Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_dc2b8
2012-04-05 11:06
gosc_d4c82 Wiem jak będzie wyglądało to na innych lotniskach. Wyobraź sobie, że będą czartery, które przywiozą kibiców tylko na mecz będą na nich czekały i zabiorą po meczu. Co do GA to niestety p.Abramowicz będzie miał gdzieś te 90 min i co mu powie port żeby spadał???
3 rękawy to wstyd i bez sensu dla takiego lotniska. Nie widziałem makiety tylko plany architektoniczne. Hangar? Po co? Kto tam ma serwisować samoloty? Wizz ma KTW, RYR WRO, LOT WAW i to tyle wielkich graczy w Polsce. Piszesz, że się rozbuduje, jak zwykle w Polsce robi się prowizorkę a po 2 latach przebudowuje. Weź pod uwagę to, że podczas rozbudowy KRK będzie totalny bałagan i praktycznie żaden rejs nie odleci o czasie. Jeżeli nie wierzysz spójrz jak to wyglądało w WAW kilka lat temu. Z jednym się zgadzam wojsko powinno oddać tereny lotniska, wtedy można budować do woli nowy terminal bez konsekwencji dla ruchu pasażerskiego. Czytałem na forum, że w KRK nie będzie koordynatora slotowego za to będzie decydował o ruchu DOP nie wiem czy się śmiać czy płakać...
gosc_58ffc
2012-04-05 08:55
Jak zmienia sie statystyki balic po starcie eurolotu do Europy?
gosc_d4c82
2012-04-04 16:48
gosc_68a21 90min to dużo jak ktoś chce przylecieć i wysadzić kogoś ( czartery itd.) w zupełności wystarczy, niestety miejsc w krk jest nie wiele, a ma być kilka drużyn narodowych w KRK korzystających zapewne z portu. .A w innych portach poza WAW jak myślisz, jak będzie? Tam też nie ma miliona miejsc, dla grających drużyn i rodziny UEFA będą miejsca, zadba oto koordynator slotowy, inni będą mogli siadać na podobnych zasadachi parkować na trawie jak dostaną slota.
Zobaczyłeś kolego makietę z 3 rękawami i szpanujesz. A skąd wiesz ile będzie na początku rękawów? Może to jest rozwojowe. Spójrz na Wrocław tam też miały być rękawy jeszcze żadnego nie widziałem. faktem jest że w KRK przydałby się miejsca postojowe i hangar - y z prawdziwego zdarzenia, niestety jest to lotnisko wojskowo -cywilne i pewnie większość terenów należy do wojska. A w Polsce jest tak że sami nie wykorzystają a drugiemu nie dadzą( sprzedadzą)
gosc_68a21
2012-04-04 13:38
90 min...i tak oto część linii ominie krk. Na pewno loty general aviation się nie pojawią. Zresztą to i tak bez sensu, bo jak się coś opóźni to nie będzie wolnych stanowisk. 90 min to zwykły plan, życie zawsze wygląda inaczej. Szczęście w nieszczęściu, że w KRK nie ma meczy.
Nie zgadzam się, że KRK jest małym graczem. To 2 w PL lotnisko, statystyki mówią same za siebie. Niestety system "rodzinny" w MPL nie sprzyja wizjonerskim planom. Widzieliście plan nowego tarminala? Ciekawe kto będzie stawał pod rękawami? Nawet w WAW część linii unika rękawów ze względu na koszty. RYR nie będzie stawał pod rękawem a ma ok 20 rejsów dziennie. Inne low cost? Wątpię, pozostaje LO i LH oczywiście o ile przylecą na a/c które mogą podjeżdżać pod rękaw. Zamiast budować 3 rękawy lepiej zainwestować w budowę większej ilości stanowisk. Podobno w KRK jest płyta odlodzeniowa, która została otwarta i poświęcona. Jak się okazuje nikt na niej nie może odladzać a/c bo płyta straciłaby gwarancję...Tak więc gratuluję!!! Jeszcze w przyszłym sezonie będzie zamknięta. Oto KRK wstyd...
gosc_186d9
2012-04-04 12:07
Jutro wchodzi info do AIP o regulacji na czas EURO w KRK, maksymalny postój 90min, plany rejsów nie regularnych należy zgłaszać do DOPL w celu akceptacji. Nie mieści się w 90min rotacja, nie ma przyjęcia. Ciekawe czy TWR może się nie wydać zgody na lądowanie jakby taki ktoś mimo wszystko chciał przylecieć. Ciekawe jak to będzie działać?
gosc_bbd40
2012-04-04 11:32
gosc_49189: Jeśli dasz upust w danych godzinach to inni też będą chcieli z niego skorzystać i zamiast rozłożyć ruch w ciągu dnia przesuniesz PEAK. Tyle w tym temacie. Nie wiem jak to w KRK do końca wygląda, ale chyba jest jakiś dział ds. lini lotniczych i to w ich kompetencji powinno leżeć dobro pasażera (mniej ciasnoty w terminalu) i dostępność miejsca postojowego Apron ( miejsca na razie są). Najwyraźniej ktoś nie potrafi oto zadbać. Patrz zima i niedziela w - terminal godzina 10. A wystarczy powiedzieć lini że w tych godzinach jest duże obciążenie infrastruktury terminalowej i z tego powodu należy spodziewać się opóźnienia jeśli maja możliwość przesunięcia przylotu o 30min, na pewno by z tego skorzystali. Dzięki temu będą stać krócej w KRK. Wiadomo tradycyjne linie wożą ludzi do swoich hubów, więc układają wyloty pod swoją siatkę. Jakby były lotnisko koordynowane to wtedy można by był robić sloty w różnych cenach i układać ruch pod swoją infrastrukturę, niestety kraków na razie jest za małym graczem żeby narzucać linią swoje reguły.
myślę, że jeśli wskaże się RYR to, że herzlich willkommen ale postój na DK albo DS a pierwszy check-in wolny za 2 h to się poważnie zastanowią. poza tym są mechanizmy, które nie zabronią ale mogą skutecznie odstraszyć tych, którzy chcą latać na hura.
rozplanowanie check-inów na miesiąc jest nierealne, wystarczy jedno opóźnienie czy dodatkowy czarter i cały misterny plan w ...
nie znam systemu koordynacji w KRK ale jeśli takowy nie istnieje to powodzenia DOPLowi i KRLN oraz handlingowi ;]
gosc_49189
2012-04-04 10:34
Hops w KRK nic nie jest koordynowane na płycie. Właśnie ten brak koordynacji powoduje spadek przepustowości lotniska. Co do portu wygląda to trochę lepiej, ale w czym jest problem, żeby rozplanować check-in na cały miesiąc? Co do RYR jeżeli port zaproponuje upust na loty w danych godzinach to myślicie, że RYR na to nie pójdzie? KRK nie jest portem transferowym, więc nie ma problemów z tym, żeby low costs przylatywały w różnych godzinach. Oczywiście LH i LO nie będą chciały rozmawiać na ten temat. Jednak ile jest rejsów LO i LH a ile low cost?
gosc_425af
2012-04-04 09:05
Kolego hops, powiedz to RYR że ma latać o tej godzinie a nie innej. Dobrze wiesz co odpowie. Także nie da się tego zrobić machnięciem ręki.
huh, jedziemy na rekord, mój typ 3,476 TH paxów
gosc_2b21c
2012-04-03 21:13
Przy takim wzroście 3,5 mln jest realne!!!
gosc_e4a11 nie trzeba koordynować portu żeby poradzić sobie z ruchem czy samolotami na płycie, są inne mechanizmy bez mieszania w to slotów.
gosc_e4a11
2012-04-03 18:44
gosc_178c8: Kraków Airport nie jest lotniskiem koordynowanym więc nie ma tam slotów, nawet na czas Euro nie będzie objęty slotami (niestety). Faktycznie rano i wieczorem jest zwiększony ruch, ale po południu też trochę samolotów przylatuje może nie jest to cała płyta lotniska, ale wkrótce będzie jeszcze OLT i trochę wypełni miejsce. i EUROLOT od czerwca. Nie jest źle, a na EURO będzie masa samolotów i pełna płyta.
gosc_2936e
2012-04-03 16:18
Bo szczyt przylotów i odlotów jest pomiędzy godziną 9 a 12/13, a potem pod wieczór jest większy ruch.
gosc_51b6e
2012-04-03 12:18
port nie jest duży ale ciezko nazwać go kurnikiem ma dwa osobne terminale plus terminal cargo. rzeczywiście wolnych slotów jest sporo kiedyś byłem w sobotę o 17 i był tylko eurolot na płycie i czekałem pół godziny aż coś przyleci
gosc_178c8
2012-04-03 11:55
Ten port ma jeszcze duże możliwości pomimo tego, że to kurnik nie port. Wystarczy tylko dopasować rozkład przewoźników do wolnych slotów, a tych w krk jest sporo. Dla niewtajemniczonych operacje odbywają się w pewnych godzinach, poza nimi port zamiera.
dominik14
2012-04-02 22:01
no teraz to tylko liczyć na min.3,5 mln pax :)
Jak przewoźnika do OSL pokazuję PLL LOT, loty tylko w niedzielę. Czyżby nowe połączenie ?
mapka połączeń regularnych z krk wygląda imponująco brakuje jeszcze może Lisbony i Istambułu
zobacz link
gosc_1af2e
2012-04-02 18:21
gosc_672da - 68 to połączenia regularne. Z czarterami jest 85