Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_08ed9
2012-01-22 12:08
gosc_8a8bc jestes zalosny tak obrazac ludzi poprostu komplotny brak kultury osobistej nie wazne kto lata kazdy zasluguje na taka sama obsluge i komfort podruzy wiec zastanow sie co piszesz
b747400er
2012-01-19 22:50
Ostatnio kiedy lecialem na trasie WAWYYZ to mialem wrazenia zupelnie inne. Bylo bardzo duzo Kanadyjczykow (nie tych rodem ze Wschodniej Europy) oraz pasazerow z Zachodu. A z codziennego WAWPEK w perspektywie roku bardzo sie ciesze, bo inaczej to polaczenia nie ma sensu. Podopnie powinno sie stac z HAN, gdzie czestotliwosc powinna byc zwiekszona, ale jak zawsze powtarzam, LO musi rozwinac siatke europejska zarowno pod wzgledem liczby frekwencji (2-4x dziennie w zaleznosci od trasy) oraz latac nie tylko do glownych miast, a rowniez do mniejszych miast w Zachodniej i Wschodniej Europie.
gosc_8a8bc
2012-01-19 19:34
Wr: Ty myślisz, że pasażerowie z Toronto odnaleźliby się w Dreamlinerze? Leciałem, widziałem, kto tam lata. Głównie babcie z Ukrainy i Białorusi oraz panowie z czarnymi od brudu paznokciami.
gosc_39f39
2012-01-19 19:04
mietek: A co Ty się martwisz? Myślisz, że jak ktoś otwiera nowe połączenie to zapomniał zapewnić samolot do jego realizacji? Trochę więcej wiary w pracowników LOTu.
piotrek737
2012-01-19 16:41
VV odleciał wczoraj z WAW bo robił rotacje YYZ ad-hoc bodajże za LPB. Co do LPC to we will see, ale LOT nie śpi ;)
Skoro nie będzie SP-LPC to chyba LOT musi coś wykombinować, bo na 4 B767 to ciężko będzie utrzymać wszystkie trasy, a co dopiero uruchomić jeszcze PEK...
No podobno w samej Warszawie, nieoficjalnie, jest podobno około 100 tyś, a w całej Polsce podobno nawet 0,5 mln. No ale swoją drogą jeżeli większość jest tutaj nielegalnie to nie będą latać samolotem, bo trzeba paszport pokazać....
monumental
2012-01-19 15:32
mietek: chodzą słuchy (i nietylko), że SP-LPC niż nie wróci do służby. Leasing od VV miał się skończyć w okolicach poł stycznia. W rozkładzie nie widać ich maszyny ani na HAN ani na YYZ. Wszystko to zatem wariacko wygląda...
Z innej beczki: 1 rejs do JFK w tygodniu nr 5 to już bardzo mało. Zdaję sobie sprawę, że zapotrzebowanie jest takie na nie inne...
pcharasz
2012-01-19 13:51
wr, bądź optymistą, jeśli YYZ nie zostanie skasowane, to dreamlinery w barwach LO zobaczycie ;) mietku, tych naszych Wietnamczyków nie ma aż tak wielu, jak w Czechach, Niemczech czy Francji. Mnie troszkę dziwi ta Skandynawia, ale może to też wynika z większej zamożności tamtejszego społeczeństwa, w tym imigrantów z Wietnamu.
Może puszczą jednego B787 na przemian do JFK, EWR, ORD i YYZ;-) Mnie najbardziej zaciekawiło, że większość paxów tranzytowych do HAN jest z Francji i Skandynawii. Ja zawsze myślałem, że to "nasi" Wietnamczycy tak namiętnie latają do domu.
hmmm... no tak, to wtedy 10% i 20% ma sens.... albo po prostu LOT nie wie co sie dzieje :) Z tymi Azjatyckimi kierunkami, my w YYZ, nigdy LOTowskiego dreamlinera nie zobaczymy, i dalej bedziemy latac startym gratem ex-zoom airlines do Polski.
pcharasz
2012-01-19 02:54
Hm, ciężka sprawa, ale raczej myślę, że chodzi o paxów przesiadających się z LO na LO, czyli w Hubie danej linii - WAW. No, chyba że ktoś lata np. WAW - GDN via FRA, ale to raczej jednostkowe przypadki :P I w sumie to ma sens, bo paxowie tranzytowi liczeni są dla LO dwukrotnie - przy przylocie do WAW (tzn. wylocie z innego lotniska do WAW) i wylocie z WAW,to samo w drugą stronę. Natomiast WAW pewnie policzył ich pojedynczo jako rzeczywistych paxów tranzytowych, a nie takich 'statystycznych' paxów, czyli liczonych dwukrotnie. Tak mi się wydaje, bo inaczej to nie ma sensu ;)
chyba mozna sobie statystyki interpretowac jak sie chce :) Te 45% to pax tranzytowy LOTu - a czy to tez wlicza ludzi np. przesiadajacych sie z/na LOT w FRA, czy z/na EK w innych portach... kto wie.... a te 10% to tranzyt w WAWie jako port lotniczy, czyli milion osob. A moze po prostu prezes zmysla sobie liczby ;)
pcharasz
2012-01-18 23:36
wr: Coś się nie zgadza. Po pierwsze, z tego co zrozumiałem chodzi o 10% paxów na lotnisku w WAW, i że dzięki implementacji nowej lotowskiej strategii, ta liczba się podwoi. Rzecz w tym, że w poprzednim artykule z czerwca 2011 (link załączony) było podane, że dzięki targetowaniu połączeń na wschód, udało się znacznie zwiększyć liczbę paxów tranzytowych do 45%, i że celem jest by liczba ta była powyżej 50%. Problem w tym, że wg. stanu wiedzy na 06.2011, LO obsługiwał poniżej 4,5 mln paxów, z czego 45% to tranzyt, czyli w uproszczeniu jakieś 2 miliony. Czyli w przybliżeniu, 20% a nie 10% paxów w WAW to paxi tranzytowi, licząc że tylko LO robi tranzyty przez WAW. No nie wiem, ale np. w takim Frankfurcie ok. 75% paxów to tranzyt, czyli w przypadku połączeń LH jeszcze większy odsetek paxów musi być tranzytem.
zobacz link
pcharasz: ciekawy artykul!
"only 10% of total passengers now transit", to mnie troche dziwi! Czyli LOTem dalej lataja tylko Polacy, i marka gdzie indziej jest albo nie znana, albo zle sie kojarzy, albo nie konkurencyjna.
fairy_slap
2012-01-18 21:13
ciekawe czy starczy im samolotów? Według podanych w artykule godzin lot będzie trwał 9h. Hanoi podobno całkiem nieźle się sprzedaje, więc kto wie co tu będzie?
pcharasz
2012-01-18 20:30
Przy okazji, ciekawa analiza na temat ekspansji LO w Azji:
zobacz link
gosc_93b4b
2012-01-18 15:29
SP-LPC na zyletki idzie.Raczej juz nie polata...
pcharasz
2012-01-18 13:59
Hanoi ma b. dpbry load factor, ale bilety są stosunkowo tanie. Jeśli będzie taka potrzeba, to niestety, ale LO pewnie skasuje to połączenie.
gosc_b1c56
2012-01-18 13:32
Czy wiadomo już kiedy SP-LPC może wrócić do służby?