Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Dareck: jeśli rzeczywiście przewoźnicy "wyciągną wnioski na przyszłość dla siebie i przestaną uzależniać swoją przyszłość od kaprysów/kłopotów producentów", to w konsekwencji producenci przestaną w ogóle projektować nowe duźe konstrukcje. I w ten sposób za 45 lat z taśmy dalej będą schodzić nieco unowocześnione Dreamlinery ;). Choć fakt że 787 to niespotykana obsuwa...
bluebomba
2010-09-01 01:10
Oj chłopaki! To nie będzie opóźniony 787 i 738 jako gratis na przeprosiny :-)
piotrek737
2010-08-28 11:44
Dareck: Nie będę się spierał ale dość szczegółowo od początku śledziłem ten projekt i owszem pierwsze opóźnienie związane z przebudową kadłuba było winą Benka natomiast reszta już na pewno nie. Nikt nie zwala winy na dostawców śrub bo to rzeczywiście byłoby niepoważne a chodzi mi o poważniejsze podzespoły. M.in. to co ostatnio odwaliła Alenia ze stabilizer-ami co już winą głównego producenta na pewno nie jest. Do tego dodajmy silniki Rolls-Royce-a, które po tylu latach, które mieli na spokojne testowanie zaczynają sobie wybuchać. Przypomnę fakty A380. Projekt rozpoczęto w styczniu 2001 roku a montaż pierwszej sztuki w styczniu 2002 roku. Pierwszy oblot kwiecień 2005. Wejście do służby pierwszego A380 w Singapore Airlines październik 2007. Jeżeli chodzi o umowy to sądzę, że producent znając realia zabezpiecza się właśnie w różny sposób aby później uniknąć wielkich odszkodowań za opóźnienia.
piotrek737: Każda konstrukcja jest w pewien sposób nowa, a nadzór i odpowienie umowy z dostawcami powinny być priorytetem dla poważnych producentów. Jak dla mnie, to opóźnienie powstało głównie w biurze konstrukcyjnym Boeinga, a zwalanie winy na poddostawców np. śrub jest po prostu niepoważne :) Dziwię się w ogóle, że umowy z przewoźnikami są na tyle luźne, że producent pozwala sobie na kilkuletnie opóźnienia...
piotrek737
2010-08-28 08:56
Bluebomba: To nie jest kpina to jest konstrukcja do tej pory niestosowana więc stąd te opóźnienia. A380 też miał opóźnienie. Sądzę, że A350 też będzie miał opóźnienia bo to jest tylko takie gadanie ze wszystko będzie ok. Kiedyś w zakładach Boeinga czy Douglasa praktycznie wszystko robiło się w jednych zakładach a teraz kilkadziesiąt firm które dostarczają podzespoły co wystarczy, że jedna z nich się spóźni celowo lub też nie i mają pozamiatane.
Niezależnie od tego, czy opóźnienie się znowu zwiększy, czy nie, to przewoźnicy i tak pewnie wyciągną wnioski na przyszłość dla siebie i przestaną uzależniać swoją przyszłość od kaprysów/kłopotów producentów.. Wtopa Boeinga z pewnością ostudzi zapał przewoźników do robienia konkretnych planów w oparciu o maszyny, które są dopiero w fazie projektowej
bluebomba
2010-08-28 02:23
to już zakrawa na kpinę... non stop opóźnienia... b787 jest reklamowany jako pstryczek w nos a380 i jego hubom, kontra punkt-punkt na b787! To co chłopaki b738 jako gratis czy $ zejdą ?:D
a skad wiadomo ze beda opoznienia przeciez to tylko domysły, to ze wybuchł jeden silnik nie znaczy ze od razu beda opoznienia, swoja drogą LOT zamówił własnie 787 w wersji z silniaki RR, choc beda tez dreamlinery z silnikami GE ale to juz nie w LO.
piotrek737
2010-08-27 21:41
B747-400er: W sumie tak by wypadało bo zapomniałem, że samoloty przecież teraz rzadziej latają niż w letnim sezonie także zobaczymy czy coś się ruszy w tej materii. Bakwola: Co do postarania się to owszem trzeba bo jest kolejna już potwierdzona oficjalnie obsuwa 787 ale może być ciężko bo 767 i 757 to woły robocze, które przez opóźnienie 787 pozostaną jeszcze w wielu liniach.
Trzeba pewnie na przyszły rok postarać się o jakieś maszyny.
b747400er
2010-08-27 19:28
Piotrek737: co do remontow 767, to po tym jak odejda 2 zostana 4, LO na okres zimowy potrzebuje 3 maszyn, wiec jedna jest wolna. 4ty samolot lata od polowy grudnia do polowy stycznia, aby obsluzyc wzmozony ruch swiateczny. Wiec od pazdziernika do polowy grudnia i od polowy stycznia do konca marca mozna zrobic przeglady wyzszego rzedu i maszyny odnowic i ewentualnie przebudowac. Taki przeglad trwa okolo miesiaca, wiec powinno sie bez klopotu zrobic to w sezonie W10.
piotrek737
2010-08-27 16:23
Aniu: Czy LOT coś w tej kwestii robił to już tego nie wiem ale wiadomo, że o odszkodowaniach to już sporo czasu temu niektóre linie mówiły. Poza tym nie wiadomo jak LOT ma umowę skonstruowaną z Benkiem i co ona mówi w takich kwestiach. Jak nie odszkodowanie to może chociaż jakieś upusty po parę milionów $ na każdej sztuce ;)
gruszkatt
2010-08-27 15:51
marqoos: hahaha
no ja chce retrofity w B767.
marqoos_pl
2010-08-27 15:42
Nazwa do czegos przeciez zobowiazuje... "Dreamliner - mozecie tylko snic, ze kiedys nim polecicie" :P:P:P
luuukasz17
2010-08-27 14:27
Tam miało byc " A to już 2 Dreamlinery , chyba nie ? " ; )
luuukasz17
2010-08-27 14:26
Skoro Air India 20 plus opcja na 7 , a LOT zamówił 8 plus 6 opcji , to może się proporcjonalnie starac o 350 mln $ w porównaniu do Air India. ; ) A to już 1 Dreamliner chyba nie ? ; )
Stąd moje pytanie, co LOT planuje uzyskać od Boeinga za to opóźnienie...
piotrek737
2010-08-27 14:12
Aynis: Owszem były plany remontu floty 767 tylko tutaj pytanie rodzi się kiedy skoro te samoloty latają non stop a na zimę odchodzą 2 sztuki więc wtedy już zupełnie nie będzie jak ich przebudować a szkoda bo LOT odświeżyłby troszkę je w środku i parę lat by jeszcze posłużyły ;)
Air India zamówiły 20 egzemplarzy plus opcja na kolejnych 7.
luuukasz17
2010-08-27 13:55
Niech się LOT też stara.
A Air India ile zamówiły maszyn że takiego odszkodowania żądają ? Może LOT chociąz 1/10 tego by powalczył. ; )