil gosc_8a0e1
Rozsądny ruch ze strony LOT-u. W końcu ktoś u nich zaczyna myśleć. Pozdrawiam
solokhumbu 2012-06-21 11:14   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Shorty: akurat lecąc w tym roku W6 POZ-FCO naliczyłem co najmniej 35-40 turystów na pokładzie. 35-40 pax to ok. 20% miejsc w a320, a to cirka połowa miejsc w E70 :) Wbrew pozorom zwiedzanie Włoch zimą ma liczne plusy!

A co do meritum: jak już tu napisano: linia ma zarabiać! Jeśli na WAW-FCO zimą nie zarabia, trudno, loty do kasacji.
andrzej 2012-06-21 11:12   
andrzej - Profil andrzej
To jest kompromitacja LOT-u. Najpierw wrzuculi bilety w Szalonej Środzie za 300 zł, a teraz będą musieli ponosić koszty i przebukowywać ludzi na rejsy innych przewoźników, co zapewne mimo umów między przewoźnikami, itp. będzie kosztować kilka razy więcej niż te 300 zł. shorty: Co do połączenia do FCO to widocznie jest za mało pasażerów biznesowych latających w Economy Flex i Business na tej trasie tak więc pogoda, czartery do Egiptu, itp. nie mają tu nic do rzeczy. Turyści jak latają LO to w First Minute, Crazy i ewentualnie najtańszej ekonomicznej, a liczba biletów sprzedanych w tych taryfach nie ma decydującego wpływu na rentowność danego kierunku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy