Kolejne połączenie Kraków - Dublin

Kolejne połączenie Kraków - Dublin Jak nieoficjalnie dowiedział się serwis Pasazer.com, linia lotnicza Aer Lingus, po sukcesie połączenia Warszawa - Dublin, zamierza od jesieni br. uruchomić regularne połączenie na trasie: Kraków - Dublin Loty z Krakowa mają się odbywać trzy razy w tygodniu we wtorki, czwartki i soboty. Kilka dni temu loty na tej trasie ogłosiła tania linia lotnicza Sky...
20/05/2005 19:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
carla77 2005-06-14 19:36   
carla77 - Profil carla77
Witam! czy ktoś może wyjaśnić o jakim połączeniu Kraków- Dublin piszą na stronie
zobacz link
OFICJALNIE NIC JESZCZE BEZPOŚREDNIO NIE LATA!!!
O CO WIĘC CHODZI???
marcin 2005-06-01 14:56   
marcin - Profil marcin
witam wszystkich.przeczytalem wszystkie opinie odnosnie aer lingusa akurat tak sie sklada ze dla niego pracuje,ceny do wawy sa wysokie ale co sie dziwic skoro samolot jest zapelniony i ludzie ciagle lataja,to co oni maja obnizyc cene!druga sprawa zarezerwujcie bilet na 3 miesiace do przodu a polecisz w obie strony za 700 zl nara
misiek 2005-05-24 23:50   
misiek - Profil misiek
Easy za ostatnie polrocze odnotowal bodajze 40 milionow $ strat. Oczywiscie, to byl sezon zimowy ale troche niepokojace sa te dane. Stalo sie to glownie przez wzrost cen ropy, ktore strasznie skoczyly w gore. Nawet 25% wzrost przewiezionych pasazerow nie pomogl...
chris 2005-05-24 19:47   
chris - Profil chris
Miesiek : A EasyJet wprowadzil na dlugich trasach DVD playery
misiek 2005-05-24 17:31   
misiek - Profil misiek
Dokladnie Chris. Ryanair mial nawet w planie instalowac IFE w swoich samolotach ale stwierdzil, ze popyt na ta usluge (platna oczywiscie, nie pamietam dokladnej sumy ale bodajze kolo kilku Euro) jest niewystarczajacy i zrezygnowal.
chris 2005-05-24 17:09   
chris - Profil chris
Humbak :

''No-frills" nie oznacza, że jest na pokładzie darmowy czy płatny posiłek''

Ale nie oznacza tez ze platnego nie ma . Zwykle taki posilek jest bo to sie liniom oplaca. Bez zbednych dodatkow to moze byc np. wg Ryanaira : bez posilkow wliczonych w cene biletu ( bezplatnych posilkow nie ma w zadnych liniach ... nic za darmo ) , bez zaglowkow foteli, bez oslon p.slonecznych w oknach , bez tadycyjnych biletow typu ksiazeczka i bez tradycyjnych metod rezerwacji, bez przydzielonego miejsca w samolocie itp . ale moze byc np. z systemem rozrywki DVD ale wiadomo ze platnym dodatkowo. Wiec wiadomo ze no-frills nie oznacza low-cost w sensie znaczenia tego slowa ale jak dla mnie jedno z drugiego wynika.
misiek 2005-05-24 15:03   
misiek - Profil misiek
Sky Europe, Ryanair Easyjet, Wizz - to wszystko sa no-frillsy. Roznia sie moze czasem niektorymi detalami (typu terminal odprawy pax'ow, czy lotnisko glowne vs. na peryferiach) ale ogolna zasada jest podobna - bez zbedych gratisowych udogodnien ze strony przewoznika. Ryanair rzeczywiscie poszedl najdalej w strone prowincjonalnosci lotnisk i niskich oplat (plus doplaty od local authority). Oczywiste jest, ze Ci przewoznicy oferuja bilety, jak kolej, czy linie autokarowe - reguly sa jasne i czytelne, nie ma zadnych kruczkow i minimalnych dni pobytu. Ceny mocno zmieniaja sie wraz z odlegloscia czasowa, miedzy data zakupu, a odlotem. Trzeba jakos skompensowac ta najtansza pule biletow drozszymi - prosta matematyka i bilans zyskow/strat. Na lotniskach, ktore maja specjalnie wydzielone terminale dla tych linii, jakosc odprawy jest z reguly gorsza - handling bagazy itp. rzeczy. Sa oczywiscie pozytywne wyjatki, tak, jak napisales. Wszyscy, ktorzy maja jakies pojecie o zasadach dzialania przewoznikow 'no-frillsowych' czy 'low-costowych', dobrze o tym wiedza, no nie? :-)
humbak 2005-05-24 11:43   
humbak - Profil humbak
I znów wyczuwam zagubienie... SkyEurope i easyJet latają (lub starają się latać) do największych lotnisk (Fiumicino, a nie Ciampino, Orly i CDG, a nie Beauvais, Kopenhaga Kastrup, a nie Malme Starup, itd.), a jednak są to "no-frills" i "low-cost". To Raynair wymyslił latanie na jakieś podrzędne lotniska (typu Karlsruhe-Baden lub Weeze) i Wizz Air idzie w jego ślady. Jakość odprawy w terminalu zależy od lotniska, a nie tylko od linii - jakość odprawy easyJeta w Schoenefeld jest dużo większa od jakości innych linii, w tym tradycyjnych - lotnisko dało easyJetowi całe skrzydło terminalu.
Podstawowa różnica jest w sposobie podejścia do kupna biletu. W "no-frills" kupujesz bilet, jak na pociąg czy autobus, w tradycyjnych musisz się głeboko zastanowić, przejrzeć oferty, warunki, itp.
misiek 2005-05-24 11:13   
misiek - Profil misiek
Owszem, to jest jeden z wazniejszych argumentow. Wcale nie twierdzilem, ze jedynym wyznacznikiem sa darmowe kanapki i napoje. Istotne kwestie to takze wybor lotniska - czesto spowodowany cena oplat lotniskowych (jak daleko od centrum), jakosc odprawy w terminalu, obslugi bagazu (i jego ilosci), ew. zmiany rezerwacji. To jedne z wazniejszych elementow, opisujacych roznice miedzy liniami tradycyjnymi i NF.
humbak 2005-05-24 02:05   
humbak - Profil humbak
"No-frills" nie oznacza, że jest na pokładzie darmowy czy płatny posiłek, tylko to, że linia sprzedaje bilet w jedną stronę, nie robiąc "bajerów" typu powrót najwcześniej po pierwszej niedzieli, czy po 3 dniach, żeby bilet był najtańszy. "Low-cost" oznacza, że linia jest niskokosztowa, czyli np. ma płatne posiłki. A może macie pomysły, jak te dwa terminy przetłumaczyć riozsądnie na polski?
misiek 2005-05-24 01:10   
misiek - Profil misiek
HUMBAK, ja wiem, co oznacza pojecie zarowno "no-frills", jak i a'la, czy quasi "no-frills", "low-cost" i potrafie je rozroznic, wiec nie kapuje, o co Ci chodzi. Napisalem gdzies low-cost? Tylko przetlumaczylem tekst. Oswiec mnie, z tym pomieszaniem, bo jak na razie jedyne, co przychodzi mi do glowy, to wczorajsza zupa... Swiss i Austrian to linie legacy, a ze z ich serwisu zniknely darmowe napoje i posilki nie oznacza, ze te linie beda konkurencja dla prawdziwych "no-frillsow". Blee, juz mi sie odechcialo pisac ciagle i w kolko Macieju to wyrazenie :-)
katka 2005-05-23 21:41   
katka - Profil katka
pytanie do moderatora.widzialem ze w okresie swiatecznym aerlingus lata z i do warszawy kazdego dnia .czy pisaliscie cos o tym na waszym ( naszym ) portalu? pozdrawiam Komentarz moderatora: Polecam przeszukanie archiwum (wyszukiwanie na kazdej stronie w prawym gornym rogu).
chris 2005-05-23 19:28   
chris - Profil chris
HUMBAK : No nie widzę właśnie aby pomieszał. Użył jedynie określenia ze ta linia jest a'la no-frillsem .
A tak przy okazji jeszcze niedawno widzialem gdzies logo tych linii z koniczynka ktore sie kojarzylo wprost z Irlandia i bylo fajne, a obecne jest beznadziejne ... :(
humbak 2005-05-23 17:48   
humbak - Profil humbak
Chris: Misiek pomieszał.
chris 2005-05-23 17:06   
chris - Profil chris
HUMBAK : A ktoś pomieszał te pojęcia ?
humbak 2005-05-23 15:23   
humbak - Profil humbak
Pojęcia "no-frills" i "low-cost" nie powinno się mieszać, gdyż oznaczają co innego. Linia może być "no-frills", ale być tradycyjna. Zreszta to się dzis mocno zaciera - Swiss jest linia tanią cenowo, choć tradycyjna, za posiłki trzeba płacić. Austrian Airlines jest droga i tradycyjna, ale za posiłki trzeba płacić - i to ma byc no-frills? Bardziej wyrazisty wydaje mi sie podział na linie oferujące pzreloty w jedną stronę bez żadnych warunków i linie określające warunki powrotu, długości podróży itp.
misiek 2005-05-23 14:10   
misiek - Profil misiek
katka, nie rozumiem Ciebie. Najpierw prosisz, zebym przetlumaczyl tekst, a potem mowisz, ze nie jest to translacja dokladnie slowo w slowo!?! Mozesz powiedziec, o co Ci caly czas chodzilo? Ja tylko chcialem strescic, ze Aer Lingus jest taka 'quasi' no-frillsowa linia, gdyz po Europie wozi pax'ow na zasadach przewoznika 'bez ekstra dodatkow' ale na trasach za wielka wode dzialaja raczej jak normalna linia legacy.
katka 2005-05-23 13:18   
katka - Profil katka
dzieki misiek choc nie jest to dokladne tlumaczenie ale dzieki za chec zrobienia tego.
misiek 2005-05-23 00:36   
misiek - Profil misiek
Aer Lingus - narodowy przewoznik posiadal od 1950 roku jako znak rozpoznawczy charakterystyczna 'trojlistna koniczyne' ale 7 lat temu wydal 12 milionow funtow na zmiane swojego logo. Kryzys i zmiany w lotnictwie cywilnym zmusily ich to calkowitej restrukturyzacji firmy, kierujac ja w strone segmentu rynku no-frills, czyli bez ekstra dodatkow, takich jak: darmowe napoje, gazety, kanapki itp...
chris 2005-05-22 23:23   
chris - Profil chris
katka : no-frills = bez (ekstra) dodatków. Z now-frills powinno wynikac low cost, ale jak widac w przypadku Aer Lingus pomimo ze sa no-frills nie wynika gdyz koszty maja wysokie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy